Luise

Pæn afvisning??

14 indlæg i dette emne

Er kommet i lidt af et dilemma... Jeg synger i et gospelkor, hvor der er en sød ældre dame med. Forleden ringede hun til mig for at ønske tillykke med forlovelsen. Hun spurgte til, hvordan det hele skal foregå og sludrede ellers bare lidt om vejr og vind. Ret hyggeligt og meget sødt af hende. Men så faldt bomben: Hun vil meget gerne synge i kirken - som en bryllupsgave. Men hun synger absolut forfærdeligt!!! Det ville simpelthen ødelægge hele stemningen.... Hvordan skal jeg takke nej på en pæn måde uden at såre hende??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er kommet i lidt af et dilemma... Jeg synger i et gospelkor, hvor der er en sød ældre dame med. Forleden ringede hun til mig for at ønske tillykke med forlovelsen. Hun spurgte til, hvordan det hele skal foregå og sludrede ellers bare lidt om vejr og vind. Ret hyggeligt og meget sødt af hende. Men så faldt bomben: Hun vil meget gerne synge i kirken - som en bryllupsgave. Men hun synger absolut forfærdeligt!!! Det ville simpelthen ødelægge hele stemningen.... Hvordan skal jeg takke nej på en pæn måde uden at såre hende??

Uha ja...den var ikke nem :thumbsupsmileyanim:

Jeg ville nok komme med en lille hvid løgn om, at der er brugt penge i stor stil, på en solist der skal synge i kirken under vielsen.

Ved godt at det ikke er særlig fedt at skulle lyve på den måde, men spørgsmålet er, om hun vil blive for ked, hvis hun fik sandheden.

Kender din tilkommende hende?? Det kan jo være at du kan lokke ham til at være "bøllen" der ikke vil have solister til at synge under vielsen.

Hvis du forstå hvad jeg mener??

0

Del dette indlæg

Kender din tilkommende hende?? Det kan jo være at du kan lokke ham til at være "bøllen" der ikke vil have solister til at synge under vielsen.

Hvis du forstå hvad jeg mener??

Det synes jeg er en god ide - eller sige at du havde forestillet dig at spørge om HELE koret vil synge for jer da det er det du drømmer om!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm jeg synes ikke det er så smart at sige at der kommer en anden solist, da det kan være damen dukker op til globryllup og så ser hun jo at det ikke passer....

Men evt sige til hende at det er virkelig sødt af hende at tilbyde, men at i gerne vil holde vielsen enkel og traditionel og derfor ikke vil takke nej til hendes ellers rigtig søde tilbud!

Tror desværre ikke der er nogen nem måde at gøre det på.

0

Del dette indlæg

Puha, sikke et dilema!

Hvis nu du har et ønske om at hele koret skal komme, eller I har valgt en anden solist, kan du jo sige "jeg havde tænkt mig at høre hele koret" eller "hvor er det fantastisk sødt af dig, men der er faktisk allerede hyret en anden solist"

Hvis ikke du har lyst til der skal være solist i kirken, kan du jo sige noget hen af "det er virkeligt sødt, men det falder ikke helt i tråd med hvad vi ønsker til vores vielse, men jeg synes altså det er et rigtigt flot tilbud", eller som en anden har foreslået, få kæresten til at være "the bad guy", lyv og sig at din kæreste ikke vil bryde sig om det...

Tror at hvis bare du siger tak og viser at du synes det var sødt af hende at tænke på jer sådan, så kan hun ikke blive for stødt over afvisningen.

/Frk K

0

Del dette indlæg

Hmm jeg synes ikke det er så smart at sige at der kommer en anden solist, da det kan være damen dukker op til globryllup og så ser hun jo at det ikke passer....

Men evt sige til hende at det er virkelig sødt af hende at tilbyde, men at i gerne vil holde vielsen enkel og traditionel og derfor ikke vil takke nej til hendes ellers rigtig søde tilbud!

Ann tager næsten ordene ud af munden på mig..

Jeg synes nemlig også det er en skidt ide, at komme med en hvid løgn, hvis hun kommer i kirken, eller andre fra koret kommer i kirken, og hun så den vej om sig hører, at der ikke har været en sanger. Der er jo ingen grund til at såre hende.

Jeg synes at;

Hvis I skal have en sanger...

... så sig, at I allerede har valgt en, som skal komme og synge og at I synes det bliver for meget, men at I naturligvis er glade for hendes tilbud.

Hvis I ikke skal have en sanger...

... så sig, at I ikke synes, at det passer til jer og jeres dag, og at I ikke ønsker en sanger - og igen, at I naturligvis er glade for hendes tilbud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes nemlig også det er en skidt ide, at komme med en hvid løgn, hvis hun kommer i kirken, eller andre fra koret kommer i kirken, og hun så den vej om sig hører, at der ikke har været en sanger. Der er jo ingen grund til at såre hende.

Jeg synes at;

... så sig, at I allerede har valgt en, som skal komme og synge og at I synes det bliver for meget, men at I naturligvis er glade for hendes tilbud.

Helt enig... pas på med løgne for hun kan jo komme forbi og det vil bare gøre det hele værrer. men Øv en situation du står I... held og lytkke med den

... så sig, at I ikke synes, at det passer til jer og jeres dag, og at I ikke ønsker en sanger - og igen, at I naturligvis er glade for hendes tilbud.

Redigeret af rehhansen
0

Del dette indlæg

Uha for en situation at stå i... :thumbsupsmileyanim: Jeg synes heller ikke I skal lyve, det ville være SÅ pinligt for jer, hvis det blev afsløret. Ikke bare på dagen, men også fremover, når du kommer til kor. Jeg synes det mest reelle er, at du siger "tak, men nej tak", sig at det virkeligt pænt af hende og at du er rørt, men at I gerne vil ha at det er jeres dag. Hellere at hun så måske bliver lidt stødt, end at hun bliver tosset over at opdage en løgn.

0

Del dette indlæg

Jeg synes at;

Helt enig... pas på med løgne for hun kan jo komme forbi og det vil bare gøre det hele værrer. men Øv en situation du står I... held og lytkke med den

Enig, det vil være så surt at stå der og blive afsløret i en dum hvid løgn... :cheerleader3:

jeg syntes også man skal passe på med at lyve... så hellere fortælle at i ikke er intreseret, da i ikke ønsker den slags sang ved jeres bryllup :thumbsupsmileyanim:
Uha for en situation at stå i... :thumbsupsmileyanim: Jeg synes heller ikke I skal lyve, det ville være SÅ pinligt for jer, hvis det blev afsløret. Ikke bare på dagen, men også fremover, når du kommer til kor. Jeg synes det mest reelle er, at du siger "tak, men nej tak", sig at det virkeligt pænt af hende og at du er rørt, men at I gerne vil ha at det er jeres dag. Hellere at hun så måske bliver lidt stødt, end at hun bliver tosset over at opdage en løgn.

Tak for jeres svar :-) Jeg er helt enig i, at det vil være en dum idé at lyve - det kunne jeg slet ikke finde på. Nogle fra koret skal med til brylluppet, og flere kunne nok finde på at komme til glo-bryllup. Så det kunne blive en rigtig dum situation.

Er nået frem til at sige, at vi ønsker en enkel vielse uden solist. Men at vi er meget rørte over hendes tilbud. Hun skal forstå, at vi mener " nej tak" og ikke "nej tak, det kan vi ikke tage imod"! Ser hende på mandag, så får vi at se...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er nået frem til at sige, at vi ønsker en enkel vielse uden solist. Men at vi er meget rørte over hendes tilbud. Hun skal forstå, at vi mener " nej tak" og ikke "nej tak, det kan vi ikke tage imod"! Ser hende på mandag, så får vi at se...

Lyder fornuftigt. Jeg tænkte først at man kunne sige at det ikke var muligt i kirken men gik bort fra det da damen måske kender kirken hvad jeg også ligesom kan fornemme og uanset hvad ville I gå rundt med dum smag i munden. Så hellere tone rent flag på en pæn måde.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer