Sign in to follow this  
Followers 0
Catalina

Pebermø??

7 posts in this topic

Håber en af jer kan hjælpe mig med et spørgsmål som jeg sidder med!!

Min søster bliver 30 her i slutningen af april, hun er ikke gift, men bor sammen med hendes kæreste i deres eget hus.

Skal hun fejres som pebermø, eller er det kun pebersvende som skal det?? (Dvs. med peber, kæmpe peberkværn i haven osv).

Meningerne i familien er lidt delte, man vil jo gerne gøre det rigtige :smilie_oster03:

0

Annonce ♥

Håber en af jer kan hjælpe mig med et spørgsmål som jeg sidder med!!

Min søster bliver 30 her i slutningen af april, hun er ikke gift, men bor sammen med hendes kæreste i deres eget hus.

Skal hun fejres som pebermø, eller er det kun pebersvende som skal det?? (Dvs. med peber, kæmpe peberkværn i haven osv).

Meningerne i familien er lidt delte, man vil jo gerne gøre det rigtige :smilie_oster03:

Når man ikke er gift og bliver 30 år, så er man jo pebermø. For i gamle dage var det jo utænkeligt, at man boede sammen mand og kvinde uden at være gift

0

Jeg tror ikke rigtig der er nogen "regler" på området, der er mere afhænnigt af traditionenerne i vennekredsen/familien - og måske også af hvad hun selv forventer? Har ikke selv kendt nogen piger der er blevet fejret som du beskriver - det er vist mest en drengeting :cheerleader3:

Da jeg brev 30 for 2 år siden kastede de pebberKORN efter mig og jeg fik en kurv med pebber-relaterede ting: pebberkværn, chilier, rød/grøn pebber, pebbernøddder osv... det var vældig hyggeligt :lol: - Fik også en buket blomster med røde chillier i. Så man kan jo godt fejre dagen, og vise at I tænker på hende - uden at komme på mega overarbejde...

God fornøjelse :cheerleader3:

0

Fylder 30 uden at være gift? For mig er der kun 1 ting.. PEBER!

Men nu kan peber gives på forskellige måder, fx som Viktoria siger.. en kurv med peber-ting på (overvej lige pebermakrellen, hvis du selv skal deltage i festen)..

0

Annonce ♥

Da min svigerinde fyldte 30 sidste år (hun er ikk gift) skulle hun på skattejagt efter 30 påskeæg (det var i påsketiden) og i hver af de påskeæg var der en ting der havde relation til peber...

Så man kan gøre lidt forskellige ting - det afhænger nok af traditionerne i omgangskredsen...

0