Sign in to follow this  
Followers 0
Guest louiseAJ

Louise & Mikkel 01.08.09

85 posts in this topic

Nu har jeg vidst snust rundt længe nok :loveflag:

Hermed min egen planlægningstråd, hvor jeg forhåbentlig kan danne mig et overblik over hvad vi har styr på og hvad vi ikke har styr på :blink:

Index:

Hvem er vi

Et lille billed af os

Save The Date kort

Hvor skal vi giftes

Viderne til vielsen

Reception

Mad til reception

Festen om aften

Musikken til festen

Lidt mere om lokalet

Brudebuket, inspiration

Ringe

1. kjole prøvning - Belmondo

Edited by louiseAJ
0

Annonce ♥

Og hvem gemmer sig så bag LouiseAJ :rolleyes:

Jeg hedder Louise, er 22 år gammel og kæreste med Mikkel som er 29 :loveflag: Sammen har vi to smukke drenge Max fra marts06 og Theo fra maj08, to kærlighedsunger :rolleyes: Jeg har før i tiden arbejdet på kontoret på en folkeskole, men efter min barsel med Theo, og er nu begyndt at læse et par HF fag :hug: Min kære kæreste er udlært tømrer men efter 1½ år som svend, begyndte han at læse til bygningskonstruktør :bearhug:

Vi har været kærester siden foråret 2004, hvor vi mødte hinanden på min 18 års fødselsdag :) Og nu blev vi enige om at det måtte være på tide at blive mand og kone, både af praktiske grunde men også fordi vi elsker hinanden uendelig meget :blink:

Der har ikke været noget frieri :) Og tror egentlig heller ikke der bliver det. Meeeen, hvis der bliver et så bliver jeg da glad :cheerleader3: Vi er 'bare' blevet enige om at nu skulle det være, jeg stilte to datoer op for Mikkel og han sagde, tag den du helst vil have, jeg vil bare have dig :cheerleader3: Også blev det den 1. august :cheerleader3:

Edited by louiseAJ
0

Annonce ♥

Hey...

Ville lige sige velkommen til.. Håber du kommer til at nyde at være her lige så meget som jeg gør..

Og tillykke med det forestående bryllup..

Tak for velkomsten, og tak :cheerleader3:

:cheerleader3: + lig velkommen til med din egen tråd. :rolleyes:

Det er nemmerlig rigtig rart og have et sted man kan få styr på det hele.. Glæder mig til at følge med i planlægningen.

:loveflag:

Knus

Tusind tak :hug: Er glad for at nogle følger tråden, er ikke særlig bryllups planlægnings tændt, men forhåbentlig bliver jeg det med tiden :blink::cheerleader3:

:rolleyes:

0

Save The Date kort:

Da bryllupsdatoen ligger midt i sommerferien, blev vi enige om at vi hellere måtte ligge en lille reservation ud til vores gæster. De blev bestilt på vistaprint, de blev sendt ud i sidste uge. :loveflag:

357hlae.jpg

Edited by louiseAJ
0

Annonce ♥

Halløj og tillykke med jeres forestående vielse.

Det er nu ganske rart at få lidt idéer herinde...og mon ikke dit bryllups-humør tiltager som tiden nærmer sig jeres dag?!

Glæder mig til at følge med i din tråd!! :loveflag:

Edited by Lus
0

Hvor skal vi giftes:

Vi er ikke medlem af folkekirken, er ikke troende og vores unger er ikke døbte :blink: Og da vi ikke kunne få lokket nogle fra Århus kommune til at vie os i forst botanisk have, så må vi nøjedes med rådhuset :loveflag:

Århus Rådhus klokken 11.15

2hfj1v7.jpg

0

Det er nu ganske rart at få lidt idéer herinde...og mon ikke dit bryllups-humør tiltager som tiden nærmer sig jeres dag?!

Hej, og tak :cheerleader3:

Håber at kunne komme i den rette bryllupsånd, ved at snuse rundt herinde :blink:

0

Reception:

Da vi skal vies allerede klokken 11.15, er vi jo nok nød til at holde en reception inden festen om aften :blink: Hermed mine tanker om det :cheerleader3:

Der bliver inviteret 40 mennesker, som skal med os på rådhuset, og derefter bliver de inviteret med hjem til os selv, hvor vi selvfølgelig satser på godt vejr, så haven kan benyttes :loveflag: Her vil der blive serveret en let anretning, snacks, bryllupskage og noget drikkelse :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Festen om aften:

Vi har booket et selskabslokale, hvor festen skal holdes. Der bliver inviteret 25 mennesker til middag om aften, og af dem er der ingen familie medlemmer :blink: Til gengæld er alle vores bedste venner/veninder der, og de er i vores øjne de vigtigste :cheerleader3: Jaja, det er ikke fordi vi ikke kan lide vores familier, det kan vi godt, men det er vores fest og dermed vores ånd der skal skinne igennem, også skal det være på den her måde :loveflag:

Der er ikke meget der er styr på endnu, men der er nogle stikord som skinner igennem:

- God mad

- Lækre cocktail, special fadøl

- Kitsch diskolys og musik

- Ingen suppe-steg-is stemning

- Fest og højt humør

:cheerleader3:

0

Vi er meget i tvivl om hvad der skal serveres til receptionen, vi er stadig på brainstorm stadiet, og de tanker kommer her:

1. forslag:

- 3 slags kolde supper, som kan laves dagen før, anrettes i små glas:

- Ærtesuppe med knuste wasabiærter på toppen

- Gazpacho med persille drys på toppen

- Rødbedesuppe med ristede mandler på toppen

2. forslag:

- 'Trekantsandwich' i luksus version

- Ristet rugbrød, tun blandet med store kapers, cremefraiche, citron, rødløg og dild

- Tynde skiver ciabatta, chorizio, rucoloa, peberfrugt salsa

- Hjertesalat, derovenpå plukket pestokylling, artiskokhjertemousse

Derudover:

- Bryllupskage

- Frugt

- Cashewnødder, pistacier, ristede mandler, glaserede valnødder osv. :loveflag:

- Champange, sodavand, myntevand, kaffe og te

0

Brudebuket inspirationsbilleder :loveflag: Har booket en gammel skole veninde, til at binde den og lave lidt bord dekorationer, hun kontakter Mikkel som tager de endelig beslutninger med brudebuketten :blink:

1. Uden perle tingeltangel, og mere skrigpink rose :cheerleader3:

11in975.jpg

2. Uden det lange håndtag, og de blomster der hænger ned

2d6uw74.jpg

3. Med skrig pink bonderoser i stedet for hvide

28ip4rc.jpg

4. Den her er min yndlings indtil videre, dog knap så pudrede farver, men kombinationen af orkideer, kala og roser er så fint :love:

2zgi1pk.jpg

0

Annonce ♥

Håber at kunne komme i den rette bryllupsånd, ved at snuse rundt herinde :blink:

Jeg satser på, at du kommer i stemning!!!

Du har allerede gjort dig mange tanker...reception, middag osv.... Wow... :cheerleader3:

0

Jeg satser på, at du kommer i stemning!!!

Du har allerede gjort dig mange tanker...reception, middag osv.... Wow... :cheerleader3:

Ja, er også helt overrasket over hvor 'langt' jeg var kommet blot i tankerne :rolleyes:

0

Annonce ♥

Lidt flere detaljer faldt på plads idag :blink:

Vidnerne til vielsen:

Vi havde jo modtaget et brev med relevante oplysninger vedr. vielsen, hvor der stod at de ville sørge for de to vidner, men vi ville gerne have vores egne, så jeg ringede til vielseskontoret og fik afvide, at det kunne vi sagtens, de skulle bare have navn/adresse på de to vidner vi vælger :cheerleader3:

Jeg har valgt Lise, en kær veninde, som jeg har kendt siden jeg mødte Mikkel :cheerleader3: Hun betyder utrolig meget for mig, og hun var også med til Maxs fødsel, så jeg var slet ikke i tvivl om at det skulle være hende, hun skal så også være min brudepige :rolleyes:

Mikkel har valgt en god gammel ven, et godt valg synes jeg :loveflag:

0

Så kom der lidt mere på plads :griner:-

Vi har jo valgt at middagen om aften bliver en utradionel middag/fest for vores nærmeste venner, omkring 30 mennesker. Planen er at alle gæster bliver inviteret med til vielsen, og derefter til reception hjemme hos os selv :lol: Når receptionen slutter, bliver familien sendt hjem, og vi går i samlet flok mod et lokale 5 minutters gang fra vores hjem, hvor middagen skal holdes.

Her vil der blive serveret en middag, lækre drinks, gode fadøl og underholdning, dans til langt ud på natten og bare glade mennesker :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

I dag har vi booket musikken :cheerleader3: Det bliver en FunkyDiva, Mikkel fik lov at bestemme musikken, og det blev hans valg, den er booket og jeg afventer nu ordrebekræftelsen :carrot: Se evt. mere HER!

0

:) Ringene :)

Vi har klassiske hvidgulds forlovelsesringe, min med en enkelt lille diamant. :cheerleader3: Dog kan jeg ikke passe min mere efter jeg har fået Theo :cheerleader3::td: Pølsefingre :td:

Mikkel mener ikke han vil have en ny ring, blot have den pudset op og graveret, der er intet graveret i den nu (y) Men jeg skal jo have en ny :thumbsupsmileyanim:

Indtil videre kigger jeg på denne:

Denne

Edited by louiseAJ
0

Sidste torsdag, var jeg til første kjole prøvning, ved Belmondo på store torv i Århus. Jeg har en mindre krise omkring, om det skal være en 'rigtig' brudekjole eller en farvet festkjole.

Jeg fra starten forestillet mig at jeg skal have en farvet af en art Kan umiddelbart ikke forestille mig i en hvid traditionel kjole, vores bryllup bliver ret utraditionelt. Plus jeg synes jeg er alt for tyk og bleg til en hvid kjole :td: Ja ved godt det langt ude :cheerleader3: Og det er på rådhuset vi skal giftes, og da festen om aften bliver en stooor fest for vores venner, regner jeg med at skal danse riiiiigtig meget Kjolen må ikke have slæb, og intet slør. Men så alligevel, ligger der en lille prinsesse gemt i mig :thumbsupsmileyanim:

Nå, tilbage til torsdagens kjoleprøvning Min veninde tog kun billed af to af dem og dem har jeg ikke fået endnu.

1. kjole: Klassisk hvid kjole, korset med stort tylskørt! Et klart NEJ! til den kjole

2. kjole: Hvid, glat stof, med en slids, og lidt broderi. Den blev jeg lidt forelsket i. Men ikke da jeg kom hjem og så billederne, den er for enkel :td:

3. Lyserød empirekjole NEJ!

4. Mørkerød, to delt, corsagetop og stort skørt NEJ!

5. Sart lyserøde kjole, korsageoverdel, smalt skørt i toppen med vide forneden, med de flottest blomsterdetaljer. TJA!

6. En jadegrøn empirekjole Lignede en gravid i den NEJ!

Hermed brudekjolen :cheerleader3:

jl5wf6.jpg

Og skørtet på den :)

ac9y1g.jpg

Og den lyserøde kjole :)

aym0z9.jpg

Se venligst bort fra forvasket ammebh (y) Og at de lyserøde sidder meget dårlig, det er en størrelse 36, som jo slet overhovedet ikke kunne lukkes :cheerleader3:

0