Tyara

Semifinalen i MGP

26 indlæg i dette emne

Neeeeej, hvor jeg ikke forstår hvordan Danmark ikke kunne gå videre i den samling skodsange. ()() :baa:

Jeg skulle bare lige udtrykke min skuffelse. ;)

Der var nogle rigtig gode sange iblandt, men for s... hvor var der også meget skidt!

Nu skal jeg i hvert fald ikke se finalen på lørdag - der er ikke noget ved det når vi ikke selv er med. ;)

Hvad med jer andre? :band2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg så den også, og det irreterer mig at danmark ikke kom med. :smash:

Jeg synes det var en riktig god sang :heppe:

Det er nogle af sangene jeg slettes ikke kan forstå kom med, men sådan er det.

Men jeg skal se det på Lørdag, fordi Norge ( som jeg kommer fra) er med i finalen. :guitar: ()():) :mellow:

Mokka :hjerte:

0

Del dette indlæg

Jeg kan hellere ikke forstår det, men ved nærmere eftertanke, så er Sverige og Norge allerede i finalen, så vi manglede lige nogle stemmer fra dem... Island og Finland kom hellere ikke med...

Jeg er nærmere sikker på at det er alle østlandene der har stemt på hinanden ;) ;)

Men Danmark skulle have været med, sangen var rigtig god :band2:

Hilsen Maibritt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rart at høre at jeg ikke er den eneste! Jeg var rystet over kvaliteten - eller mangel på samme!!!

Flere gange kiggede vi derhjemme på hinanden som om "er det her en joke"? Fx. de der Xena - krigere... det var bare for MEGET!!!

Men ja, jeg er 100% sikker på at det også har med at gøre at mange af de østlige lande stemmer på hinanden!

:baa:

Carina

0

Del dette indlæg

Jeg kan hellere ikke forstår det, men ved nærmere eftertanke, så er Sverige og Norge allerede i finalen, så vi manglede lige nogle stemmer fra dem... Island og Finland kom hellere ikke med...

Jeg er nærmere sikker på at det er alle østlandene der har stemt på hinanden ;) ;)

Men Danmark skulle have været med, sangen var rigtig god :band2:

Hilsen Maibritt

Var Island ikke allerede sikret en plads i finalen ?? Eller er det mig, der husker forkert ????

Tilslutter mig det store kor - Øv og atter øv - Thomas havde fortjent bedre !!!

Knus fra Redhead

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flere gange kiggede vi derhjemme på hinanden som om "er det her en joke"? Fx. de der Xena - krigere... det var bare for MEGET!!!

Hvis du mener sangen fra Ukraine så synes jeg da absolut den fortjente at gå videre frem for Danmark. Det er så bare min mening. Redigeret af Ninkaninus2000
0

Del dette indlæg

Hvis du mener sangen fra Ukraine så synes jeg da absolut den fortjente at gå videre frem for Danmark. Det er så bare min mening.

Jeg er helt enig. Ukraine krigeren var klart det bedste nummer af dem alle men jeg kan også undre mig over at den danske ikke gik videre.

Nu kunne jeg jo spille bagklog. Jeg troede jo mest på Ziddidada's Prinsesse, men jeg tror nu heller ikke den var gået videre. Til gengæld er/bliver den et større hit end den danske vinder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vildt skuffende. Nu er det ikke så sjovt at kigge på lørdag. Men da vi bor i Tyskland kan vi så heppe på den Tyske i stedet for. Den er ikke så larmende, men en god sang efter min mening. Den er også allerede blevet et kæmpe hit her i Tyskland.

Inden de kom til afstemningen sagde jeg også til min kæreste, at jeg ville væde med at alle østlandende gik videre, da jeg lige som i andre, tænkte at de stemmer på hinanden.

Øv øv og atter øv.

Knus

Helle

0

Del dette indlæg

Jeg må nu indrømme at jeg stemte på Sig det' løgn i den danske finale - men jeg tror faktisk at Zididada havde haft en større chance for at gå videre. Men øvøv, det er der jo ikke noget at gøre ved.

Men jeg vil lige spørge jer der synes at Ukraines sang var god: Hvorfor?? Jeg syntes simpelthen den var for meget... eller for lidt. ;) Jeg er bare nysgerrig efter jeres meninger. ()()

Personligt synes jeg at Albaniens sang var rigtig god, og Hollands!

0

Del dette indlæg

Men jeg vil lige spørge jer der synes at Ukraines sang var god: Hvorfor?? Jeg syntes simpelthen den var for meget... eller for lidt.  Jeg er bare nysgerrig efter jeres meninger. 

Den er anderledes og ikke som de andre. Da DJ Lillemand havde hørt det første af den råbte han Safri Duo (not bad - det tænkte jeg faktisk også). Der er rytme i men det er ikke monotont. Mange andre har en fast elektronisk rytme der bare står og kører. Nu blev der sagt at hun var gået i studiet hos Peter Gabriel, for at indspille en plade. Musikmæssigt var det faktisk en blanding mellem Safri Duo og Peter Gabriel. Det er ikke en helt tosset kombination.

Men det kan stadigvæk ikke måle sig med det ultimative MGP nummer ever. Israels grandprixvinder fra 1977: Milk & Honey's Halleluja

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. Ukraine's krigersang, så synes jeg da grundrytmen osv var OK - MEN der hvor hoppede af for mig, var de kostumer sammen med deres primal-skrig... som jeg ikke bryder mig om i en popsang! Jeg synes det var komisk.

Men det er jo en smagssang og altså bare min mening.

Hvis jeg skal nævne andre ting, jeg bed mærke i, så var det ham flødebollen fra Grækenland (udmærket krop - uhm - og dygtig danser, men puh, han var ikke sanger) - og måske de der (kan ikke huske hvor de var fra) disco-folk... Ham forsangeren ødelagde det hele - tror det ku ha været meget bedre med en anden og lidt mindre overdreven forsanger. Til sidst lige hende der med det kilometerlange lyse hår - jeg tør ikke kalde hendes sang for -ja- sang! :)

Øhm, min sparsomme hukommelse kan ikke rigtig komme på flere eksempler... den er fyldt med bryllupsplaner! ()()

Hvad siger I andre? Det er da lidt sjovt at høre jeres meninger....

Carina

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg kan ikke lige huske grækeren. Men den der discosang var fra Schweiz. Den faldt bestemt heller ikke i min smag.

Der var også en som nærmere sang opera. Det var da også noget skrækkelig noget. Jeg kan ikke lige huske hvor de han kom fra.

og hende med det lyse lange hår. Ihh.Hun skulle også være blevet hjemme.

Jeg synes egentligt også at Ukraine var ok. De er også favoritter til at vinde.

Hilsen

Helle

0

Del dette indlæg

Var dem med disco-sangen og den afblegede forsanger ikke fra Bosnien, eller husker jeg helt forkert??

Han var da i hvert fald ikke køn at se på!! Han lignede en albino-rotte der prøvede at være popsanger. ;) Puha-da.

Og ham operasangeren fra Israel var da også ret speciel..... men kønt lød det i hvert fald ikke. (Men han kom alligevel ind på en 12. plads foran Danmark!! Hvad gi'r I??)

Og så syntes jeg at de fleste af de duetter var utroligt kedelige - er det bare mig?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen!

Til det danske Melodi Grand Prix stemte jeg på Zididada's Princesse, men jeg havde da godt nok regnet med at Tomas godt kunne gå videre til finalen. Jeg er meget skuffet over, at f.eks. Albanien gik videre, eftersom jeg synes hun havde den mest rædsomme stemme i verden...FØJ! Til gengæld synes jeg det var godt at Ukraine, Holland, måske Grækenland og især Cypern kom med. Jeg vil da stadig gerne se det på lørdag, men det er nu ikke det samme, når Danmark ikke er med.

Summer ()():):)

0

Del dette indlæg

Ja, det er ikke med stolthed at jeg som logeformand skal samles med tøserne på lørdag... Der er ligesom røget noget af glæden!!!

Synes der er kommet alt for mange lande med, og vi må desværee sande at mange (f.eks. østlandene) har en helt anden musiksmag end vi har i Scandinavien.

Synes det var meget direkte usmageligt lort imellem i går. Allerede halvvejs i programmet godtede jeg mig, for med alt det kattejammerrock var det fedt at der var en semifinale så det usmagelige kunne blive sorteret fra. Jeg havde dog regnet med at Tomas var sikker. Synes han leverede et godt show og sangen er - omend ikke det bedste danske bidrag nogensidnde - så en udemærket sang med rytme og et fængende omkvæd.

Da der kun var to finalepladser tilbage var jeg STADIG overbevist, og da det sidste land blev nævnt blev jeg meget forundret.

Måske er det aftalt spil - måske er det snyd?

jeg forstår ihvertfald ingenting, og min største respekt går til Tomas som med næb og klør gjorde en flot indsats for igen at bringe Danmark med i eurovisonens song contest...

Bedre held næste gang

kh Linse

0

Del dette indlæg

Hvor er det da rart at se at så mange andre synes at det var skandaløst at Tomas ikke gik videre :heppe:

Jeg stemte nu også på Zididada i sin tid, men efter at have hørt fra sang nr. 16 og frem, var jeg da ret overbevist om de danske chancer! Og efter at have hørt/set den hurtige gennemgang blev jeg mere sikker! Men så blev man klogere!!!!!!

Sjovt nok snakkede vi også Xena på et tidspunkt (var det de der 4-5 piger, eller var det en af de sange hvor jeg kun så et glimt???)!!

Og ham albino-rotten (flot ramt Tyara :bestwishes: ) var da skræmmende at se på!!!!

Jeg tror I har helt ret i det med stemmerne, men sådan er det jo hvert år, det er da også kommet os til gode ind i mellem ()()

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer