Guest mhj44

Invitationer - færdige og sendt

18 indlæg i dette emne

På trods af en masse problemer undervejs, lykkedes det endelig at få lavet invitationerne færdige og sendt :cheerleader3: Heldigvis har folk meldt positivt tilbage på dem. Ved ikke om det er til at se på billederne, men "guld" sommerfuglene er duppet med guldmaling.

Farverne er holdt i hvid, guld og mørk chokoladebrun (inspireret af ferrero rocher... :thumbsupsmileyanim: )

post-23746-1234046658.jpg

Redigeret af mhj44
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tak :thumbsupsmileyanim:

Selve motivet er købt hos Istock.com og så er det behandlet i Adobe illustrator. Noget af motivet er også "skåret af" og sat på bagsiden samt nogle figurer er kopieret og forlænget, så det ser ud som om at det går hele vejen rundt. Derefter har jeg siddet og ændret lidt på størrelserne af sommerfuglene, farverne og skygger. Jeg har måtte google de forskellige RGB farve koordinater for at få noget der "ligner" guld og chokoladebrun. Men det er svært når ens printer ikke printer guld-farvet, for det kommer hurtigt til at se karry-gult ud. Derfor kom jeg på idéen at duppe lidt guldmaling på sommerfuglene (ved at have lavet et udprint på en transparant overhead og derved skære motivet ud). Planen var først at lave flere af figurerne guldfarvet (med maling) men det blev hurtigt for meget. Båndet der er sat på er noget af det billigste man kan købe i panduro - 25m til 39 kr. Det skal lige siges at invitationerne blev sendt i skinnende guldfarvede konvolutter (købt til ingen penge i fakta), så de så meget fine ud ;) . Invitationerne er forresten printet på mat fotopapir 200g - super lækkert og giver et flot finish! Det koster også "kun" 3 kroner arket, til forskel fra 6,50 kr for så mange andre (panduro). Inderpapiret er almindeligt kopipapir, da vi allerede havde kasseret 32 invitationer i første udprint....og pengene sidder jo ikke på træerne... (Vi havde valgt at printe dobbeltsidet men printeren havde printet skævt - hvilket man først opdager når den er skåret til......Det var ikke til at rette op på!)

Så snart jeg ved hvem der kommer og hvad vi skal have at spise, bliver produktionen af bordkort og menukort sat igang - selvfølgelig med samme motiv :cheerleader3: men korrigeret således at det passer til hhv. det ene eller det andet.

Monogrammet har jeg forresten lavet i Adobe Illustartor.

Redigeret af mhj44
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer