Frøkensarah

Invitationer

19 indlæg i dette emne

Ved ikke lige, hvor dette spørgsmåk hører til, men nu prøver jeg lige her :)

Grunden til, at jeg spørger er nemlig, at min kommende mands familie alle bor i Sønderjyllland og vi i København. Og vi skal til stor fest først i maj i Sønderjylland, hvor alle dem, der skal med til festen fra Lars side vil være. Så jeg tænker, at det da er meget lettere lige at give hver en invitation frem for at finde adresser og sende dem - kan man godt det eller SKAL de sendes - er der tradition for at sende?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke lige, hvor dette spørgsmåk hører til, men nu prøver jeg lige her :)

Grunden til, at jeg spørger er nemlig, at min kommende mands familie alle bor i Sønderjyllland og vi i København. Og vi skal til stor fest først i maj i Sønderjylland, hvor alle dem, der skal med til festen fra Lars side vil være. Så jeg tænker, at det da er meget lettere lige at give hver en invitation frem for at finde adresser og sende dem - kan man godt det eller SKAL de sendes - er der tradition for at sende?

Emma Gad vil nok sige, at de skal sendes men Pernille Gad (mig) siger, at det må man heldigvis selv om. Vi sparer penge, hvor vi kan og da vi var i Holland i påsken, afleverede vi invitationer dernede. Herhjemme kører vi en tur forbi de nærmeste personer og smider invitationen ind ad døren. Kun de, der ikke lige bor i nærheden vil få invitationen med posten.

En krone sparet er en krone tjent og de kan jo så bruges på noget andet eller spares op, hvis man lyster det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis i skal til en anden fest så synes jeg ikke i skal aflevere dem der. Det vil måske flytte fokus fra den fest hen på jeres invitationer. Vi har sendt alle vores, det er jo kun en per par såselvom vi har inviteret 62 mennesker så har vi jo kun sendt omkring 35 invitationer x 5,50 kroner det er lige under 200 kronermon ikke der er plads til det i budgettet?

0

Del dette indlæg

Hvis i skal til en anden fest så synes jeg ikke i skal aflevere dem der. Det vil måske flytte fokus fra den fest hen på jeres invitationer. Vi har sendt alle vores, det er jo kun en per par såselvom vi har inviteret 62 mennesker så har vi jo kun sendt omkring 35 invitationer x 5,50 kroner det er lige under 200 kronermon ikke der er plads til det i budgettet?

Vores koster henholdsvis 10,50 kr. og 17 kr., så det løber lidt hurtigt op. Bare en tilføjelse :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg synes godt at man kan aflevere den, hvis man alligevel ser folk.

Jeg ved, at min veninde delte hendes bryllupsinvitationer ud ved min polterabend - selvfølgelig diskret. Det er da penge sparet, når det er nogle af de samme mennesker, der skal med til begge bryllupper. Min invitation havde hun sendt, da hun ikke vil give mig den til min polterabend.

Man kan godt give indbydelser til de inviterede og sige at de først må åbne dem når de kommer hjem. Så tager det ikke fokus fra den eventuelle begivenhed man er til.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg valgte at sende ca halvdenen af invittionerne, det var dem som jeg ikke lige skulle se i den nære fremtid ( 0g jeg ville godt have folk fik den nogenlunde samtidigt)... dem som jeg har set her i påsken fik den alle i hånden, jeg syntes nemlig det var spild af penge at sende invitationerne når vi allievel skulle ses

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar :cheerleader3:

Den fest vi skal til er ikke en kæmpe fest, men min svigerfars 60 års fødselsdag, som bliver holdt hjemme hos dem, og som sagt så skal alle gæsterne der med til brylluppet - og jeg tror han vil have det helt fint med, at vi deler invitationerne ud der. Men min plan var dog at vente til folk gik og så give dem en invitation med på vejen :cheerleader3: Ellers kan det være, vi kører en lille tur om søndagen og afleverer dem i postkasserne til de enkelte.. Nu må vi se, jeg tager dem i hvert fald med :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Jeg synes også det er helt fint og dele dem ud, i hånden. Og din egen ide med at give dem til folk, når de går hjem:-9

Men synes så i den anden ende også, at det er vigtigt, at man afleverer alle indbydelser på cirka samme tidspunkt. Så synes ikke i skal aflevere i kbh nu, og så først i sønderjylland i maj. Så synes jeg i skal vente med alle;.) Håber du forstår.

HIlsen karina

0

Del dette indlæg

Ved ikke lige, hvor dette spørgsmåk hører til, men nu prøver jeg lige her :cheerleader3:

Det er nok meget smag og behag... Jeg sendte vores til alle dem der ikke lige bor i den lille flække af en by som os....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det syntes jeg er helt op til en selv.

Vi valgte at sende vores da jeg selv elsker at få en flot invitation med posten. Syntes det er så sjældent at man får andet end rudekuverter :denmarkflag:

Af præcis sammen grund, har vi sendt alle vores invitationer - ELSKER selv at få sådan nogle breve med posten :cheerleader3::cheerleader3: Men det er jo op til én selv...

0

Del dette indlæg

Vi fik invitationen til nogle venners bryllup, i hånden og det var altså lidt en tam fornemmelse. Jeg synes at til alle store begivenheder, skal der sendes ud med posten. HVIS I vælger at tage dem med til sønderjylland, så synes jeg at I skulle køre rundt med dem dernede og smide dem i postkasserne, så folk ikke bare får dem stukket i hånden. Enig med tidligere skrevet, at I risikerer det flytter fokus fra den fest I er til samt at nogen måske glemmer brevet til festen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar

Ja, jeg valgte altså at give invitationen til gæsterne i hånden :boohoo: Min svigermor synes det var alletideres ide at give invitationen der, så det gjorde vi - men altså vi vidste også, at alle kom, da de allerede havde bestilt hytter til overnatning på selve dagen. Og så var vores invitation også lidt anderledes. I invitationen stod der nemlig kun et lille eventyr, og så kunne resten ellers læses på vores hjemmeside ()()

Samme dag sendt vi invitationerne til de andre gæster.. Og det havde jeg det fint med - synes også det var sjovt at se deres ansigtsudtryk, da de åbnede invitationen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har sendt de invitationer, som vi ikke liiiiige kunne aflevere - jeg ville helst have sendt dem allesammen, fordi jeg selv EEEEEEEEEEELSKER, når der ligger et brev til mig... Men vi sparede lidt penge der, porto er jo sindssygt dyr efterhånden!

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres svar

Ja, jeg valgte altså at give invitationen til gæsterne i hånden :) Min svigermor synes det var alletideres ide at give invitationen der, så det gjorde vi - men altså vi vidste også, at alle kom, da de allerede havde bestilt hytter til overnatning på selve dagen. Og så var vores invitation også lidt anderledes. I invitationen stod der nemlig kun et lille eventyr, og så kunne resten ellers læses på vores hjemmeside :rolleyes:

Samme dag sendt vi invitationerne til de andre gæster.. Og det havde jeg det fint med - synes også det var sjovt at se deres ansigtsudtryk, da de åbnede invitationen :biggrin:

Hej

Jeg havde samme oplevelse med de invitationer vi har afleveret i stedet for sendt. Det var fantastisk at se folk i hovedet. Måske lidt egoistisk at tænke på sig selv, men vi skal kun giftes en gang (forhåbentligt). Mange af de folk, der mangler at svare på indbydelserne er de vi har sendt. Så ved slet ikke om de blev glade for den.

:balloons:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer