Catalina

Pebermø??

7 indlæg i dette emne

Håber en af jer kan hjælpe mig med et spørgsmål som jeg sidder med!!

Min søster bliver 30 her i slutningen af april, hun er ikke gift, men bor sammen med hendes kæreste i deres eget hus.

Skal hun fejres som pebermø, eller er det kun pebersvende som skal det?? (Dvs. med peber, kæmpe peberkværn i haven osv).

Meningerne i familien er lidt delte, man vil jo gerne gøre det rigtige :smilie_oster03:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber en af jer kan hjælpe mig med et spørgsmål som jeg sidder med!!

Min søster bliver 30 her i slutningen af april, hun er ikke gift, men bor sammen med hendes kæreste i deres eget hus.

Skal hun fejres som pebermø, eller er det kun pebersvende som skal det?? (Dvs. med peber, kæmpe peberkværn i haven osv).

Meningerne i familien er lidt delte, man vil jo gerne gøre det rigtige :smilie_oster03:

Når man ikke er gift og bliver 30 år, så er man jo pebermø. For i gamle dage var det jo utænkeligt, at man boede sammen mand og kvinde uden at være gift

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke rigtig der er nogen "regler" på området, der er mere afhænnigt af traditionenerne i vennekredsen/familien - og måske også af hvad hun selv forventer? Har ikke selv kendt nogen piger der er blevet fejret som du beskriver - det er vist mest en drengeting :cheerleader3:

Da jeg brev 30 for 2 år siden kastede de pebberKORN efter mig og jeg fik en kurv med pebber-relaterede ting: pebberkværn, chilier, rød/grøn pebber, pebbernøddder osv... det var vældig hyggeligt :lol: - Fik også en buket blomster med røde chillier i. Så man kan jo godt fejre dagen, og vise at I tænker på hende - uden at komme på mega overarbejde...

God fornøjelse :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Fylder 30 uden at være gift? For mig er der kun 1 ting.. PEBER!

Men nu kan peber gives på forskellige måder, fx som Viktoria siger.. en kurv med peber-ting på (overvej lige pebermakrellen, hvis du selv skal deltage i festen)..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da min svigerinde fyldte 30 sidste år (hun er ikk gift) skulle hun på skattejagt efter 30 påskeæg (det var i påsketiden) og i hver af de påskeæg var der en ting der havde relation til peber...

Så man kan gøre lidt forskellige ting - det afhænger nok af traditionerne i omgangskredsen...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer