Sign in to follow this  
Followers 0
Guest ChristinaWandahl

Farven på din brudekjole

17 posts in this topic

Hej alle i skønne piger. :biggrin:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke overvejelser i har gjort i forbindelse med farven på jeres brudekjole.

Jeg har selv forelsket mig i en kjole der er Golden, men den findes også i Ivory. Jeg er meget i tvivl om jeg stadig vil få den der "hvid brud" fornemmelse hvis jeg vælger en kjole i golden. De har ikke kjolen i Ivory i butikken så synes det er svært at forestille mig hvad der fungere bedst.

Hvad er den mest fortrukne farve?? Vælger mange golden, eller hvad har i af erfaringer??

Mvh Christina :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg havde ikke selv mulighed for at vælge, da jeg købte udstillingsmodellen, der er kridhvid. Det kan heller ikke anbefales, da næsten al brudeudstyr er ivory (fx sko og slør).

Hvis det var mig, der havde forelsket mig i en kjole og skulle vælge mellem de to farver, ville jeg vælge ivory - men måske var farven (altså golden) en af grundene til at du forelskede dig i kjolen? "Brudefornemmelsen" tror jeg ikke afhænger af farven!

Edited by Forår2009
0

Min kjole er ivory - men den kunne faktisk også fås i en mørkere variant (om den farve hed golden, det ved jeg ikke). Jeg overvejede den faktisk ikke, da jeg bedst kunne lide den elfenbensfarvede... Jeg vil være hvid brud, men helst ikke helt hvid, da jeg ikke er så pæn i ren hvid...

Jeg tror også, at du skal gå efter mavefornemmelsen - det er den, der skal være rigtig :thumbsupsmileyanim: Og så måske lige høre til den kommende mands forventninger. Jeg har nemlig en veninde, der blev gift sidste år - hun købte en meget gylden kjole først og sagde så til kæresten, at hun ikke kom i hvidt, han blev så skuffet, at hun endte med at købe en anden kjole... :biggrin:

0

Jeg havde ikke selv mulighed for at vælge, da jeg købte udstillingsmodellen, der er kridhvid. Det kan heller ikke anbefales, da næsten al brudeudstyr er ivory (fx sko og slør).

Hvis det var mig, der havde forelsket mig i en kjole og skulle vælge mellem de to farver, ville jeg vælge ivory - men måske var farven (altså golden) en af grundene til at du forelskede dig i kjolen? "Brudefornemmelsen" tror jeg ikke afhænger af farven!

Jeg har kun prøvet kjolen på i golden, og den var fantastik flot! også fordi den virkelig er varm op mod min hud. Men jeg synes måske bare at det kommer til at virke for meget som en utrolig flot galla kjole og ikke "Brudekjolén!".

Jeg har bedt dem om at få Ivory hjem også, så jeg har mulighed for at se kjolen i denne udgave.

0

Annonce ♥

Min kjole er ivory - men den kunne faktisk også fås i en mørkere variant (om den farve hed golden, det ved jeg ikke). Jeg overvejede den faktisk ikke, da jeg bedst kunne lide den elfenbensfarvede... Jeg vil være hvid brud, men helst ikke helt hvid, da jeg ikke er så pæn i ren hvid...

Jeg tror også, at du skal gå efter mavefornemmelsen - det er den, der skal være rigtig :thumbsupsmileyanim: Og så måske lige høre til den kommende mands forventninger. Jeg har nemlig en veninde, der blev gift sidste år - hun købte en meget gylden kjole først og sagde så til kæresten, at hun ikke kom i hvidt, han blev så skuffet, at hun endte med at købe en anden kjole... :cheerleader3:

Jeg vil nemlig heller ikke i krid hvid! Men er Ivory det de kalder elfenbensfarvet??

Jeg ville jo helst ikke at min kæreste vidste nogen som helst omkring kjolen.. men måske var det en god ide:-)

0

Hej

Min kjole er i farven light gold den har et flot gyldent skær over sig syntes jeg. Og da vi har 2 børn syntes jeg ikke at det var et must for mig at blive gift i hvid eller ivory. Jeg så kjolen i ivory og syntes ikke at den var nær så flot. Mig selv og mine medhjælpere jeg havde med syntes alle at jeg var pænest i en kjole der ikke var helt lys. Jeg har fortalt min kæreste at jeg ikke kommer i helt hvidt og det har han det helt fint med. Han er mere nervøs for mit slør, da han ikke bryder sig om helt lange slør, så det har jeg selvfølgelig ikke købt :thumbsupsmileyanim:

Det blev vist en lidt lang smøre, håber du kan bruge noget af det....

Knus Christina

0

Jeg tror også, at du skal gå efter mavefornemmelsen - det er den, der skal være rigtig :thumbsupsmileyanim: Og så måske lige høre til den kommende mands forventninger. Jeg har nemlig en veninde, der blev gift sidste år - hun købte en meget gylden kjole først og sagde så til kæresten, at hun ikke kom i hvidt, han blev så skuffet, at hun endte med at købe en anden kjole... :cheerleader3:

Jeg vil nemlig heller ikke i krid hvid! Men er Ivory det de kalder elfenbensfarvet??

Jeg ville jo helst ikke at min kæreste vidste nogen som helst omkring kjolen.. men måske var det en god ide:-)

Ivory er engelsk for elfenben - det er rent pop og udtryk for det engelske sprogs indflydelse på det danske, at du ikke længere køber kjoler i råhvid eller elfenben - men nu kun i Ivory :cheerleader3:

0

Hej,

Min kjole bliver i light gold og den fås også i Ivory, men jeg syndes at den farve er for lys til mig.

Jeg har så valgt at købe guld smykker og sko til kjolen :thumbsupsmileyanim:

Men du skal følge dit hjerte og vægle den kjole du syndes klæder dig bedst :cheerleader3:

Regina

0

Annonce ♥

Min er krid-hvid! Det bad jeg specielt om hos min skrædder.. fordi min hud også er kridhvid... og hvis jeg havde en hvilken sin helst anden af art af hvid på ville min hud se syg ud er jeg bange for :P

Jeg lider af kronisk "kan-ikke-blive-brun-selv-ikke-efter-en-tur-i-Italien"... Ikke at det betyder noget for mig, har aldrig fattet "hele-verden-skal-ligne-folk-fra-spanien" syndromet... men anyways... That's my answer..

Xaksia

0

Man kan være meget hvid på forskellige måder. Nogle har en rødlig tone i huden og andre en blålig, så det er nok med til at gøre forskellen på om man kan bruge en kridhvid kjole eller ej. Min kjole var ivory-elfenben eller hvad man nu synes den farve hedder. Selv beskrev jeg farven som økologisk fløde :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

ÅHH, jeg går med samme problem.

Har forelsket mig i kjolen her, og min mor heppede helt vildt på mig- hun synes den var supersmuk til mig.

Min svigermor var osse med, men var noget mere tilbageholdende. Hun mente at til bryllup skulle man være i hvid(lig) kjole.

Problemet er at min mand ligner sin mor!! Jeg er sgu lidt nervøs for at han bliver "skuffet" over at jeg ikke er hvid brud.

Bestiller muligvis i Kina, så kunne jeg jo vælge at få den syet i champagne, så er den jo et par toner lysere.

knus Sanne :thumbsupsmileyanim:

post-32248-1233393163.jpg

0

Ivory er engelsk for elfenben - det er rent pop og udtryk for det engelske sprogs indflydelse på det danske, at du ikke længere køber kjoler i råhvid eller elfenben - men nu kun i Ivory :cheerleader3:

Hihi tak, der kan man bare se. Er squ ikke helt med på alle de smarte udtryk.. tihi tak!

0

Har forelsket mig i kjolen her, og min mor heppede helt vildt på mig- hun synes den var supersmuk til mig.

Min svigermor var osse med, men var noget mere tilbageholdende. Hun mente at til bryllup skulle man være i hvid(lig) kjole.

Problemet er at min mand ligner sin mor!! Jeg er sgu lidt nervøs for at han bliver "skuffet" over at jeg ikke er hvid brud.

Bestiller muligvis i Kina, så kunne jeg jo vælge at få den syet i champagne, så er den jo et par toner lysere.

knus Sanne :thumbsupsmileyanim:

Hvor er jeg glad for at jeg ikke er ene med disse bekymringer:-)

Jeg tror ikke der er andet for end at jeg bliver nød til at prøve kjolen i Ivory, før jeg kan vurdere hvilken der er kønnest.

Jeg vil helst heller ikke at han bliver skuffet. Og vil helst ikke at han ved noget som helst om min kjole.. hhmm svært

0

knus Sanne :cheerleader3:

Jeg synes det er en utrolig smuk kjole. Farvekombinationen er rigtig god og du ser smuk ud i den. Det vigtigste er at det er en kjole du er glad for og er tilpas i, fordi så stråler du mere og det smitter af på andre - også din mand :thumbsupsmileyanim:

Har du spurgt forsigtigt hvad han synes om forskellige nuancer af brudekjoler?

0

Annonce ♥