Guest skousen

tale til sin mand

15 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er da godt nok lige blevet lidt i tvivl om noget. Hvor almindeligt er det at hold en tale/synge en sang el. ligende for sin mand til middagen? ()()

Jeg har ikke udmiddelbar tænkt mig at gøre nogle af delene, jeg troede at det kun var manden der skulle tale til sin brud. Jeg har da godt nok oplevet det til et enkelt bryllup at bruden havde skrevet en sang til sin gorm, meen det ved jeg nu ikke helt.

Er jeg den eneste der ikke har tænkt sig at gøre noget i denne retning for sin mand???

KH skousen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg ved faktisk ikke hvad der er 'normalt' at gøre. Men jeg kan da sige at jeg har tænkt mig at holde en tale og så har jeg også fundet frem til en sang, godt nok ikke hjemmelavet, men rigtig skæg :drink2:

Jeg tror at jeg har det lidt sådan at jeg er meget midtpunkt den dag og den følelse skal min kommende mand også ha'. fool

Og så kan jeg jo ikke komme udenom at jeg faktisk syntes det er meget skægt at holde tale :baa:

Hilsen

Maria

0

Del dette indlæg

Det er jo det der brudens privilegie, hun bestemmer selv ()()

Selv har jeg planer om at holde en lille tale. Dette er ikke noget jeg normalt ellers gør, men jeg kan ikke se en bedre anledning til det end dette.

Jeg har efterhånden været til en del bryllupper de sidste år. Over halvdelen af brudene valgte ikke at gøre noget, men lod sig bare fejre.

Gør det hvis du har lyst og ellers ikke ;)

:hjerte: Charlotte

0

Del dette indlæg

Godmorgen

Traditionelt sætter man sig vist bare ved siden af gemalen, klapper kaje og ser pæn ud...

Det var den besked, jeg fik, da jeg luftede ideen om at holde tale for ham! ()()

Men, det er 2004 - anything goes (sådan næsten, ihvert fald) - så du kan vælge at gøre det, som du vil.

Jeg ville nok bare spørge ham ad, for det kan godt være, at du har et behov for at sige noget om ham, man hvis han har behov for at du tier stille, så var det måske en lille debat værd...

Jeg endte med at læse "Mit hjertes indvandrer" af Benny Andersen højt... - mens jeg tudede....

:hjerte: KarenV

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Skousen.

Jeg har været meget i tvivl om hvad jeg skulle lave til min mand, for noget VILLE jeg lave....jeg har så fået Paradis til at skrive et digt til mig som jeg vil læse op for min mand. Det ligger også her under Bryllupsforberedelser.

Kæresten og jeg lå så og snakkede i går og så kom vi ind på det med taler o.lign. Jeg fortalte ham så i denne forbindelse at jeg havde lavet et lille indslag til ham også for jeg synes jo når han har gjort det for mig, så skal jeg også gøre det for ham. MEN, så sagde han, at han ikke synes jeg skulle lave noget for ham...han synes det er gommen der skal stå for det sådan en dag. Bruden skal bare nyde det. Men nu hvor jeg havde lavet noget så skulle jeg bare holde fast i det hvis jeg gerne ville.

Men nu er jeg jo så lidt i tvivl om jeg skal holde mig til det, eller om jeg skal vente med at læse digtet op for ham eks.vis på vores bryllupsmorgen...For høre det skal han altså! Hihi.

Men nu må vi se....jeg har HELT til på lørdag til at beslutte det! ()()

Knus Suzi

0

Del dette indlæg

Hej Skousen.

Jeg snakker så meget til hverdag - at den dag har jeg ikke tænkt mig at holde en tale... Min tilkommende er ikke den store taler og derfor betyder det så meget for mig at han gerne vil... Men som før nævnt er der hvis ikke længere nogen norm eller traditioner... vi bryder i hvertilfælle en stor del af dem.

Mange hilsner Tanja

0

Del dette indlæg

Hej skousen

Jeg bakker op omkring tale, fordi idag er vi så ligestillet at kvinderne til enhver tid har ret (hvis de vil) til at tale, mener jeg. Og jeg gør det nok også af denne grund, og så for at jeg gerne vil overøse min tilkommne med min kærlighed offentlig, så alle gæsterne kan høre at jeg virkelig elsker ham.

Heidi fool

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan sagtens sætte mig ind i det med, at man som brud bare skal klappe kaje, se smuk ud og ellers nyde dagen - og jeg var i lang tid også i tvivl om hvorvidt jeg skulle lave en tale, sang eller noget til min tilkommende.

Men en aften begyndte jeg alligevel, efter at være blevet inspireret diverse steder, og har nu skrevet en tale. Det er nok også lidt fordi jeg tvivler på at han holder en, selvom jeg på diverse mere eller (specielt) mindre diskrete måder har gjort ham opmærksom på, at det "forventer" jeg. Han er i hvert fald ikke typen der sidder og skriver flere a4-sider ned i hånden, eller for den sags skyld på computer, så HVIS han holder en, så tror jeg mere eller mindre den bliver improviseret.

Men altså - jeg holder en, for at der i det mindste er en fra én af os, hvis han nu ikke gør.... Men jeg håber selvfølgelig ()()

(I øvrigt er der ingen der ved at jeg skal holde en - jeg havde nævnt det for min søster at jeg overvejede det, men da hun spurgte til det sidst, sagde jeg at jeg havde droppet ideen igen, da jeg ville være træt af det hvis han ikke holdt nogen, og at jeg ikke rigtig kunne overskue det. Da havde jeg skrevet den dagen før, så det var en lille hvid løgn ;)

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg tror jeg holder en lillebitte tale! Hvis jeg ellers kan holde til det uden at tude... Har ikke bestemt mig 100% endnu!!

Sidste bryllup jeg var til, der sad bruden bare og nød det, ingen taler eller andet, så i disse tider er det vel helt op til én selv!!

Jeg kan nu godt lide at tale...bedre end at lave sange...såååå....

H taz

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal gøre som du har lyst til ...

Overvejer at finde en som kunne træne min sangstemme, da jeg gerne vil synge en sang for min mand - hvis ikke vil jeg læse et smukt digt højt for ham.

Digte betyder meget for os begge to ()()

Held og lykke

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer