Elliotsmor

Vi skal giftes!

10 indlæg i dette emne

Ja det er nemlig det vi skal :D

Vi skal giftes den 23. maj 2009, hvis alt går vel...Vel og mærke..

Vi skal giftes/vies på rådhuset...

Med efterfølgende reception i mine forældres have.

Og om aftenen skal de absolut nærmeste med ud og spise...

Så nu skal jeg bare have fat i kommunen og høre omkring datoen og de andre praktiske ting.

Mine forældre har sagt ja til at vi må låne deres have, fordi vores ikke kan nå og blive klar...

Og ja så bare spisning om aftenen for de nærmeste på en lækker restaurant i Odense..

------------------------------

MEN det var jo ikke sådan det skulle have været i første omgang...Så tøser hjælp, for jeg har efterhånden lidt travlt :D

Hvad ville i servere til en LET reception?

Er det forkert med en reception når det bare er rådhusbryllup??

Vi har hørt fra flere "det virker som om man bare vil have gaver" og det er SLET IKKE derfor vi vil holde reception!!! vi vil gerne dele dagen med nærmeste familie og venner...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så nu skal jeg bare have fat i kommunen og høre omkring datoen og de andre praktiske ting.

Mine forældre har sagt ja til at vi må låne deres have, fordi vores ikke kan nå og blive klar...

Og ja så bare spisning om aftenen for de nærmeste på en lækker restaurant i Odense..

MEN det var jo ikke sådan det skulle have været i første omgang...Så tøser hjælp, for jeg har efterhånden lidt travlt :D

Hvad ville i servere til en LET reception? Man kan lave nogle madpandekager med lidt kød og salat...det syntes jeg er lækkert....

Er det forkert med en reception når det bare er rådhusbryllup?? NEJ det er ikke forkert det er da også et bryllup bare for folk der måske ikke er troende

Vi har hørt fra flere "det virker som om man bare vil have gaver" og det er SLET IKKE derfor vi vil holde reception!!! vi vil gerne dele dagen med nærmeste familie og venner... NEJ ...har venner der lige er blevet gift og ingen var med på nær deres børn og ja lidt skuffet...da man jo gerne vil dele dagen med dem....

Det var bare min mening....

0

Del dette indlæg

Vi har hørt fra flere "det virker som om man bare vil have gaver" og det er SLET IKKE derfor vi vil holde reception!!! vi vil gerne dele dagen med nærmeste familie og venner...

Først stort tillykke med det forestående brylllup :)

Jeg synes bestemt ikke der er noget galt i at holde recepption, selvom det er et rådhusbryllup. Absolut ikke! Derimod synes jeg det er en super ide, da man jo så har den lille mulighed for at fejre lidt med familie og venner, uden at det er den store middag, som nemt kan koste MANGE penge. Jeg siger "go for it"!!

Måske i kunne servere lidt kanapeer (staves)? Sidste år var vi til svigerindens bryllup og reception (selvfølgelig også middagen) og til receptionen serverede de små kanapeer, og det var bare noget så lækkert. Det var et let lille måltid, da man bare tager 3-4 små stykker hver, og det var ikke et måltid som sådan, men mere ment som et let lille supplement.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det afhænger af hvornår på dagen i skal vies, hvad I skal servere, hvis det er tidligt på dagen, synes jeg der skal være noget let frokost, et par salater, lidt brød og noget kød af en art, måske noget steg eller kyllingefilet med pesto og parmaskinke. Hvis det derimod er om eftermiddagen, så synes jeg 'bare' i skal servere lidt bryllupskage, lidt snacks, lidt frugt og selvfølgelig noget drikke :loveflag:

Og NEJ det er slet ikke forkert at holde reception 'bare' fordi man bliver viet på rådhuset! Vi skal selv vies på rådhuset og for os er det ikke et mindre bryllup af den grund, vi er ikke medlem af folkekirken eller andre trossamfund, så det kom helt af sig selv :) Dem der har sagt det til jer, burde skamme jer, de kender jer åbenbart ikke godt nok, siden de tænker sådan :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup.

Og selvfølgelig kan i holde reception selvom det er et rådhus bryllup, jeg synes faktiskt det er en rigtig god løsning for at det ikke bliver alt for formelt, så siger også go for it :)

ideer til, hvad i kan servere kunne jo være tapas, altså alle mulige små retter til finger mad. Det smager vildt godt og der er muligheder for, at gæsterne selv kan kompinerer ud fra, hvad der står.

0

Del dette indlæg

Tak hvor er i bare søde!!

Og nej helt enig, dem som mener det er for gavernes skyld, burde skamme sig!

Vi vil bare gerne dele dagen med vores nærmeste... Og pt er der kommet en overraskelse som gør at vi ikke vil holde det for stort!

Jeg regner med øl, vand, vin og nogle lækre sandwiches og frisk frugt :D

Og så nogle borde som folk kan stå ved...Så det er stående reception...

Hvordan kan jeg lave små ting som pynt m.m.??

Vil jo gerne gøre det specielt alligevel :D

Nogle forslag??

0

Del dette indlæg

hvis du er indstillet på, at gøre det selv med pynten, så er der jo en masse forretninger ala cchobby, hvor du kan købe en masse ind til at gøre det selv. Kig i div. tråde med opyntning, og find inspiration :) og ellers er der rigtig mange, som handler på ebay, hvor de køber tingene rigtig billigt

0

Del dette indlæg

Whuuuuhuuuu er det dig søde....

Hvor dejligt og læse :(

Først et kæmpe tillykke... og dernæst lidt svar:

Nej det er IKKE forkert og ville holde en reception efter rådhusbryllup - min moster gjorde det - og så med en fest om aftenen. Det er da fordi i netop gerne vil se alle de mennesker i ikke tager med om aftenen - så derfor inviterer i til reception!

Vi serverer bryllupskage, pizzasnegle, pølsehorn, frikadeller m/kartoffelsalat, grøntsagsstænger m/dip mv. til vores reception - et fordi vi skal vies allerede kl 13.. og to fordi vi så kan se en masse af de mennesker vi ikke har mulighed for at invitere til festen.

Masser af kram til dig.

Og taaak for sidst :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad ville i servere til en LET reception? vi skal bare have bryllupskageog lidt usundt og lidt sundt slik(gullerødder, agurke stænger, mini majskolper osv...

Er det forkert med en reception når det bare er rådhusbryllup?? jeg syntes absolut ikke det er forkert, bare fordi man ikke bliver viet i en kirke så er det ikke ensbetydning med at man ikke kan holde reseption.

Vi har hørt fra flere "det virker som om man bare vil have gaver" og det er SLET IKKE derfor vi vil holde reception!!! vi vil gerne dele dagen med nærmeste familie og venner... jeg syntes ikke i skal tage jer af de udtagelser, bare nyd jeres dag :(

0

Del dette indlæg

Allerførst et STORT TILLYKKE med at I skal giftes :(

Dernæst vil jeg sige at det er ekstremt tarveligt at sige, at det kun er på grund af gaverne at I vil holde reception, nu I "kun" skal giftes på rådhuset. Man er da ikke mere gift bare fordi man bliver gift i en kirke....

Jeg har været til flere bryllupper med samme koncept. Både fordi parret ikke har været medlemmer af den danske folkekirke, ikke har ønsket en kirkelig vielse, ikke har haft lyst til den højtidelige stemning der ofte følger med ved et kirkebryllup, på grund af økonomien eller af andre forskellige årsager.

Vi havde selv reception efter vores kirkelige vielse, da vi gerne ville dele vores glæde og lykke med folk vi kender, men da vi begge har meget store familier og ikke har penge som ukrudt, ja så valgte vi at det kun var de allernærmeste familiemedlemmer og nogle få meget gode venner der skulle med til festen.

Vi havde ikke nogen forventning om at folk skulle komme med gaver til os, men blev da rigtig glade for det de kom med.

Jeg synes bare I skal blæse på andre folks kommentarer og gøre som I har lyst til. Jeg er sikker på at I nok skal få en dejlig dag.

Vi serverede frikadeller, sandwich m forskelligt fyld, pølsehorn, snacks af forskelligt slags og frugt. Derudover serverede vi champagne, øl, vin, sodavand og kaffe.

Da vi ankom fra fotografen skar vi bryllupskagen for og alle havde en dejlig reception.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer