april-brud2009

Er ved at lave bordplan

17 indlæg i dette emne

Hejsa!

Sidder og jøler med bordplanen. Hvordan er det nu, sidder brud eller gom til højre eller venste ? Sidder I mand dame mand osv. ? Jeg døjer med at få det til at gå op, kan jeg godt lade ET ægtepar sidde overfor hinanden i stedet for ved siden af hinanden, eller er det HELT galt ?

Og sidste spørgsmål, skriver I BRUD og GOM på Jeres bordkort eller bare Jeres navne ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi (læs: jeg :respekt: ) skriver Bruden og Gommen...

Damen sidder på mandens højre side... Jeg husker det med sætningen; Kvinden er mandens højre hånd :griner:-

Vi kommer til at sidde mand-dame-mand-dame så vidt det er muligt. Der vil dog være forekomster hvor 2 af samme køn kommer til at sidde ved siden af hinanden.

Desuden kommer nogle par til at sidde ved siden af hinanden, andre overfor hinanden og nogle lidt mere fordelt, men dog ved samme bord.

post-35917-1239048101.jpg

0

Del dette indlæg

Brudegomsmor brudensfar bruden brudegomen brudensmor brudegomensfar

vi har valgt at ægtefolk ikke sidder sammen, men forlovede og kærstepar sidder sammen. :smilie_oster03:

de kommer til at sidde herre, dame, herre, dame... :smilie_oster05:

et gammet ordsprog siger at ægtefolk må ikke sidde overfor hinanden, da de kan sidde og holde øje med hinanden... :smilie_oster02:

vi har valgt at skrive Brud og Gom alle ved jo hvem det er... :smilie_oster03: :respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg ved ikke om det er en bestemt tradition med at skille gifte par ad?! Jeg synes det er en ret underlig tradition og kunne ikke drømme om at følge den - men hvis du ikke kan få bordplanen til at gå op, så ville jeg snilt kunne finde på at sætte mand og kone overfor hinanden.

0

Del dette indlæg

Gifte par skal sidde overfor hinanden og forlovede par ved siden af hinanden, Man må samtidig ikke sæte to gifte par ved siden af hinanden, så det virker som partnerbytte. Kan ikke huske hvor jeg læste det, mener at det er Emma Gad.

0

Del dette indlæg

Vi (jeg) har skrevet Bruden & Gommen på vores bordkort...

Jeg er endnu ikke gået i gang med bordplan - jeg frygter den lidt - det er SÅ svært, at gøre alle tilpasse!!!! - Men jeg regner med, at vi skiller de gifte par og sætter kærste par ved siden af hinanden - det er sådan jeg har fået at vide man gør :respekt:

Vi skal sidde ved runde borde - og nogle gifte par kommer nok til at sidde ved samme bord, fx. hvis de ikke kender så mange til festen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op jeg er har fået helt andre traditioner at vide. Så vidt jeg ved så SKAL man skille gifte par ad og Ugifte par SKAL side ved siden af hinanden? Er det bare mig der har fået den ind med modermælken?

nej det har jeg også lært,det står vist også i emma gad

0

Del dette indlæg

Gifte par skal sidde overfor hinanden og forlovede par ved siden af hinanden, Man må samtidig ikke sæte to gifte par ved siden af hinanden, så det virker som partnerbytte. Kan ikke huske hvor jeg læste det, mener at det er Emma Gad.

Jøses, tror ikke jeg kan følge dette. Vores er et lille Bryllup og det blir ikke let, da 6 kommer single. Tror jeg laver min egen tradition :respekt:

0

Del dette indlæg

Hold da op, man skal jo snart have en doktorgrad for at lave bordplaner :respekt:

Hos os vil det så vidt muligt være mand dame mand dame. Hvis vi skiller gifte par ad, så kommer de til at sidde over for hinanden i stedet for. Men ellers ved jeg slet ikke endnu, hvordan det kommer til at gå op i sidste ende :smilie_oster03: Vi har fra to forskellige lande, så det skal vi også have taget højde for.

Vores bordkort bliver nok brud og gom.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg ved ikke om det er en bestemt tradition med at skille gifte par ad?! Jeg synes det er en ret underlig tradition og kunne ikke drømme om at følge den - men hvis du ikke kan få bordplanen til at gå op, så ville jeg snilt kunne finde på at sætte mand og kone overfor hinanden.

Helt enig, synes at det er lidt underligt og vil heller ikke følge den. Synes helt bestemt at par skal sidde sammen, helst ved siden af hinanden, eller ved siden af hinanden :respekt::griner:- Når jeg er til fest vil jeg helt klart fortrække at sidde med min kæreste.... :unsure:

:smilie_oster02:

0

Del dette indlæg

Pyyyhhaaaa... Er det bare mig, eller kan man bare ALT for let komme til at bruge alt for meget tid på traditioner og regler og normer og gøre alle andre glade osv osv osv osv...

Til vores bryllup sætter vi folk som vi har lyst. Parvis og sammen med nogle andre hvor vi ved at stemningen bliver god. Der er da ikke noget ved at sætte folk sammen med nogle som de ikke kan med - bare fordi at sådan er "reglerne"...

På vores bordkort står vores navne. Det er jo ikke nødvendigt at der står brud og gom. Det ved folk jo godt at vi ér. Først og fremmest er vi da Frank og Pernille ...

0

Del dette indlæg

Puhha...er glad for jeg ikke læste denne tråd før jeg lavede bordplan :thumbsupsmileyanim: Alle de traditioner o.s.v.

Jeg har ikke splittet par ad, for jeg hader det også selv til fester. Og så har jeg sat folk ved siden af dem jeg tror de kommer til at hygge sig bedst med. Dog har jeg blandet min vennekreds og min kærestes vennekreds, så det ikke alle sammen er nogen de kender.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer