waltine

andre ringe på til vielsen??

23 indlæg i dette emne

Jeg kom lige til og tænke...sikke noget grimt noget :-)

på selve dagen må man da godt have sin forlovelsesring på på den venstre hånd når vielsesringen skal sidde på højrehånd??

eller tager i alle ringene af på bryllupsdagen??

det er de mærkeligeste ting man kommer til og tænke på når dagen nærmer sig med hastige skridt.

Hilsen

Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Det har jeg nu også tænkt på :cheerleader3:

Vi skal have vores ringe på venstre hånd (der har jeg også den ring på nu, som han friede med), den ryger så bare over på højere hånd på dagen, for den vil jeg ikke tage af... :cheerleader3:

Men ellers så tager jeg, de to andre ringe jeg har af på dagen :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg kom lige til og tænke...sikke noget grimt noget :-)

på selve dagen må man da godt have sin forlovelsesring på på den venstre hånd når vielsesringen skal sidde på højrehånd??

eller tager i alle ringene af på bryllupsdagen??

det er de mærkeligeste ting man kommer til og tænke på når dagen nærmer sig med hastige skridt.

Hilsen

Gitte

jeg skal have min forlovelsering og så skal jeg have min svigersmors ring på... :smilie_oster03:

de sidder på venstre hånd. :smilie_oster03:

det er en ring som er gået i arv i flere generationer så det betyder meget for hende at jeg har den på den dag :easter2:

så det gør jeg selvfølgelig :cheerleader3:

på højre hånd kommer min vielse ring til at sidde :cheerleader3:

Redigeret af totterpigen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er kun mig der har en forlovelsesring, den bærer jeg på venstre hånd og skal også have den på når vi skal giftes. Vores vielsesringe skal vi have på højre hånd.

Lige et godt råd til jer der "bare" har valgt at ringene skifter hånd eller forlovelsesringen skifter håd til ære for vielsesringen, vær opmærksomme på at ringstørrelsen kan varriere flere numre mellem højre og venstre hånd typsk er den størst på den dominante hånd ( dvs. højre hos højrehåndede) Hos mig selv har jeg størrelse 51 på venstre hånd og 54 på højre hånd så min forlovelses ring kan jeg slet ikke passe på højre hånd. Så min anbefaling er tjek det lige inden i står i kirken og ikke kan passe ringene, eller de falder af fordi de er for store. ;)

0

Del dette indlæg

Vi tager vores forlovelsesringe af.... Vi har dem godt nok på venstre og vielsesringene skal være på højre, men jeg synes at vi starter en ny del af vores liv sammen den dag og derfor er det kun vielsesringen der skal være på :cheerleader3: :cheerleader3: Det er den der symboliserer vores nye fremtid sammen :lol:

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg beholder min forlovelses ring på den venstre hånd og så min vielses ring på højre... jeg går kun med min forlovelses ring til hverdag, så ville synes det er mærkeligt hvis den ikke er der mere..

vi er blevet enige om at forlovelses ringen symboliser vores kæreste dage og vielsesringen skal symboliser at vi tilhører hinanden og taget det skridt videre sammen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

:) Det er sgu sjove ting man kommer til at tænke på...men dejligt at vide at der er andre brude som gør sig de samme nogen gange skøre tanker :)

Jeg har også tænkt på det med ringene... har normalt min forlovelsesring på den venstre og 3+2 ringe på min højre hånd....(ææææælsker smykke :carrot: ) Men tror at jeg enten ingen ringe har på eller kun min forlovelsesring... tror jeg beholder den på...for som nogen skriver lyder det sødt at den symbolisere "kæreste-delen" af ens forhold... :)

0

Del dette indlæg

jeg har så valgt, at jeg tager en ring på, som jeg har arvet fra min elskede afdøde mormor, som betød virkelig meget for mig, og som desværre døde alt for tideligt. Hendes gamle ring tager jeg på min ventre finger, så hun er med på sin helt egen måde

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med at have min forlovelsesring på venstre hånd, den har siddet der lige siden han friede for 1 år og 1 dag siden. :)

Og så kommer vielsesringen på højre hånd.

Fandt lige dette på bryllupogfest.dk

Nogle mener, at ringen skal placeres på venstre hånd, som er tættest på hjertet. Men da ringen er et trolovelsestegn, siger andre, at den skal sidde på højre hånd, som man bruger til at afgive troskabsløftet med. Der er altså ikke helt klart, om det er venstre eller højre ringfinger, der er "den rigtige". Mange vælger derfor venstre ringfinger til forlovelsesringen og højre til vielsesringen. Hvis man bruger samme ring, flytter man forlovelsesringen fra venstre hånd til højre.

0

Del dette indlæg

Jeg regner med at have min forlovelsesring på venstre hånd, den har siddet der lige siden han friede for 1 år og 1 dag siden. :)

Og så kommer vielsesringen på højre hånd.

Fandt lige dette på bryllupogfest.dk

Nogle mener, at ringen skal placeres på venstre hånd, som er tættest på hjertet. Men da ringen er et trolovelsestegn, siger andre, at den skal sidde på højre hånd, som man bruger til at afgive troskabsløftet med. Der er altså ikke helt klart, om det er venstre eller højre ringfinger, der er "den rigtige". Mange vælger derfor venstre ringfinger til forlovelsesringen og højre til vielsesringen. Hvis man bruger samme ring, flytter man forlovelsesringen fra venstre hånd til højre.

Sådan mener jeg også det er :)

0

Del dette indlæg

:) Det er sgu sjove ting man kommer til at tænke på...men dejligt at vide at der er andre brude som gør sig de samme nogen gange skøre tanker :)

Jeg har også tænkt på det med ringene... har normalt min forlovelsesring på den venstre og 3+2 ringe på min højre hånd....(ææææælsker smykke :carrot: ) Men tror at jeg enten ingen ringe har på eller kun min forlovelsesring... tror jeg beholder den på...for som nogen skriver lyder det sødt at den symbolisere "kæreste-delen" af ens forhold... :)

Glad for jeg kan inspirere andre, hehe.. :bearhug::)

Redigeret af AkaGitte
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, der er næsten ligeså mange måder at gøre det på, som der er brudepar og som en anden har skrevet findes der vist hverken skrevne eller uskrevne regler. Vi købte glatte ringe, da vi forlovede os, og fik graveret navne og bryllupsdato inden bryllupet, så vi var "ringløse" fra de blev indleveret til gravering og indtil de igen kom på under vielsen.

Og de sidder på vores begges venstre ring-finger, da vi begge har været gift før, hvor højre ring-finger var brugt til det formål, så det syntes vi ikke at de skulle igen.

/Bjørn.

0

Del dette indlæg

jeg har faktisk lige spurgt min mor om det samme igår..

Jeg har på min venstre hånd en ring jeg har købt for nogle penge jeg arvede efter min mormor og morfar, for at mindes dem, og tror jeg beholder den på til brylluppet, for at de (som en anden skrev) også er der, på en måde-..

Skal have vielses ringen på højre hånd..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi smelter vores forlovelsesringe sammen, så de bliver til en ny vielsesring til ham plus en ring som symbol på forlovelsen til mig... Har så købt en vielsesring til mig ved siden af. På den måde symboliserer vi begge forlovelsen, og at vi begynder på et nyt kapitel... Nu sidder forlovelsesringen på venstre hånd, men når den "forsvinder" og bliver til to nye flytter de på højre hånd... Har en arvestykkering på højre hånd nu, som kommer på venstre efter vielsen. Og jeg tror, jeg tager de to ringe på i kirken også og supplerer med vielsesringen...

0

Del dette indlæg

Jeg har min forlovelsesring på venstre hånd nu, det er kun mig der har ring på pt. og når vi så er blevet gift kommer vielsesringen på højrehånd og det samme gør forlovelsesringe da jeg ikke vil undvære nogen af dem, og samtidig synes jeg ikke jeg vil have en ring på hver hånd.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer