Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Louise&Bo

Gravid brud

11 posts in this topic

Hejsa,

Jeg skal stå gravid brud d. 20. juni 2009 :thumbsupsmileyanim:

Jeg er på nuværende tidspunkt i 19. uge, og har regnet mig frem til at være ca. 32 uger henne på bryllupsdagen. Mit spørgsmål går på, om jeg godt kan gå ud i en brudebutik nu og bestille kjole? Jeg er ikke særlig stor lige nu, men jeg skal nok forvente at maven lige pludselig kommer - der er trods alt 3 måneder endnu. Og kan I anbefale en butik, som kan lave kjoler til gravide - meget gerne i Århus?

- Louise

0

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke anbefale nogen butikker som har stort udvalg i gravid-brudekjoler. Det var ikke lige det jeg tænkte på da jeg var rundt og kigge :thumbsupsmileyanim:

Men til gengæld kan jeg sige, at jeg bestemt synes du skal have en gravid-brudekjole, da maven helt sikkert vil være MEGET større i uge 32. Det hele kommer bare lige pludseligt, så det synes jeg du skal have i tankerne når du tager ud og kigger.

Så længe du går efter en gravid-brudekjole og ikke en alm. brudekjole, så vil jeg mene at du sagtens kan tage ud og kigge nu.

God fornøjelse!

0

Jeg kender desværre ikke så meget til butikker i Århus, men... min kære kommende svigerinde blev gift forrige sommer, med noget af en smuk rund mave på.

Hun gik til en syerske, der skulle have 5000 for at sy kjolen, og som hele vejen igennem processen kom med ideer til design og havde prøvninger nok til at på selve dagen, der kom den smukkeste brud jeg har set ind i kirken.

Måske det kunne være noget for dig, at finde en god syerske, så du er sikker på at kjolen sidder som den skal på dig og den lille i maven?

0

Hejsa

Jeg vil anbefale dig at tage et smut ind i din lokale Lilly og lade dem vise dig, hvad de kan af ting og sager. Det skal lige siges, at vi får mange gravide brude ind i øjeblikket og vi har ikke noget problem med at finde noget som de bryder sig om og som de kan passe :thumbsupsmileyanim:

Der er bl.a. en kjole i 2009-kollektionen, som sagtens kan anvendes som gravid-brudekjole og nogle af de andre modeller kan tilpasses, at du er gravid.

Held og lykke :loveboard: og tillykke med de søde omstændigheder

0

Annonce ♥

Hej.

Det behøves jo ikke at være en graviditets kjole du køber bare at den er stor nok til den kan blive syet ind så den passer til dig når du skal giftes.

Jeg er selv gravid og vil ca være 6 mdr henne når vi skal giftes, og har bestilt min kjole som jeg ikke har set endnu, men butikken hjalp mig med at bestille den i et par nr for stor også vil de sy den ind en ca uge før dagen.

Askepot og valentino i tønder har givet mig en rigtig god service ang kjolevalg og de har jo prøvet det masser af gange før.

Så tag på udkig der du gerne vil købe en kjole og jeg er sikker på de kan hjælpe dig med at finde kjolen der passer til dig.

0

Jeg kender desværre ikke nogle butikker i Århus da jeg er fra KBH.

Men var det en mulighed, evt at kunne bestille fra Nicolaj i københavn, faldt jeg over denne kjole.

Den er bare Gude smuk ( jeg har selv prøvet den, påtrods af at jeg ikke er gravid, jeg er bare vild med den, hihi)

37LB019ZW.jpg

De har faktisk et okej udvalg af graviditets brudekjoler, som ikke er for ordinære..

0

Jeg kender desværre ikke nogle butikker i Århus da jeg er fra KBH.

Men var det en mulighed, evt at kunne bestille fra Nicolaj i københavn, faldt jeg over denne kjole.

Den er bare Gude smuk ( jeg har selv prøvet den, påtrods af at jeg ikke er gravid, jeg er bare vild med den, hihi)

37LB019ZW.jpg

De har faktisk et okej udvalg af graviditets brudekjoler, som ikke er for ordinære..

Men i det hele taget så kan det vel ikk egå helt galt hvis man tager kjoler med empire/josefine-snit... Så er der jo ikke så meget der sidder stramt om maven. (Jeg har lidt inspiration i min tråd hvis det er)

0

Annonce ♥

Jeg kan anbefale Bridehouse i Århus, der har vi fået super god service de gange vi har handlet der índe (dog ikkebrudekjole, men sko og festtøj). Hende der har det er rigtig sød... :) Men jeg ved ikke om de har noget specielt til gravide brude, men det var da værd at høre dem ad!

Edited by princess_sunshine
0

Jeg er også pt. gravid -men når at føde inden vi skal giftes.

Vil anbefale dig at vælge en kjole i empiresnit - det er rarest når det ikke strammer om maven! :)

Jeg tror næsten helt sikkert jeg ville vælge en kjole der IKKE havde empire-snit... Jeg er gravid med tvillinger i 32. uge og har i laaaaaang tid været MEGET mere tilpas i tøj der sidder til... Altså ikke er stramt, men bare sidder til så det rigtigt fremhæver maven. Jeg synes meget ofte at det der hænger løst ned over maven gør mig meget større end jeg er (1.75 og 90 kg lige pt, så det er en helt pæn mave jeg render rundt med synes jeg selv).

Jeg ved ikke helt om det giver mening? Men altså - hvis den sådan følger mavens konturer (f.eks. fordi den kan løsnes/strammes med snører i ryggen), så tror JEG at det bliver rigtig flot...!!

0

Empiresnit er bare rigtig sødt - gravid eller ej. Men jeg vil også modsat sige, at har man en fin gravid mave, der gerne må vises, så kan en kjole, der sidder til faktisk være rigtig smuk. Vælger man empire, skal stoffet nok være meget let of luftigt.

Jeg har en kjole til salg lige nu, der er med korsage top, men den vil være flot til en gravid brud med en begyndende rund mave. Grunden til at den kan gå fint er at livet sådan runder på en fin måde (der hvor skørtet sidder på toppen). Jeg har selv en fødepølle, der på smukkeste vis forsvandt i den kjole :)

Edited by Miss-Lena
0