Guest Anettebh

Skal vi nævne 'lukketidspunktet' for festen??

23 indlæg i dette emne

Vi holder vores bryllup på et hotel. Det er arrangeret, at der serveres natmad omkring kl. 01.00 og den frie bar slutter også kl. 01.00. Derefter betales der pr. forbrug.

Ifølge vores kontrakt (samt aftale med hotellet) har vi lokalerne til kl. 03.00 og det er fint med os, da vi sikkert er trætte der. Vi vil jo også gerne nyde det dejlige værelse med spa og champagne, som vi har bestilt. :)

Mit spørgsmål er så, om vi skal nævne det nogen steder, at festen slutter kl. 03.00?

Vil det lægge en dæmper på festen eller virke mærkeligt, at vi nævner det? Vi vil jo ikke smide folk ud. Det er heller ikke sikkert, at der er så mange gæster tilbage på det tidspunkt. Vi skal giftes kl. 15.30, så festen har varet 12 timer på det tidspunkt.

Hvad gør I andre, der også har et 'lukketidspunkt'? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville overhovedet ikke nævne det for nogen. Hvis det er folk der er vant til at være til store fester på hoteller, så ved de at festen er ved at være slut efter natmaden. Musikken spiller vel heller ikke længere dér? Jeg tror bestemt at festen automatisk falder til ro efter natmaden, og så tager folk hjem. Det er jo en lang dag...

Men netop derfor har vi valgt at selv holde festen i et forsamlingshus... Så er der bare party all night... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vores fest slutter kl 02.00.

Vi har ikke gjort opmærksom på det i invitationen, men programmet ligger på vores hjemmeside, og der står også hvornår festen slutter.... Der er ikke en der har kommenteret dette, så jeg synes sagtens man kan fortælle det til gæsterne. Man skal bare ikke gøre det i invitationen....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville overhovedet ikke nævne det for nogen. Hvis det er folk der er vant til at være til store fester på hoteller, så ved de at festen er ved at være slut efter natmaden. Musikken spiller vel heller ikke længere dér? Jeg tror bestemt at festen automatisk falder til ro efter natmaden, og så tager folk hjem. Det er jo en lang dag...

Men netop derfor har vi valgt at selv holde festen i et forsamlingshus... Så er der bare party all night... :cheerleader3:

Vi har lånt højtalere og laver nogle spillelister til aften, så musikken stopper ikke før gæsterne går hjem :)

0

Del dette indlæg

Vores fest slutter kl 02.00.

Vi har ikke gjort opmærksom på det i invitationen, men programmet ligger på vores hjemmeside, og der står også hvornår festen slutter.... Der er ikke en der har kommenteret dette, så jeg synes sagtens man kan fortælle det til gæsterne. Man skal bare ikke gøre det i invitationen....

Jeg kunne selvfølgelig nævne det på hjemmeside og så måske lade den sive ud til gæsterne i løbet af aften.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg har sammen med min kæreste for nogle år siden forpagtet et forsamlingshus hvor vi kørte totalarrangementer. Dvs. at vi stod for det hele, ligesom hvis det blev holdt på hotel/restaurant. Arrangementerne kunne pga. speritusbevilling kun være til max kl 2-3 stykker -mener jeg... Det er ved at være lang tid siden.. :-).. Men når musikken stoppede og natmaden blev sat på, begyndte folk altid at smutte hjem. Måske satte der nogle få stykker tilsidst, hvor vi tilsidst begyndte at rydde op og de så også gik tilsidst.

Så jeg ser det ikke som noget problem at det ikke nævnes nogle steder hvornår festen slutter. Det vil komme narurligt - bare rolig:-)

Mvh

Iben :-)

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg har sammen med min kæreste for nogle år siden forpagtet et forsamlingshus hvor vi kørte totalarrangementer. Dvs. at vi stod for det hele, ligesom hvis det blev holdt på hotel/restaurant. Arrangementerne kunne pga. speritusbevilling kun være til max kl 2-3 stykker -mener jeg... Det er ved at være lang tid siden.. :-).. Men når musikken stoppede og natmaden blev sat på, begyndte folk altid at smutte hjem. Måske satte der nogle få stykker tilsidst, hvor vi tilsidst begyndte at rydde op og de så også gik tilsidst.

Så jeg ser det ikke som noget problem at det ikke nævnes nogle steder hvornår festen slutter. Det vil komme narurligt - bare rolig:-)

Mvh

Det kan godt være det hele kommer af sig selv. Jeg vil jo bare være sikker på, at gæsterne får en god aften. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi skal holde festen på et hotel og vores fest slutter også kl.03.00 men musikken stopper kl. 02.00 og så kommer natmaden på bordet og det lægger jo også op til at så slutter festen. det er en naturlig afslutning så nej det har vi ikke sagt til vores gæster

0

Del dette indlæg

Hejsa

Mvh

Det kan godt være det hele kommer af sig selv. Jeg vil jo bare være sikker på, at gæsterne får en god aften. :)

Selvfølgelig får jeres gæster en FANTASTISK! :cheerleader3: aften sammen med jer :) Jeg tror bare, for din egen skyld at du skal slappe af og nyde processen og stole på hotellet da de jo har prøvet dette 1000 gange :cheerleader3: Det hele skal nok komme helt naturligt..

Ha´en fabeltagtig fest!!!

:) Iben

0

Del dette indlæg

vi skal holde festen på et hotel og vores fest slutter også kl.03.00 men musikken stopper kl. 02.00 og så kommer natmaden på bordet og det lægger jo også op til at så slutter festen. det er en naturlig afslutning så nej det har vi ikke sagt til vores gæster

Det er vist tydeligt, at jeg ikke 'kommer ud' så tit :cheerleader3:

Jeg har kun været til ét bryllup, og der gik vi før brudeparret.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Mvh

Det kan godt være det hele kommer af sig selv. Jeg vil jo bare være sikker på, at gæsterne får en god aften. :cheerleader3:

Selvfølgelig får jeres gæster en FANTASTISK! :) aften sammen med jer :cheerleader3: Jeg tror bare, for din egen skyld at du skal slappe af og nyde processen og stole på hotellet da de jo har prøvet dette 1000 gange :cheerleader3: Det hele skal nok komme helt naturligt..

Ha´en fabeltagtig fest!!!

:) Iben

Tak :)

Jeg er sikker på, at vi får en fantastisk dag.

Jeg overvejer bare alle mulige ting nu, så jeg ikke skal tænke på det på selve dagen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige at det helt afhænger af situationen. Vi spiller selv fra festen starter til den slutter. Det betyder at det er feststedet eller parret/gæsterne der sætter sluttidspunktet, og jeg vil da godt skyde en hvid pil igennem det her med at natmaden også er skrup af mad. Ofte er det bare et "mellemmåltid" som er klaret på 5 minutter hvor mange gerne vil danse videre, hvad de så for lov til med et lidt mere dæmpet niveau. Men det afhænger helt af hvor man er.

Taler vi om et sted eller en fest hvor man på forhånd ved at festen skal slutte eksempelvis kl. 2.00 og der vil være natmad ex. kl. 1.30 så syntes jeg godt man kan sige det. Det kan være det der gør at festens ældste deltager ikke vil hjem lige efter brudevalsen men lige napper den sidste en til halvanden time med. Når det så er sagt så er det jo også noget som folk taler om under festen.

Taler vi om at man kan forlænge men at man ikke er meget for det, fordi det er hundedyrt, så ville jeg ikke sige noget og derved have mulighed for at se tiden og stemningen an.

Er der derimod lagt op til at man kan og skal feste natten lang så kan man jo sige humoristisk at man forventer at folk kører igennem. Det er faktisk det jeg oftest hører når jeg er ude.

0

Del dette indlæg

Jeg synes, at det naturligt viser gæsterne, at festen er slut, når musikken holder op med at spille.

Men må også indrømme, at da vi var til bryllup på et vandrehjem sidste år, og musikken holdt op (men sprutten stadig stod fremme) lavede vi selv musikken og fortsatte længe efter. Men det gjorde jo heller ikke rigtig noget, da vi jo alligevel skulle sove der.

Som gæst ville jeg da gerne vide det, hvis der var et bestemet tidspunkt, hvor man så alligevel kunne bestille taxa til osv. så det ville måske være fint, hvis I skrev det på hjemmesiden.

0

Del dette indlæg

Tak for jeres input.

Vi har muligheden for at forlænge festen, men det har vi takket nej til. Vi skal betale ekstra pr. tjener + forbrug og der er måske 10 personer tilbage.

Jeg tænker lidt at lade det sive til vennerne, da det højst sandsynligt er dem, der bliver der længe. Jeg tror ikke den 'ældre' del af familien bliver der så længe. Flere skal køre hjem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Netop lige derfor vi også har valgt forsamlingshus - når musikkeren stopper har vi jukeboks musik :)

0

Del dette indlæg

jeg tror ikke du skal bekymre dig - det løber naturligt ud efter ca. 12 timer... vi blev gift kl. 11 og vi havde faktisk ikke en deadline på festen som var startet kl. 13 - men ved 23tiden gik de sidste.... og det var ikke fordi det var en gammel-mandsfest - folk er bare trætte efter så lang tid, såååå det skal nok komme af sig selv....

0

Del dette indlæg

jeg tror ikke du skal bekymre dig - det løber naturligt ud efter ca. 12 timer... vi blev gift kl. 11 og vi havde faktisk ikke en deadline på festen som var startet kl. 13 - men ved 23tiden gik de sidste.... og det var ikke fordi det var en gammel-mandsfest - folk er bare trætte efter så lang tid, såååå det skal nok komme af sig selv....

Det er jeg så ikke enig i. Særligt ikke hvis du måler fra vielsestidspunktet. Så holder det slet ikke. Langt de fleste af de bryllupsfester jeg er ude ved slutter typisk et sted mellem kl. 2 og kl. 6 og dem er slutter kl. 2 skyldes som regel begrænsninger på feststedet. Hovedparten af festerne slutter ved 3-4 tiden, i modsætning til firmafesterne som ofte slutter allerede ved 1-2 tiden. Jeg har eksempler på bryllupsfester (havefester) der er startet kl. 14 og først er sluttet kl. 8 eller for den sags skyld kl. 10 om morgenen, men det er så også undtagelsen.

0

Del dette indlæg

Vi skal også holde vores fest på et hotel, men alle gæsterne bliver og overnatter, da det netop var en vigtig ting for os at festen ikke bare slutter kl. 01.00 eller 02.00. Da det er meget festglade mennesker vi har inviteret.

Arrangementer er sat til at vare til kl. 02.00 (pakkepris), men vi har mulighed for at forlænge aften på flere forskellige måder.

*Forsætte med fuld betjening/bar

*kun en bartender

*eller får stillet nogle kasser øl/vand til rådig i en stor opholdsstue/sal - hvor vi selv skal lukke og slukke.

og vi skal ikke tage stilling til det på forhånd - bare snakke med personalet i løbet af aftenen.

Jeg synes ikke man skal meddele sine gæster sluttidspunkt, som nogle skriver, kommer det ofte helt af sig selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes heller ikke i skal melde tidspunktet ud hvis i gerne vil have festen slutter der skal feststede nok slutte festen der det er ikke jeres ansvar.

Men ville da nok tale med feststedet om ikke i bare kan sige på dagen om festen kan fortsætte, for er det en vildt sjov fest(som man jo håber på) så kan det være i gerne vil feste et par timer til.

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Selvom der bliver skrevet et sted her, at man ikke kan nævne det i indbydelsen, gjorde vi det alligevel! Vi skrev alle ting til brylluppet "på vers", og indbydelsen kommer her:

Kære ...

En indbydelse til jer har posten nu bragt,

til sensommerbryllup, som tidligere sagt.

På den 1. dag i september, klokken 16 alt,

i Dronninglund kirke det bliver fortalt.

Lidt kaffe og kage derefter - det bliver nok godt

Slotsgade 8, på Dronninglund slot.

I slotskælderen der festes med brud og gom,

i natten vi ta’r os en rask svingom.

Når klokken den bliver hen omkring to,

da vil festen falde til ro.

Vi håber at alle, lette til mode,

tilbage kan se med minder gode.

Det vil glæde os meget at I til vor fest,

vil gøre os den ære at komme som gæst.

Lad vide i tide om sagen er klar,

før juni er omme, vi venter et svar.

De kærligste hilsener

Mona og Allan

På den måde, vidste folk det på forhånd og flere aftalte at de blev hentet lidt over to, nogen gik sammen og forudbestilte en bus osv, så jeg tror det var en god ide at de vidste det i god tid!

Held og lykke med en forhåbentlig god dag - og nyd den, for den flyver afsted!

Mona

0

Del dette indlæg

Det kunne jeg ikke drømme om!

Vi holder også på hotel, og jeg mener der er fri bar til kl. 1.00, men derefter betaler vi pr time, og det har jeg det fint med. Det er en dyrere løsning, end hvis vi lod det sive, men det er bare ærgeligt. I øvrigt er det musik til kl. 2.00 mener jeg, og derefter en bærbar med en masse blandet musik på, koblet til nogle højttalere.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer