Katja

Brude makeup guide

51 indlæg i dette emne

Hej alle brude..

Jeg har læst en del om at nogen gerne selv vil lægge makeup af den ene eller anden årsag.

Så jeg tænkte at det måske var en ide at have en guide.

Så jeg fandt mine gamle skolepapirer frem og her får i så herligheden.

Brudemakeup: Det tekniske

Makeuppen skal være holdbar, eftersom den skal kunne bæres i 12timer og mere.

Farverne må ikke være for mørke, det skal være smukke og søde farver (rosa, lilla, peach, pastel farver) alt afhængig af hårstylingen, øjnene same evt, brudebukettens farve.

Brug ikke en foundation der er mørkere end huden. Til en uren og arret hud bruges en dækkende foundation. Til en pæn hud uden problemer samt en en pæn solbrun hud kan der let bruges en farvet dagcreme eller let foundation Husk en dagcreme under til alle hudtyper.

Brynene tegnes på, dog ikke i mørke farver, gerne brun eller grå.

Eyeliner eller Kohl (streg), må ikek være for mørk, den skal tones godt med pudderskygge. Undgå helst liner på det nedre øjenlåg.

Mascara skal helst være vandfast, evt. meget lette kunstige vipper eller vippetotter.

Pudderrougen må ikke være for stærk. Rosa eller peach, gerne på kindben, omkring øjnene og lidt i panden.

Læberne skal tegnes op og fyldes ud. gerne med lysfarve f.eks. brunlig, rødlig og lyserød. Kys af i en serviet. Pudder oven på og læg et nyt lag læbestift gerne med lidt perlemor. Jo flere lag pudder og læbestift - jo bedre holdbarhed.

Ved farvning af vipper og bryn gøres dette senest en lille uge før pga af eventuelle farverester, der kan sidde i huden.

På selve dagen kan der lægges en askepot ampul eller maske, som giver et finere og mere gla hudbillede. Derudover f.eks. en lysspreder-creme, der kaster lyset tilbage, så mørke skygger ikke ses i lyset.

Fremgangsmåde:

Bunden skal være god så brug ca. 1/3 af tiden på den.

* Rens huden godt

* Askepot ampul eller maske, afslut med dagcreme

* Brug evt dækstift i inderste øjenkrog og ved næsefløjen

* Foundation: Fugt svampen let og lav duppe bevægelser, dette giver pænere bund. Ton farven i hårgrænsen ud med bagsiden af svampen

* Tjek øjenomgivelserne før pudder påføres. Brug en transperent pudder eller en ferskenfarvet, dette giver et flottere skær

* Til øjenskyggerne bruges normalt kun 2 farver. Husk altid en highlighter over hele øjenlåget da dette lægger en god bund for farven man lægger på. Så kan man undgå at farve lægger sig i øjenlinien. Læg noget pudder under øjet inden påføring af farve, så lægger farven sig ikke under øjet i tilfælde af at det støver, og ødelægger derved ikke bunden.

* Brug brun eller grå eyeliner/Kohl. Lineren skal altid tones godt med skyggen, det virker mere naturligt og holder længere.

* Påfør mascara i zig-zag bevægelser, eftergå med en spiralbørste. Vælg evt en farve i grå eller brun da sort kan virke for hård.

* Brynet tegnes meget svagt op med en grå eller brun pudder skygge.

* Rougen skal være lys og naturlig. Den lægges på kindbenet og lidt i panden, husk at tone den med lidt pudder så overgangen ikke er for voldsom.

* Korriger læben med en lipliner. Ton den ved at lave små streger ind mod det miderste af læben og påfør læbestiften. Pas dog på med for meget pudder, da det kan komme til at virke grumset.

The end

Håber det kan være en lille hjælp.

Hvis der er nogen der har spørgsmål er de velkomne..

:) :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Af ren nysgerrighed, hvad er en askepot ampul?
Af ren nysgerrighed, hvad er en askepot ampul?

Det sad jeg også og undrede mig over... Den lyder uundværlig...?

Jeg er også ret nysgerrig mht. askepot ampul...???

Og tak for de mange gode råd! :)

0

Del dette indlæg

Jamen en Askepot ampul er et serum med øjeblikkelig effekt. Det opstrammer huden og udglatter den, man føler sig lidt stram faktisk.

Samtidig har den den effekt at den er holdbar og svedsikker i optil 12 timer, Dvs at makeuppen holder meget længere.

Jeg har endnu ikke oplevet en brudemakeup hvor der var brug for andet end lipgloss når der blev brugt en askepot ampul.

Den jeg mener at huske skulel være den mest effektive er fra Givenchy. Men andre mærker har dem som regel også, men hæng mig dog ikke op på det.

Lena> ja det som "reglen" siger er jo at bruden er ren og "jomfruelig", og det genskabes i makeuppen. Meningen er ikke at man skal se sminket ud, men at fremhæve de gode "rene" træk i ansigtet. Der forbruges oftest lyse farver for at fremhæve dette.

Det er faktisk det makeuppen er til for. Man har bare siden 1970erne gået lidt mere amok så makeuppen er blevet mere outreret. Kigger man tilbage på makeuppens historie brugte man den kun til at fremhæve gode træk, eller dække mindre gode.

Der er faktisk regler for hvordan et "perfekt" ansigt ser ud og ikke kun formen på det med også formen på øjnene, brynene, læber osv..og det er det man korrigere eller fremhæver ved makeuppen.

Puha..jeg kunne blive ved.. hehe

Sorry :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen et "usminket" ansigt er meget smukt og jomfrueligt, men jeg synes/tror måske godt at jeg kan klare et mere smokey-femme-fatale-couture look. Lidt fordi det er et vinterbryllup og lidt fordi at det måske mere er mig. Så min drømme makeup lige pt er

Smokey eyes (giv den gas på det område)

falske øjenvipper - enkelte hår

lipgloss med meget lidt farve

let shimmer i ansigtet - uden at ligne en feriebrandert på Kreta

og 10 af de der askepot-ampuller...Hvor får man dem henne?

Men jeg er naturligvis slet ikke sikker endnu :)

0

Del dette indlæg

Jamen et "usminket" ansigt er meget smukt og jomfrueligt, men jeg synes/tror måske godt at jeg kan klare et mere smokey-femme-fatale-couture look. Lidt fordi det er et vinterbryllup og lidt fordi at det måske mere er mig. Så min drømme makeup lige pt er

Smokey eyes (giv den gas på det område)

falske øjenvipper - enkelte hår

lipgloss med meget lidt farve

let shimmer i ansigtet - uden at ligne en feriebrandert på Kreta

og 10 af de der askepot-ampuller...Hvor får man dem henne?

Men jeg er naturligvis slet ikke sikker endnu :)

Det er selvfølgelig også smag og behag. Er man vantil at gå med mere end en let makeup, så er det klart at man vil føle sig mere bar.

Askepot ampuller kan fåes hos Matas og både Illum samt Magazin har dem selvfølgelig. Og de parfumeshops der fører de kendte hudplejemærker burde havde nogle.

0

Del dette indlæg

Har du en idé om hvad sådan en ampul ca koster - kunne godt bruge et par stykker pt

Puha.. det kommer meget an på mærket.. og jeg vil nok sige at man ikke skal købe den billigste. Min erfaring siger mig at de lidt dyrer ampuler som regel er de bedste.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj det lyder godt nok svært.. :cheerleader3: Jeg går slet ikke med makeup til hverdag, så den lange liste lyder som noget af et maraton......

Men vil godt være enig i at en makeup man ikke tror er der ... er den pæneste :cheerleader3:)

Så svært er det heller ikke.. og skulle det gå helt galt er du velkommen til at sende mig en pm.

Det er ikke alle tingene man absolut kræver. Det kommer an på din hudtype. Jo pænere hud jo nemmere er det. ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej...

Jeg troede at jeg havde fået styr på makeuppen.

Havde tænkt mig at købe en god primer og en mineral pudder, men de lyder jo meget fantastiske de der ampuller....

Nu er jeghelt på bar bund igen, men jeg må vel prøve at købe det hele og så prøve mig frem.

Har egentlig ikke brug for at blive strammet op, men det lyder jo godt at det får makeuppen til at holde længere...

Anyway.. så fandt jeg dem her, lyder det som en rimelig pris?

http://uyvd.mwc.com.vn/uyvd_003_beauty/bea...l&proid=272

Malou

0

Del dette indlæg

Åh nej...

Jeg troede at jeg havde fået styr på makeuppen.

Havde tænkt mig at købe en god primer og en mineral pudder, men de lyder jo meget fantastiske de der ampuller....

Nu er jeghelt på bar bund igen, men jeg må vel prøve at købe det hele og så prøve mig frem.

Har egentlig ikke brug for at blive strammet op, men det lyder jo godt at det får makeuppen til at holde længere...

Anyway.. så fandt jeg dem her, lyder det som en rimelig pris?

http://uyvd.mwc.com.vn/uyvd_003_beauty/bea...l&proid=272

Malou

Hej Malou.

Du skal skam ikke være bekymret. Og helt på bar bund er du ikke, syntes det lød meget fornuftigt med primer og pudderet. Det er ikke mange der kender til Askepot ampullerne.

Og jo jeg syntes prisen er meget fornuftig når mærket er Guinot, nu kender jeg tilfældigvis en del til dette mærke og jeg kan klart anbefale det.

Mvh

Katja

0

Del dette indlæg

Edit: Jeg behøves ikke hjælp alligevel... har fundet dem inde på strawberrynet.com

ØV, jeg var lige inde på den side, der er linket til, for at ville købe de ampuller... men når man så kommer til kassen, bliver der lagt 65 kroner i forsendelse + 95 kroner på i gebyr... så det løber altså op i 316 kroner for 2 stk.. :ban:

Er der ikke nogen der ved hvor man ellers kan købe dem herinde på nettet ( lidt billigere altså) ??

mvh. Pia som bare bliver nødt til at anskaffe mig sådan nogen efter at have læst om dem :cheerleader3:

Redigeret af Pialjensen
0

Del dette indlæg

Edit: Jeg behøves ikke hjælp alligevel... har fundet dem inde på strawberrynet.com

ØV, jeg var lige inde på den side, der er linket til, for at ville købe de ampuller... men når man så kommer til kassen, bliver der lagt 65 kroner i forsendelse + 95 kroner på i gebyr... så det løber altså op i 316 kroner for 2 stk.. :ban:

Er der ikke nogen der ved hvor man ellers kan købe dem herinde på nettet ( lidt billigere altså) ??

mvh. Pia som bare bliver nødt til at anskaffe mig sådan nogen efter at have læst om dem :)

Hej Pia.

Det lyder godt nok vildt med et gebyr på 95kr oveni..

Guinot er et kosmetolog mærke, og sådanne mærker kan ikke fåes i alm forretninger. Men de kosmetologer der fører mærket kan man købe dem fra.

Jeg ved at er er en kosmetolog her i Tåstrup som fører mærket ellers kan man altid spørge sin lokale kosmetolog omkring de mærker de har.

:cheerleader3:

Redigeret af Katja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for de gode råd... Meeeen jeg havde nu tænkt mig en mørk make-up - er det et totaalt no-no? Jeg er typen der til fester har mørkebrun øjenskygge og til byture ofte har sorte Gucci-glukker :cheerleader3:-
Jeg havde egentligt tænkt mig smokey eyes også, men er det helt forkert?

Skal giftes sommer 2010....

NEJ smokey eyes er IKKE no go...

Hvis man er vant til at gå med meget makeup til dagligt - vil det da være helt vildt underligt og komme næsten uden noget på til sin store dag?!

ALt i alt - handler makeup om smag og behag.

Der findes bare mange retningslinjer, råd osv... men følg hvad hjertet - og tænk på hvordan/hvor meget makeup i bære i det dagligt!

Jeg personligt skal helt sikkert have en "kraftig" makeup på.

0

Del dette indlæg

Jeg havde egentligt tænkt mig smokey eyes også, men er det helt forkert?

Skal giftes sommer 2010....

Der er intet der er forkert..det er din dag. :cheerleader3:

Jeg lavede denne tråd fordi vi var mange der selv har påtænkt at lægge makeuppen. Og personligt ville jeg syntes det var rart med nogle små tricks.

Jeg giver kun en guide line og så kan man vælge at følge de ideer der er eller lade være, det er igen en smagssag.

Man skal også gå efter det man føler er rigtig for en selv.

0

Del dette indlæg

mvh. Pia som bare bliver nødt til at anskaffe mig sådan nogen efter at have læst om dem :thumbsupsmileyanim:

Hej Pia

Du kan evt. skrive til dem og spørge efter den nærmeste Guinot forhandler. det har jeg gjort og han svarede næsten omgående tilbage med 4 muligheder i nærheden. På den måde slippe du både for gebyr og fragt.

Gebyret er i øvrigt et ekspeditionsgebyr på bliver lagt på hvis man shopper for under 500,-

0

Del dette indlæg

Ihhh her må jeg lige blande mig lidt! :)

Jeg er selv makeup artist og synes at det er nogle super gode råd Katja har givet her og det er de helt korrekte basisråd til en brudemakeup.

Som andre også skriver, så er vi jo forskellige og nogen er til en mere tung makeup, hvis de er vant til at bruge makeup til dagligt og dette kan sagtens kombineres med en smuk brudemakeup, hvis man kender de rette teknikker.

Jeg skal bestemt have en mere tung makeup til mit bryllup og jeg vil gerne vis jer denne video af Kandee Johnson, som er celebrity makeup artist i Hollywood.

Hun viser hvordan man lægger en makeup svarende til tidens mest efterspurgte brudelook step-by-step.

Hun laver en del morfologi/contouring, som man kan udelade, hvis man er usikker på dette...men ellers er det blot til inspiration til alle i dejlige brude derude, som har mod på selv at prøve kræfter med jeres brudemakeup. :rolleyes:

Hun har iøvrigt et hav af videoer på Youtube (søg på Kandeethemakeupartist)...der er virkelig mange fantastiske looks til inspiration og hun er virkelig dygtig til det hun laver.

(Hvis man evt. synes at dette er for tung en makeup, så prøv at tjek hendes dagmakeup-videoer ud, hvor hun også kommer med en masse tips og tricks)

God fornøjelse! ;)

(Ps. Askepotampuller er UUNDVÆRLIGE på bryllupsdagen- så husk det endelig!!! ;) )

Brudemakeup-anno 2010

Redigeret af Missfrance
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer