Xzenia

Galla: Engelsk bryllup

6 indlæg i dette emne

Hejsa

Skal snart til bryllup i UK. I invitationen står der "Galla" som dresscode. Min mand ville derfor støve sin smoking frem, og jeg har derfor fundet mig en lilly-agtig silkekjole med skørt und alles. Min mand og jeg har talt om at det nok er rigtigt sådan.

Nu har manden været til poterabend i UK. Her har mændene talt om tøjet, og de andre mandlige gæster kommer i jakkesæt. Gommen kommer også selv i jakkesæt og butterfly. Nu er jeg i syv sind. Så vidt jeg har forstået er galla nærmest sådan at gommen kommer i pingvin, de mandlige gæster i smoking og til nød jakkesæt, og kvinderne tager lange "fine" kjoler på. Men jeg er måske helt forkert på den, og måske er en pæn sommerkjole mere passende.

Kender I noget til engelske bryllupper? Hvilke "krav" ligger der i "galla" i UK

Jeg vil selvfølgelig gerne være passende påklædt. Og vil især hverken være overdressed eller underdressed - hvis i forstår :-)

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

det lyder underligt da min sviger famile var inviteret til stor 70års fødselsdag på et gammelt slot (godt nok skotland)

der var det også galla som drescode og der skulle mænde komme i kilt og kvinderne i smuk lang kjole...

jeg tror også jeg ville spørge dem til råds...

held og lykke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej Xzenia.

Jeg bor her i England men synes ikke jeg genkender ordet 'Galla' som et ord vi bruger herover. Er invitationerne paa engelsk? Og har de skrevet 'Galla'? Normalt saa ville man skrive: Dresscode: Formal (or 'Black Tie') som betyder det helt store skrud (eller ihvertfald smoking og lang kjole) - 'Smart Casual' betyder kom i hvad du vil saa laenge det er rimeligt smart og ikke jeans og gummisko. 'Casual' betyder alt hvad du har lyst til (inklusive jeans og gummisko)

Lina :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer