Guest Julietofte

Invitationer eller ej

10 indlæg i dette emne

Hej alle,

Jeg håber at i har mulighed for at give mig et råd (eller direkte ved hvad der er rigtigt at gøre).

Min forlovede og jeg har valgt at vi kun vil holde en bryllupsfest og ingen reception. Så har vi nemlig mulighed for at gøre lidt ekstra ud af det om aftenen og med noget rigtig lækkert mad mv.

I stedet for en reception har vi så tænkt at vi ville servere et glas champagne eller ligende til alle dem der kom i kirken, lige efter vielse (altså ved kirken).

Nu går jeg så bare og bryder mit hoved med...sender man invitationer til dem man gerne vil se i kirken og servere champagne til eller venter man bare og ser hvem og hvormange der dukker op?

Et eller andet sted kan jeg godt se at det er lidt ærgeligt at få en invitation til at komme i kirke, men på den anden side så vil vi jo gerne dele det med dem...vi har bare ikke råd til at holde fest for over 100 personer.

Hvad ville i gøre? Hvad er det bedste eller mest korrekte at gøre. Man vil jo heller ikke træde folk over tærerne.

Mvh en fortvivlet Julie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man ville sikre sig, at der kom bestemte mennesker, ville jeg måske sende en "lille lap" - dvs. et uhøjtideligt tip om, at brylluppet finder sted og at folk er velkomne i kirken og til et lille glas bagefter.

Jeg ville lægge vægt på at holde den lille og uhøjtidelig (altså ikke som en rigtig invitation), da jeg ellers tror at folk vil finde det lidt underligt, når det jo egentlig bare er information om muligheden for at komme til globryllup.

0

Del dette indlæg

Jeg ville ikke sende en decideret invitation, men evt. en e-mail, telefonopkald eller seddel alt afhængig af, hvor tit I møder dem I vil have med.

Det skal fremgå tydeligt at det er en kort kom-sammen som inkluderer vielsen og et glas champagne bagefter.

I skal nok også sørge for at afsætte god tid, da dem der ikke skal med til festen, primært kommer for at hilse på jer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha, vi er i samme situation her - vi har stor berøring med masser af folk, vi gerne vil se på dagen, men vi ikke har råd/lyst til at dele den mere intime middag med.

De vigtigste giver vi nok en decideret invitation, vi holder nemlig kage/bobler reception efter vielsen, mens vores sportsklubber og de organisationer vi er medlemmer af, der lader vi et ord falde eller sender en mail rundt.

Men det er sådan lidt en balancegang, man vil jo helst ikke slå noget for stort op, så folk forventer det helt vilde.

0

Del dette indlæg

syntes det er nogle gode ideer der er kommet. jeg syntes at de mennesker som i øsnker at dele vielsen med skal have en form for invitation og naturligvis gøre det sådan som i mener er en rigtige måde, men også for at lade dem vide at i har tænkt netop på dem, selvom i ikke har penge til at inviterer alle (hvem har forøvringt det...???) selvom det "bare" er et glas foran kirken, så syntes jeg også, som Anettebh siger, at der skal være lidt tid, så folk kan komme og sige tillykke.

jeg syntes bare det vigtigste er, at i føler i gør det rigtige og ikke hvad i tror andre vil have jer til. håber det kommer til at gå fantaktisk :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det er nogle rigtige gode løsninger i er kommet med. Det lyder som en rigtig god idé at sende en uhøjtidlig lap eller en lille mail.

Dem vi gerne vil have kommer i kirken og for at få et lille glas er nogle mennesker vi ser "ofte" altså ikke hver uge men måske en gang om måneden eller hver anden - alt efter om der er nogle arrangementer eller ligende :cheerleader3: Vi har bare ikke "plads" til flere,

Jeg skal lade jer vide hvad vi finder på :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ikke sende nogen "invitation" til kirken.

Jeg har det sådan at der selvfølgelig er mennesker man kender og som man har lyst til på den ene side at se til sit bryllup og på den anden side ikke. Hvis de mennesker dukker op i kirken, så er det dejligt og så ville jeg evt. i kirkehæfterne lave et notits om at der efter vielsen vil være et glas boblevand til alle.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer