FrkHelle

2010'ere..

44 indlæg i dette emne

Ja overskriven taler vel nærmest for sig selv?

Hvad har I gang i at overveje/planlægge?

Jeg synes jo der er eeeeeevigheder til og alligevel ved jeg, at det vil være smart at overveje og planlægge nogle ting nu, så det hele ikke ramler sammen på et tidspunkt. Jeg synes bare det er monster svært at overskue, hvad der evt kan ordnes nu.. eller i hvert fald overvejes nu..

Så vil I 2010'ere ikke dele jeres "1 år til den store dag"-planlægning lidt med mig (og andre 2010'ere)? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selv over 1 år til den store dag og jeg synes der er meget lang tid til.

I øjeblikket kæmper vi med at få lokalet på plads, har sendt et par forespørgsler til et par steder, men har endnu ikke hørt noget. Så snart vi har det det på plads skal vi have bekræftet med kokken der skal lave maden.

0

Del dette indlæg

Har i dag modtaget bekræftigelsen på at vi har reserveret lokalet. Skal så underskrive den ene seddel og sende den retur.

Eller rettere sagt, skal lige ringe og spørge ind til den afbestillingsbetingelser de har lagt ved... I følge brancheforeningen har stedet ret til op til 50 % af prisen i kompentation, så det skal jeg lige finde ud af hvordan det beløb fastsættes.

Ellers så er jeg fustreret over at jeg ikke rigtigt kan komme videre. Synes det er alt for tidligt at gå videre med nogle ting.

0

Del dette indlæg

Har i dag modtaget bekræftigelsen på at vi har reserveret lokalet. Skal så underskrive den ene seddel og sende den retur.

Eller rettere sagt, skal lige ringe og spørge ind til den afbestillingsbetingelser de har lagt ved... I følge brancheforeningen har stedet ret til op til 50 % af prisen i kompentation, så det skal jeg lige finde ud af hvordan det beløb fastsættes.

Ellers så er jeg fustreret over at jeg ikke rigtigt kan komme videre. Synes det er alt for tidligt at gå videre med nogle ting.

Jeg synes nemlig også det er frustrerende, at jeg ikke rigtigt kan gå i gang med noget.. jeg vil jo så gerne..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes nemlig også det er frustrerende, at jeg ikke rigtigt kan gå i gang med noget.. jeg vil jo så gerne..

Man kan jo selvfølgelig lave Save The Date kort...

Eller gå i gang med at lave en stregtegning af et brudepar til invitationerne

Eller samle inspirationsbilleder man kan ligge ind i sin planlægningstråd.

Jeg har også fundet på en lille sjov leg, med nogle gange at lufte idéer for min mor, nogle seriøse og andre fuldstændigt Bridezilla-total-amok, bare for at se hende vende øjnen mod himlen eller komme med nogle meget utilfredse grynt. Og så for at være rigtig strid, så bare sige: Det er mit bryllup og jeg skal nok bestemme hvordan det skal se ud! Det kan være ret sjovt...

0

Del dette indlæg

Jeg skal ind og prøve kjole på mandag i lilly og jeg bruger meget tid på at finde ud af om jeg skal købe i Kina eller i dk, jeg skifter mening hvert andet minut :)

Vi har fundet stedet og kirken, vi overvejer også musikken og det er en jukebox.

Jeg skal mødes med andre herinde fra den 25 april og det glæder jeg mig vildt til.

Ellers sker der ikke meget.

Omkring stedet skulle vi betale 3.000 kr i depositum og kan få alle pengene retur op til 10 uger inden datoen det her er til mpindj. Men kender ikke regler på andre steder.

0

Del dette indlæg

Jeg skal ind og prøve kjole på mandag i lilly og jeg bruger meget tid på at finde ud af om jeg skal købe i Kina eller i dk, jeg skifter mening hvert andet minut :)

Vi har fundet stedet og kirken, vi overvejer også musikken og det er en jukebox.

Jeg skal mødes med andre herinde fra den 25 april og det glæder jeg mig vildt til.

Ellers sker der ikke meget.

Omkring stedet skulle vi betale 3.000 kr i depositum og kan få alle pengene retur op til 10 uger inden datoen det her er til mpindj. Men kender ikke regler på andre steder.

Nååjjaaa der er møde hos julie den 25! Så har vi det at tælle ned til :)

kirken har jeg modtaget en skriftlig bekræftigelse fra.

Musikken, der skal jeg presse J til at tage kontakt til sin Granonkel som spiller i et band. Der har vi ikke en plan B endnu, men den må jeg hellere få fundet, da J kan være meget distræt og lang tid om at huske sådan nogle ting.

0

Del dette indlæg

:) Kjolen ja.. men synes bare det er aaaaaaaaaaalt for tidligt at få den på plads.. men nu regner jeg også med, at FrkHelle's masse bliver indskrænket et godt stykke inden altergang, så derfor finder jeg det vanvittigt, hvis jeg skal gå ud og kigge/købe allerede nu..

Men fortsæt eeeeendelig med ideer :)

Hvis ikke jeg bliver inspireret, er der nok andre der gør :)

Har dog overvejet at begynde at lave ideer til indbydelser og bordkort.. farven er ikke på plads, men selve udformningen skal jo også afklares.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg er jo gået lidt amok og har købt kjolen, har bestilt lokaler, transport og mad... :)

Næste projekt er kirken, da vi jo ikke kunne få lov at blive viet i Grundtvigskirken, som vi regnede med.

Og det har så vist sig at være lidt af en kamp at få lov at blive viet i nogen af københavns smukkeste kirker :) ...og jeg nægter at blive gift en den kirke vi hører til, for den er bare slet ikke charmerende.... :)

Så PROJEKT KIRKE kører derud af.... :)

0

Del dette indlæg

Ja jeg er jo gået lidt amok og har købt kjolen, har bestilt lokaler, transport og mad... :)

Næste projekt er kirken, da vi jo ikke kunne få lov at blive viet i Grundtvigskirken, som vi regnede med.

Og det har så vist sig at være lidt af en kamp at få lov at blive viet i nogen af københavns smukkeste kirker :bearhug: ...og jeg nægter at blive gift en den kirke vi hører til, for den er bare slet ikke charmerende.... :bearhug:

De smukke københavnske kirker er uopnåelige, hvis man ikke kan mønstre et eller andet tilhørsforhold til dem. Hvis det ikke er muligt, så kan du forsøge at få lov at løse sognebånd til en præst, men det kræver som oftest en hel del kirkegang, og det ved jeg jo ikke, om I er villige til.

Vi skal giftes i den tyske kirke (Skt. Petri) i KBH, selvom vi ikke hører til den - men det har også krævet charmerende mails på tysk til præsten, medlemsskab af den tyske menighed og et par flere kirkebesøg end jeg normalt begiver mig ud i. :) Nu er det heldigvis snart tid til den store dag, og jeg synes, at alle vores fedterøvstiltag nu betaler sig ahhhhhh :)

0

Del dette indlæg

Og det har så vist sig at være lidt af en kamp at få lov at blive viet i nogen af københavns smukkeste kirker :bearhug: ...og jeg nægter at blive gift en den kirke vi hører til, for den er bare slet ikke charmerende.... :bearhug:

De smukke københavnske kirker er uopnåelige, hvis man ikke kan mønstre et eller andet tilhørsforhold til dem. Hvis det ikke er muligt, så kan du forsøge at få lov at løse sognebånd til en præst, men det kræver som oftest en hel del kirkegang, og det ved jeg jo ikke, om I er villige til.

Vi skal giftes i den tyske kirke (Skt. Petri) i KBH, selvom vi ikke hører til den - men det har også krævet charmerende mails på tysk til præsten, medlemsskab af den tyske menighed og et par flere kirkebesøg end jeg normalt begiver mig ud i. :) Nu er det heldigvis snart tid til den store dag, og jeg synes, at alle vores fedterøvstiltag nu betaler sig ahhhhhh :)

Ok det er smart...godt gået! :bearhug:

Det kan da godt være at jeg skal til at gå lidt i kirke så ;) ....jeg har boet i kbh i 10 år, så er hverken døbt eller konfirmeret her...og derfor er mine muligheder jo temmelig begrænsede, når nu jeg ikke vil giftes i min sognekirke.

Nu spørger jeg nok lidt dumt...men hvordan "løser man sognebånd til en præst"?

0

Del dette indlæg

Jeg er jo en af dem her der ikke kan lade vær selv om der er lang tid til. SÅ kan jeg går og nørkle med nogle detaljer.

Vi er nemlig af den holdning at det er detaljerne der gør brylluppet. Vi har derfor lavet forskellige brainstorming øvelser. Troede vi sku ha et hjerte tema men da vi ikke kan finde hjerteformet service, bliver det et farve tema med massere af hjeret. vi har lokale, kok, præstpå plads. er ved at fiden ud af hvordan det kreative skal se ud.

derudover finder vi ideer til detaljer. For hvis man ved hvad man skal bruge kan man købe det når det er billigst. Eks. Vi vil sy/ri vores monogram på håndklæder til badeværelset - jeg fandt så håndklæder til en tier. kan godt være de ikke kan holde så længe men de skal jo også bare holde en dag. DEt samme gør jeg med servietter, hvor vi vælger sotfservietter og så kan vi sidder og sy monogrammet på vi har jo go tid.

Derudover har jeg fudet de trær jeg vil pynte indgangen til festsalen med og fået dem hjem til min mor så hun kan passe og få dem klippet i en rigtig rund bue, da meningen er der skal brudetyl og så bindes med det samme bånd som min buket. ¨

Så skal jeg lig ha tabt min fødslesvægt har tabt 12 mangler 30 så der er LANNNGGG vej endnu

Det var vidts hvad vi har gang i lige nu. Men jeg nyder at der er go tid til for så kan vi nå at lave rigtig mange detaljer. nu gælder det bare om at monogrammet skal være helt færdig.

Og i Den forbindelse hvordan har du lavet buen om monogrammet - frkhelle?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er jo en af dem her der ikke kan lade vær selv om der er lang tid til. SÅ kan jeg går og nørkle med nogle detaljer.

Vi er nemlig af den holdning at det er detaljerne der gør brylluppet. Vi har derfor lavet forskellige brainstorming øvelser. Troede vi sku ha et hjerte tema men da vi ikke kan finde hjerteformet service, bliver det et farve tema med massere af hjeret. vi har lokale, kok, præstpå plads. er ved at fiden ud af hvordan det kreative skal se ud.

derudover finder vi ideer til detaljer. For hvis man ved hvad man skal bruge kan man købe det når det er billigst. Eks. Vi vil sy/ri vores monogram på håndklæder til badeværelset - jeg fandt så håndklæder til en tier. kan godt være de ikke kan holde så længe men de skal jo også bare holde en dag. DEt samme gør jeg med servietter, hvor vi vælger sotfservietter og så kan vi sidder og sy monogrammet på vi har jo go tid.

Derudover har jeg fudet de trær jeg vil pynte indgangen til festsalen med og fået dem hjem til min mor så hun kan passe og få dem klippet i en rigtig rund bue, da meningen er der skal brudetyl og så bindes med det samme bånd som min buket. ¨

Så skal jeg lig ha tabt min fødslesvægt har tabt 12 mangler 30 så der er LANNNGGG vej endnu

Det var vidts hvad vi har gang i lige nu. Men jeg nyder at der er go tid til for så kan vi nå at lave rigtig mange detaljer. nu gælder det bare om at monogrammet skal være helt færdig.

Og i Den forbindelse hvordan har du lavet buen om monogrammet - frkhelle?

Google var min ven.. jeg har ikke selv lavet monogrammet.. jeg ville prøve, men da mine programmer den dag ikke virkede (kom de så til senere, samme dag) tog jeg lige og googlede og så fandt jeg logo'et.. helt forærende.. lige med vores initialer.. og lige præcis, som vi havde siddet og udpeget ud fra de 10-15 ideer, jeg havde tegnet i fri hånd..

Så hvordan.. der må jeg være dig svar skyldig. Men hvis du er lidt kreativ.. så kan du jo tage og kopiere mit.. slette bogstaverne, så du har buen og prøve, om du kan få en skrifttype og jeres initialer til at passe med buen.. :)

0

Del dette indlæg

hej....

jeg skal giftes i sommeren 2010, vi her fundet dato, det blver den 31/07 2010, så det har vi på plads.

jeg vil gerne lave så meget som muligt selv, så indbydelser, bordkort, menu kort osv. det laver jeg selv, jeg er igang med at lave indbydelser, jeg laver forskellige eksemplar af det hele, og så er meningen at jeg skal gå og se på den lidt, for derefter at beslutte hvilke det bliver. vi har beslutet at vi vi holde et havebryllup. det skal gøres så billigt som muligt, men stadig skal der ikke undvære noget, men vi begge syntes at 50.000 er alt for mange penge at bruge på en fest. forret og desert laver vi selv, så vi indhenter forskellige opskrifter for der skal smages...

jeg har været inde og samle ispiration på kjoler, og har fundet kjolen, men jeg er også bare en af de personer der bare ikke kan vente, måske har jeg så meget på plads at jeg bare kan slappe af den sidste tid.

men sammel inspiration

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Nu er jeg selv kommet lidt i gang..

Jeg blev inspireret af gaveæske-tråden.. og ville egentlig forsøge at lave gaveæsker, men da L så slog sig ned ved bordet, hvor jeg havde oplagt en masse krea-materialer, og han så selv begyndte at lave en ide til indbydelse, ja så blev det indbydelserne, der stod for skud..

Og i løbet af en times tid havde vi kreeret vores forslag, bare i papir. Havde ikke forventet, at vi allerede nu skulle bestemme sig, men da L var ret optaget af den ene af mine forslag og den var den ene af de to, som jeg selv bedst kunne lide, ja så var der ingen vej uden om.

L blev lidt krea mht et bordkort.. som vi senere udviklede til også at indeholde menukort og velkomstsang.

I dag har jeg så siddet og leget lidt med en trekantet gaveæske og nu er vi lidt i tvivl om, hvad vi bedst kan lide og hvad der er mest praktisk. Begge byder op til at kunne være bordkort.

Yderligere er vi kommet lidt i tvivl om, hvorvidt vi skal have en lille gaveæske eller ej..

Så nu er vi gået lidt i tænkeboks. Er altså glad for, at vi har et års tid til den store dag.... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes 12. juni 2010, så der er også pænt lang tid til, men vi har kirken på plads, Hellerup kirke.

Og fest stedet er også på plads, med de forbehold at vi lige skal se stedet og prøvespise, de er ved at ombygge og kan først vise stedet frem i september....

Jeg regner med at gå ud og kigge på kjole i juni når der er et år til dagen....

Men ellers har jeg kosmetolog og frisør nogenlunde på plads, og har en forespørgsel på hygge guitarist til under middagen, har dog ikke hørt noget endnu....

Vi skal så have jukebox til festen.....

Ja, så har jeg bestilt lingerie og sko og smykker, og har lavet et udkast til STD.kort

Så jo jeg er vist i god tid......

0

Del dette indlæg

Hej

Vi skal giftes på rådhuset 2. maj (bare med et hold venner som vidner) for at forsikre vores lille famile, velsignelse og bryllupsfest bliver først august 2010.

Så vi har brugt lidt tid på at finde vores skønne ringe og tøjet til rådhuset.

I forhold til vores "rigtige" bryllup, som vi kalder det, jager vi STEDET! Det betyder meget i forhold til den stemning, vi ønsker... Så vi søger inspiration bl.a. på disse sider :thumbsupsmileyanim: Her kigger jeg så også rigtig meget på alle andre områder - fx brudekjoler!!!

Jeg er gået i gang med at lave en forberedelses- scapbog, hvor jeg bl.a lægger forskellige ideer ind, skriver links, jeg vil huske, har en side med skønhedstips, budgetoverslag osv...

Jeg synes også, der er så lææænge til - oveni er det jo stadig hemmeligt, så godt at have dette forum :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ja så må jeg jo krybbe til korset..

Vi havde aftalt at spare op til brylluppet men så kom der alle de uforudsete udgifter, bilen skulle laves og ja der er meget i vejen.. Så det er endt med vi ikke havde en krone på vores opsparing.. Så vi kontaktede banken i påsken og fik en aftale sidste tirsdag. Vi har 2 forskellige banker men jeg fik Søren hevet ned i min bank og der fik vi en rigtig god snak med min rådgiver og vi blev enige om at låne til hele brylluppet og få et samlet budget.

Så idag var vi nede og få samlet alle vores penge, udgifter lån osv.. Så nu har vi penge stående til hele brylluppet på en spærret konto hvor er det en dejlig fornemmelse at vide vi ikke behøver tænke på det mere. Vi tog så en tur i svømmehallen bagefter med min datter, Så det har været en kanon dag. Sidder her og er øm alle vegne *G* tænk jeg har muskler de mærkeligste steder...

Så det er hvad vi har lavet af bryllupsrelaterede ting..

/Anette

0

Del dette indlæg

Ja så må jeg jo krybbe til korset..

Vi havde aftalt at spare op til brylluppet men så kom der alle de uforudsete udgifter, bilen skulle laves og ja der er meget i vejen.. Så det er endt med vi ikke havde en krone på vores opsparing.. Så vi kontaktede banken i påsken og fik en aftale sidste tirsdag. Vi har 2 forskellige banker men jeg fik Søren hevet ned i min bank og der fik vi en rigtig god snak med min rådgiver og vi blev enige om at låne til hele brylluppet og få et samlet budget.

Så idag var vi nede og få samlet alle vores penge, udgifter lån osv.. Så nu har vi penge stående til hele brylluppet på en spærret konto hvor er det en dejlig fornemmelse at vide vi ikke behøver tænke på det mere. Vi tog så en tur i svømmehallen bagefter med min datter, Så det har været en kanon dag. Sidder her og er øm alle vegne *G* tænk jeg har muskler de mærkeligste steder...

Så det er hvad vi har lavet af bryllupsrelaterede ting..

/Anette

:thumbsupsmileyanim: Har svaret på dette i din egen planlægningstråd. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puh... Vi har stadig over et år tilbage (31. juli 2010), så vi hygger mest med inspiration og bliver frustrede over ikke at kunne gøre mere nu.

Kirken og lokalet er på plads, fotografen er hyret.

Vi pusler med budgettet og hygger med inspirations-bogen... Og kysser en masse - og øver os i at være gift :thumbsupsmileyanim:

Nå jo, og så har jeg faktisk lige bestilt et slør. Satser på at blive gravid inden brylluppet (skal have første insemination i august), så kjolen bliver købt i sidste øjeblik. Skal slet ikke have hvid kjole og slør, men Sune har en hed drøm om hvidt undertøj og slør på bryllupsnatten, så da jeg kunne købe et billigt gennem Miss Lena slog jeg til.

0

Del dette indlæg

Puh... Vi har stadig over et år tilbage (31. juli 2010), så vi hygger mest med inspiration og bliver frustrede over ikke at kunne gøre mere nu.

Kirken og lokalet er på plads, fotografen er hyret.

Vi pusler med budgettet og hygger med inspirations-bogen... Og kysser en masse - og øver os i at være gift :thumbsupsmileyanim:

Nå jo, og så har jeg faktisk lige bestilt et slør. Satser på at blive gravid inden brylluppet (skal have første insemination i august), så kjolen bliver købt i sidste øjeblik. Skal slet ikke have hvid kjole og slør, men Sune har en hed drøm om hvidt undertøj og slør på bryllupsnatten, så da jeg kunne købe et billigt gennem Miss Lena slog jeg til.

hej vi skal giftes samme dag, så der er lang tid endnu, det er også mest inspiration vi har gang i og så std kort de skal sendes her i efteråret, så gæsterne ikke bestiller ferie, da det jo er midt i industriferien, så det pusler vi lidt med, jeg kan godt lide at være i god tid, så kirken er bestilt og vi skal holde det her i haven i telt, så er ved at finde tilbud, og tror at det er fundet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer