Guest alial76

Tager min mor med

10 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er i lidt af et dilemma og kunne godt bruge et par meninger om hvordan jeg finder mig til rette med det.

Sagen er den at både min søster og jeg skal giftes i år, min søster først og da hun var ude og kigge kjole inviteret hun min mor med, hvilket var helt fint. Ude at tænke nærmere over det spurte jeg så til hvilke datoer min mor kunne og planlagede min kjoleprøvning efter de dage hvor både hun og mine to nærmeste veninder kunne.

Nu nærmere tiden sig (marts) og kan mærke at jeg faktisk har mest lyst til at det bare er mig og mine veninder der tager af sted, så kan vi tage ud og hygge lidt bagefter med en god frokost mv. Stedet jeg skal prøve kjoler er et godt stykke fra hvor jeg bor, så vi kører sammen derned i en bil.

Hvad gør jeg, kan jeg godt tillade mig at bede min mor blive hjemme og hvis ja, hvordan siger jeg det så på en sådan måde at hun ikke bliver totalt såret?

Håber at du har lyst til at komme med dit besyv, så jeg kan komme nærmere min egen beslutning.

Mange hilsner

Laila

Redigeret af alial76
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror ikke at der findes nogen pæn måde at sige det på.

Du har selv inviteret hende og hun er garanteret blevet glad over at hendes datter vil have hende med.

Bare fordi hun har været afsted 1 gang, gør jo ikke din kjoleprøvning og dit bryllup mindre betydeligt for hende.

Jeg synes du skal tage hende med, også ud og spise bagefter. Andet kan du ikke være bekendt.

Så kan du jo tage veninderne med alene den dag kjolen skal rettes til/hentes/e.lign. og hygge med dem der uden mor.

Bare min mening. Ville sgu blive såret hvis det var min datter, der pludselig valgte mig fra til fordel for en frokost med veninderne.

Jeanne

0

Del dette indlæg

Hvis du vil have min helt ærlige mening, så synes jeg ikke at du kan trække din "invitation" tilbage.

Det er rigtig surt og jeg kan godt forstå dig, min mor har nemlig sagt at hun vil betale min kjole, hvilket er rigtig sødt, men der følger bare rigtig mange mindre søde ting med :blink: F.eks. at hun helt sikkert vil forsøge at bestemme hvilken kjole jeg skal købe - ikke p.g.a. prisen, men fordi hun elsker at være midtpunkt, så at kunne sige at HUN har valgt min kjole, det ville passe hende helt perfekt :loveflag:

Jeg har også allerede sagt ja tak - uden at overveje konsekvenserne - desværre.

0

Del dette indlæg

Du kan ikke uden videre trække invitationen tilbage. Men hvordan har din mor det med, at hun skal med? Glæder hun sig helt vildt eller tager hun med fordi hun tror, du gerne vil have hende der? Det er også et væsentlig element at tage med i betragtningen. Du kan lægge en lille føler ud og spørge, om hun glæder sig.

Der er jo ingen der siger, at hun skal med til frokosten bagefter. Det kan jo godt være for veninderne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan ikke uden videre trække invitationen tilbage. Men hvordan har din mor det med, at hun skal med? Glæder hun sig helt vildt eller tager hun med fordi hun tror, du gerne vil have hende der? Det er også et væsentlig element at tage med i betragtningen. Du kan lægge en lille føler ud og spørge, om hun glæder sig.

Der er jo ingen der siger, at hun skal med til frokosten bagefter. Det kan jo godt være for veninderne.

Det tænker jeg også :loveflag:

0

Del dette indlæg

Du har selv inviteret hende og hun er garanteret blevet glad over at hendes datter vil have hende med.

Bare fordi hun har været afsted 1 gang, gør jo ikke din kjoleprøvning og dit bryllup mindre betydeligt for hende.

Jeg synes du skal tage hende med, også ud og spise bagefter. Andet kan du ikke være bekendt.

Så kan du jo tage veninderne med alene den dag kjolen skal rettes til/hentes/e.lign. og hygge med dem der uden mor.

Bare min mening. Ville sgu blive såret hvis det var min datter, der pludselig valgte mig fra til fordel for en frokost med veninderne.

Jeanne

Lige mine ord

0

Del dette indlæg

Tak for Jeres svar.

Tror jeg lægger en føler ud og hvis hun glæder sig tager jeg hende med og så må jeg sætte hende lidt på plads, hvis hun prøver at bestemme for meget :-)

Ville også selv blive rigtig ked af det, hvis nogen trak en invitation tilbage til noget, som jeg glædede mig helt vild til.

Tror egentlig også det var det jeg selv var kommet frem til, men ville lige tjekke om der måske var en udvej :-/

Så om ikke andet har jeg lært at jeg skal mærke rigtig godt efter, hvad jeg egentlig har lyst til inden jeg bliver grebet af stemningen og gør en masse ting som måske slet ikke er mig.

0

Del dette indlæg

Jeanne

jeg er fuldstendig enig... jeg ved at min mor ville blive dybt skuffet hvis jeg først tilbød hende det og derefter sagde at jeg ikke ville have hende med...

jeg vil mene at du bør bide i det sure æble og så lav en anden hyggedag eventuet når du køber tilbehør til kjolen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er aldrig for sent at sætte grænser for sine forældre :loveflag:

Man kan komme rigtig meget i forkøbet ved at tale om forventninger og ønsker, inden man tager afsted og prøver kjoler, eller alt mulig andet bryllups relateret.

Jeg kan sige at min mor synes jeg er 'meget hård' når det kommer til bryllupsplanlægningen. Med det mener hun vel egentlig at hun ikke får lov til at 'have indflydelse' eller bestemme det mindste. Og det har hun ret i, jeg kender hende og hendes evne til at vende ting på hovedet og det får hun slet slet ikke lov til. Det har jeg det faktisk ret godt med!

Held og lykke og rigtig god fornøjelse!

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg synes det er fint, at du er kommet frem til at tage din mor med alligevel. :blink:

Jeg ville katme blive ked af det, hvis jeg som mor først blev inviteret med til en så relativ stor ting med min datter, og hun derefter sagde "øhh du mor, jeg vil hellere afsted med mine veninder, så kan du ikke blive hjemme!!" :cheerleader3:

Til min første kjoleprøvning, havde jeg en veninde med, jeg fortalte derefter min mor om kjolen, sendte billeder osv.....

Min mor kender mig godt nok til at kunne sige sin mening (det er jo det man har brug for) men uden at ville bestemme noget.

I øvrigt synes hun, at det er en vild flot kjole jeg er blevet forelsket i.

Nu skal jeg i marts ud og prøve kjoler et andet sted, jeg spurgte hende så i går om hun har lyst til at tage med, stadig sammen med min veninde.

Og hun blev rigtig glad og vil gerne holde en fridag for det - og sagde så lige for at være sikker, at hun altså ville have lov at sige sin mening.

Selvfølgelig, svarede jeg - men at hun ikke ville få lov at bestemme noget!!!!!!!!

Der er vi så enige :loveflag:

Jeg tror som tidligere skrevet, at det er vigtigt at melde klart ud -

Jeg vil gerne have din mening, men du får IKKE lov at bestemme!!!

det er MIT bryllup og MIG der bestemmer, men jeg vil gerne have gode råd!!!

Knus

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer