Guest Majali

Noget Rødt ?

16 indlæg i dette emne

Hej

Jeg læste lige en artikkel hvor der stod at man som dansk brud også skal have noget rødt---

Altså something old something new something borrowd and something blue.... og noget rødt. da vi er danske og rød er kærlighedens farve...

Hmmm kan egenlig godt lide tanken..

Andre der har læste/hørt om det ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har altså også læst et eller andet sted, i et bryllupsblad tror jeg at det skulle være en begyndene trend at have noget rødt på også.. jeg må vist lige få bladret mine blade igennem..

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har læst mig til (og fået pointeret KRAFTIGT af min bedste):

Rød er kærlighedens farve og det er en gammel dansk tradition at bære noget rødt

Blå er troskabens farve men en amerikansk tradition og ikke (stort set) set i Danmark før 80 erne sammen med bryllupskagen.

Modsat er et overflødighedshorn en dansk tradition til et bryllup.

Vi har derfor valgt:

Jeg har lånt min bedstes guld halskæde med røde safirer.

Et blåt morano hjerte bliver hængt på kjolen under det ene lag bagpå

Bryllupskage som dessert

Overflødighedshorn til kaffen

Så har jeg da dækket mig ind *gg*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg læste lige en artikkel hvor der stod at man som dansk brud også skal have noget rødt---

Altså something old something new something borrowd and something blue.... og noget rødt. da vi er danske og rød er kærlighedens farve...

Hmmm kan egenlig godt lide tanken..

Andre der har læste/hørt om det ?

cheerleader3:

jeg har hørt det før,det er noget nyt man er begyndt på... jeg syntes også det er en romantisk tanke at man tager den røde farve med.

jeg har fået broderet et lille rødt hjerte på mit strømpebånd så jeg også har kærlighedensfarve med : :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst om denne nye tradition i et blad og den røde farve skulle netop være et symbol på kærligheden.

Min kommende mand gav mig for nogle måneder siden en helt hvid buket blomster med en enkelt rød rose i, så den idé fører vi videre i brudebuketten.

Så jeg er dækket ind :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde heller ikke hørt om traditionen noget rødt, men synes egentlig også den er ret sød, da som andre også siger Rød er kærlighedens farve. Tror jeg syer et eller andet i underskørtet med rød tråd :-) for at få den røde farve ind også

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer