Guest kolding2008

Det burde være en glædesdag

9 indlæg i dette emne

Hej.

Som overskriften lyder så er det jo en fantastisk ting at skal holde bryllup med familie og venner og alle burde glæde sig over det, men hvor er der mange ting som kommer ivejen når man planlægger et bryllup.

Tager den lige fra starten:

Først fortæller min far at han gerne vil hjælpe økonomisk til vores bryllup og det er jo super dejligt hvilken vi ikke havde forventet, så kommer min svigermor og fortæller at de så også gerne vil hjælpe lidt til hvilken igen er dejligt, men føler lidt det er fordi min far vil gøre det. Men så siger min svigermor nu de også skal være med til at betale vil de have indflydelse på stedet vi har booket og hun har uden at spørge os inviteret os, mine forældre samt, hendes daværende mand og kæreste som er min mands far (De er skilt) ud og spise på kroen så de kunne se hvad de betaler til.

Hvis der er nogen der skal inviterer så er det os selv så blev skuffet og vi har så selv haft kontakt til kroen og bestilt en tid uden forældrene. /Om hun er skuffet ved jeg ikke da hun ikke har kommenteret det over for mig.

Det næste der sker er at de mennesker vi har inviterert til bryllupet er nogen der betyder meget for os og som er en dag vi rigtig gerne vil dele sammen med dem. Så har taget et par beslutninger at der er nogen fra fam der ikke er blevet inviteret da vi ikke har noget at gøre med dem og kan faktisk heller ikke sammen med dem, bla. min mors søster samt mand og børn, så det blev min mormor skuffet over. Min venindes såkalte kæreste som vi intet har noget at gøre med har vi heller ikke inviteret hvilket hun blev rigtig sur over. Man kan da heller ikke tilfredsstille nogen.

Det tredje der sker er mit polterabend som min veninde står for. Jeg har givet hende en liste over dem jeg gerne vil have med og min veninde fortæller mig så at hun gerne vil invitere min mor hvilket er fint, men så sagde jeg at så skal mine svigermødre da også have tilbudet. Så ringer min veninde efter hun har snakket med min svigermor og min veninde fortæller så at min svigermor ikke syntes det var passende at invitere familie med til polterabend men selvfølgelig mine svigerinder skulle med, samt hun mente datoen skulle være samme dag som min mand skulle poltes, hun skulle bestemme det ene og det andet selvom hun ikke selv ville deltage..

Så slap dog af kvindemennekse- kan hun ikke bare sige pæn nej tak også blande sig udenom..

Jeg er lidt træt af alle de negative ting som hele tiden dukker op. Bruger 100000kr på et bryllup og så er alle bare ikke tilfredse..

Skulle bare af med lidt af min vrede..

Knus Jeanette..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super irriterende, når alle har en mening og vil blande sig! Vi bestemmer alt selv, men betaler også alt selv og vil ikke have det anderledes. Jeg synes ikke, at man kan tage hensyn til, om familien bliver skuffet, hvis man ikke inviterer "alle", vi ser vores venner mere end den fjernere familie. Jeg ville dog aldrig invitere min veninde og så ikke invitere hendes kæreste - ville selv synes, at det var meget mærkeligt at blive inviteret uden min..

Majken

0

Del dette indlæg

Det er umuligt at gøre alle tilfredse og de vigtigste personer i jeres bryllup er derfor JER.

Det er helt i orden at komme med råd og vejleding, men nogle gange glemmer de pågældende lidt, hvordan man kommer med disse råd og vejledning.

F.eks. er jeg helt sikker på, at din svigermor kun har ment positivt ved at invitere jer, og dine forældre til mad på den pågældende kro. At det er over grænsen, da hun ikke har forhørt sig hos jer, tror jeg virkelig ikke, at hun har skænket en tanke.

I må tegne jeres grænser op på en pæn måde, så de forskellige personer forstår jeres hensigter, ønsker og håb for den store dag men også selve planlægningen af denne.

Hvis din veninde har kendt sin kæreste længe og I har mødt denne, så ville jeg invitere ham med. Han skal jo alligevel ikke sidde ved siden af jer på dagen.

Redigeret af Pernille §:)
0

Del dette indlæg

Det er desværre noget man af og til oplever. At forældre mener at de skal være med til at bestemme rammerne for festen m.v. fordi de har sagt til at give et tilskud. Vi har nogle gange oplevet det i forhold til musik hvor nogle, som egentlig godt ville have os, er vendt tilbage og har sagt at forældrene allerede har bestilt en musiker o.l.

Det kan være svært da penge ikke hænger på træerne for de flestes vedkommende, men skal man være konsekvent så burde man egentlig sige tak for tilbuddet om tilskud men takke pænt nej, hvis det betyder at man ikke selv kan bestemme hvad man vil med sin fest.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min holdning er at hvis man ikke selv har råd til at betale for brullyppet, så må man også bide nogle ting i sig.

Betaler man selv for sit brylup mener jeg at man er helt i sin ret til at invitere de mennesker mnan vil, til det sted man vil osv.

Betaler ens forældre / svigerforældre for festen, så må man acceptere at der er nogle ting de også skal have indflydelse på, f.eks. pris for maden, får man det pengene er værd osv. osv.

Det kan være svært at acceptere, men alternativet er at betale festen selv...

Jeg må give én tidligere ret. Jeg tror bestemt heller ikke at din svigermor gør noget ondt med vilje. Jeg synes det er vigtigt at tale med hende om hvor dine grænser går, for ellers ender i med at gå hinanden på nerverne inden i når til brylluppet...

ang. polterabend, så er jeg af den stærke overbevisning, at den har man INGEN kontrol over. Det er en dag veninder/søskende arrangerer, og så må de invitere lige nøjagtig de mennesker de synes. Det skal du ikke blande dig i!

ang. gæster, så ville jeg heller aldrig dele par op og kun invitere én af delene. Det er enten dem begge eller ingen... :thumbsupsmileyanim:

Opsummering: Ønsker i ikke at din svigermor/forældre skal blande sig i brylluppet, så betal det selv! ;)

Håber ikke mit indlæg kom til at lyde alt for negativt... Pøj pøj med det hele!

0

Del dette indlæg

Hej :thumbsupsmileyanim:

Jeg er af den opfattelse at hvis ens forældre/sviger forældre ønsker at give et tilskud til festen- så er det en gave. Og en gave er altså uden restriksioner!

Vi har modtaget et tilskud til vores bryllup fra mine svigerforældre og også far min mor og der har vi aftalt at det skal betragtes som en bryllupsgave og derfor kan vi gøre med dem som vi vil.

jeg indvolverer min mor og svigermor i vores beslutninger i det omfang jeg synes og det synes de er rigtig hyggeligt og kommer tit med input og ideer, men i sidste ende er det stadig K og mig der forvalter pengene og sådan har jeg det bedst med. Tror slet ikke jeg ville have taget imod pengene hvis der var ristriksioner på dem :thumbsupsmileyanim:

Kan godt forstå du er frustreret, men er det muligt at tale med dine svigerforældre om det? fortælle dem at i sætter virkelig meget pris på deret tilskud og lyst til at være en del af planlægningen, men at i gerne vil have frihed til selv at kunne bestemme over jeres dag?

knus

MM

0

Del dette indlæg

Min holdning er at hvis man ikke selv har råd til at betale for brullyppet, så må man også bide nogle ting i sig.

Betaler man selv for sit brylup mener jeg at man er helt i sin ret til at invitere de mennesker mnan vil, til det sted man vil osv.

Betaler ens forældre / svigerforældre for festen, så må man acceptere at der er nogle ting de også skal have indflydelse på, f.eks. pris for maden, får man det pengene er værd osv. osv.

Det kan være svært at acceptere, men alternativet er at betale festen selv...

Jeg må give én tidligere ret. Jeg tror bestemt heller ikke at din svigermor gør noget ondt med vilje. Jeg synes det er vigtigt at tale med hende om hvor dine grænser går, for ellers ender i med at gå hinanden på nerverne inden i når til brylluppet...

ang. polterabend, så er jeg af den stærke overbevisning, at den har man INGEN kontrol over. Det er en dag veninder/søskende arrangerer, og så må de invitere lige nøjagtig de mennesker de synes. Det skal du ikke blande dig i!

ang. gæster, så ville jeg heller aldrig dele par op og kun invitere én af delene. Det er enten dem begge eller ingen... :thumbsupsmileyanim:

Opsummering: Ønsker i ikke at din svigermor/forældre skal blande sig i brylluppet, så betal det selv! ;)

Håber ikke mit indlæg kom til at lyde alt for negativt... Pøj pøj med det hele!

helt enig i det du skriver - :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

jeg var blevet tosset hvis det var min svigermor der gjorde det.

og ville så sige at de selv havede valgt at komme med et til skud. (altså ikke noget i havede bedt om)

og at det er jeres bryllup. og det skal afspejler jer og ikke din svigermor.

så enten ville jeg sige vi ikke ville have tilskudet hvis hun ikke kunne give det som en gave,

ellers også havede jeg sagt at vi ikke ville have pengene da de ikke er det værd, altså det ødelægger jeres glæde ved jeres bryllup.

og det med hun havede bestilt og inviteret dem/jer med. tror jeg hun har gjordt med vilje og at hun er dominerene (staves)

og at hun vil bestemme.

jeg havede aflyst den tid hun havede lavede oppe på stedet. og hun har ikke krav på en skid. det hun giver er jo et tilskud. så hun har ingen ting at sige. det er jer der betaler mest.

tror dig og din mand skal gøre det klart for hende hun intet har at sige. fra starten af. ellers bliver det kun være.

og svære og svære hen ad vejen og det slår skår i jeres glæde ved at planlægge det.

LIGE SOM ET PLASTER. HURTIGT OG EFFEKTIVT :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

ang detaljer til jeres bryllup.

så hold kortne tæt ind til kroppen altså ingen der kan brokke sig nogle ting osv. for de ser jo først de andre gæster på selve dagen.

de ting i vil have hjælp til osv kan i jo dele med dem. men resten vil jo så være en overraskelse. ang blomster og farver og hvem de skal side ved siden af.

også kan i nyde det i fred. for der er altid nogle der er sure. eller mobset over et familiemedlem man ikke gider se på, som andre forventer at se.

og det hjælper jo ikke noget. for vi er jo ikke i år 1800 sutsko.

nu invitere vi venner med og dem vi vil fejres med. men det gjorde de ikke den gang der var hele familien pligt indbudt .

hvad med at dele tingene med din brude pige/r eller bare en god veninde. de plejer som regl at kunne se det fra jeres side.(måske ikke lige det med venindens kæreste ikke er inviteret :cheerleader3: hehe./ men hvis i ikke ser ham osv. så syntes jeg det er fair nok)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer