smuklingen

Sukkermandler

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja overskriften siger vel det hele?

:cheerleader3:

Nu kan jeg ikke helt se hvor du bor, men prøv evt. nogle "udenlandske" grønthandlere.

Jeg bor i KBH :7himmel: ..........................Men er det "almindelige" mandler man bruger eller? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu siger du sukkermandler.. Er det noget ala brændte mandler eller er det med sådan en sukkersprød skorpe?

Så bare herinde at der var en bruger, som i sin tråd havde et digt beregnet til "de 5 mandler". Synes det var en sød ide, men så kom jeg til at tænke på hvilken slags mandler man skal bruge

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kongemandler er fra Toms og kan fås i langt de fleste supermarkeder. Prisen ligger på ca 12,95-14,95. De er ofte på tilbud til ca 2 for 25 kr eller 3 for 30/35 kr. God jagt ;)

Tak, dem må jeg kigge efter næste gang jeg skal handle. Jeg fandt også lige nogen inde på Somethingblue, men jeg syntes de er lidt dyre...

:) Kamilla.

0

Del dette indlæg

Kongemandler er fra Toms og kan fås i langt de fleste supermarkeder. Prisen ligger på ca 12,95-14,95. De er ofte på tilbud til ca 2 for 25 kr eller 3 for 30/35 kr. God jagt ;)

Tak, dem må jeg kigge efter næste gang jeg skal handle. Jeg fandt også lige nogen inde på Somethingblue, men jeg syntes de er lidt dyre...

:( Kamilla.

Ved du iøvrigt om de er farvede? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3: Kamilla.

Ved du iøvrigt om de er farvede? :thumbsupsmileyanim:

De er blandede i poserne, hvid, lys orange, lyserød, violet.

0

Del dette indlæg

Nu siger du sukkermandler.. Er det noget ala brændte mandler eller er det med sådan en sukkersprød skorpe?

Så bare herinde at der var en bruger, som i sin tråd havde et digt beregnet til "de 5 mandler". Synes det var en sød ide, men så kom jeg til at tænke på hvilken slags mandler man skal bruge

Jeg vil meget gerne bede om det digt du har fundet :thumbsupsmileyanim: Jeg har nemlig også tænkt mig at bruge de 5 mandler, men jeg har tænkt på hvad man kunne skrive..Så det kunne være meget sjovt lige at læse :cheerleader3:.

Må jeg spørge hvad i putter de sukker mandler i??

Poser, æske eller???

Jeg bruger mine i små æsker der skal stå ved hver plads :blush:

0

Del dette indlæg

Jeg vil meget gerne bede om det digt du har fundet :blush: Jeg har nemlig også tænkt mig at bruge de 5 mandler, men jeg har tænkt på hvad man kunne skrive..Så det kunne være meget sjovt lige at læse :iloveyou:.

Må jeg spørge hvad i putter de sukker mandler i??

Poser, æske eller???

Jeg bruger mine i små æsker der skal stå ved hver plads :respekt:

Jeg har også tænkt mig at komme mine i små æsker med silkepapir og et lille digt i, og så bånd på. Tror det bliver rigtig fint :thumbsupsmileyanim:

Digtet lyder sådean her:

I din pose 5 mandler du finder

ved den første, rigdom vi vinder

til langt liv og godt helbred er vi rede

det symboliserer den anden og tredie

den fjerde og femte tager vi med

de gi'r os lykke og frugtbarhed.

Og et på engelsk:

Five sugared almonds for each guest to eat

To remind us that life is both bitter and sweet

Five wishes for the new husband and wife

Health, wealth, happiness, children and a long life

:cheerleader3: Kamilla.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer