Guest Benz

Lær at gå i høje hæle... og overlev

8 indlæg i dette emne

Faldt lige over denne guide på nettet, måske er der andre der kan få et par fif fra den :balloons:Her - der er et link til en video længere nede på siden. :biggrin:

TEST HÆLHØJDEN

Du kan faktisk teste, om hælene er for høje til dig, allerede inden du investereri dine sko. Stå i de udvalgte stiletter på et hårdt gulv med udstrakte knæ og se om du kan løfte dine hæle mindst 2,5 – 3 centimeter – kan du ikke det, er hælene for høje, og du skal ikke købe dem! Hvis du prøver på at gå i hæle, der er for høje, bliver du både øm i kroppen, og du kommer til at gå med bøjede knæ, hvilket ser tåbeligt ud. Kend hellere din grænse og vælg et par sko, du både kan se elegant ud i og bruge.

Tip: Undgå sko uden hælkappe – som begynder skal du have sko, der sidder godt fast om foden! Start med støvler, støvletter eller sko med remme, som du kan spænde godt fast om foden, så længe du stadig lærer det der med hælene...

START I DET SMÅ

Ja, superhøje hæle ser megaseje ud – men hvis du aldrig nogensinde har gået med højhælede sko, så lad være med at kaste dig direkte ud i butikkens højeste hæle. Øv dig først med sko med lave hæle – gå så videre med de såkaldte plateau- eller wedgehæle, hvor hælen støtter under hele sålen af skoen; det gør det lettere at holde balancen, og det er en relativ bekvem måde at øve dig i at gå højt til vejrs. Når du er moden til det, så spring ud i en sko med en høj, men mere solid hæl, og til sidst er du klar til at avancere til det ypperste inden for hæle: Den helt tynde stilet-hæl!

VÆLG HÆLE EFTER ANLEDNINGEN

Selvom du helst vil have dine tårnhøje stiletter på, så er der ingen grund til at torturere dig selv med superhøje hæle, hvis du ved, at det sætter for mange begrænsninger for dig. Jo mere, du skal gå eller stå, desto lavere skal din hæl være – det er helt enkelt! Tænk på, at dit smukke outfit bliver ødelagt, hvis det bliver ledsaget af en lidende grimasse. Og hvad er der ved at være stadset op til fest og lir, hvis du kun kan sidde og se på de andre, der danser natten væk? Gem de højeste hæle til begivenheder, hvor du sidder ved middags- eller skrivebordet, og hvis du endelig insisterer på at tage dem på, så tag skiftesko med, så aftenen ikke bliver en pine!

HOLD BALANCEN MED MAVEN

Mange tror, at det handler om at holde styr på fødder og ben, når man går i høje hæle – men det gør det faktisk ikke! Kimen til succes er at holde balancen med dit mellemgulv. Ret ryggen, så du modvirker, at dit balancepunkt har flyttet sig, og hold så fast i din ranke holdninge ved hjælp af dine mavemuskler, indersiden af lårene og den nederste del af ryggen. Når du holder balancen med mellemgulvet, kan du til gengæld slappe af i knæ og ben, og det får din gang til at se mere naturlig ud.

TAG DET ROLIGT

Du skal ikke spankulere afsted i høje hæle som en anden catwalk-model – målet er, at det skal se afslappet og let ud, når du glider gennem rummet i dine lækre høje hæle... Du opnår den først og fremmest den rette gang ved at acceptere, at det er umuligt at skynde sig i høje hæle! Slap af, tag små, langsomme skridt, og pas på ikke at bøje dine knæ mere end du normalt ville gøre. Går du på den måde, vil dine hofter svinge fra side til side, og det er jo netop det, der gør det så kvindeligt og sexet at gå i høje hæle.

Tip: Når du går, så sæt først hælen i gulvet og derefter tåen. For at holde balancen, så sæt den ene fod direkte foran den anden.

Se de gode fif til at gå i stiletter her:

ØV DIG

Øvelse gør mester – og det gælder også, når du går i høje hæle! Ikke alene giver det dig mulighed for at gå dine sko til (selvom gode sko ifølge eksperterne aldrig behøver at gås til!), det giver dig også den nødvendige tro på, at du kan gå uden at skvatte, og netop den sindsro er alfa og omega for, hvordan du ser ud i høje hæle. Husk at gøre ting, du normalt ville gøre: Skift retning, stop, drej, gå videre – gå på forskellige overflader (blanke trægulve og korte tæpper) – dans, hvis dine stiletter er til danseformål – gå på trapper (husk at sætte hele foden på trinnet, når du går ned, men gå opad på tåspidserne – og hold godt fast i gelænderet!).

Tip: Får du ømme fodballer af at gå i høje hæle? Så brug gele-såler til at dæmpe generne. Topshop har et udvalg af såler under shoe accessories – de koster ca. 45 kr stykket.

HOLD PAUSER

Høje hæle er hårde mod fødderne, så giv dine fødder en pause en gang hver eller hver anden time. Tag skoene af under skrivebordet eller spisebordet eller i ro og fred på toilettet – giv dine fødder lidt massage og gå et par skridt uden sko på. Og tag så skoene på og gå videre ud i verden...

Lad så være med at gå i højhælede sko hele tiden – også selvom de er dine yndlingssko. Hvis du går i høje hæle hele tiden, kan de give fodproblemer som knyster, hammertæer og hård hud og problemer med ryg og knæ!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super tråd :balloons:

Jeg går altid i flade sko da jeg er pænt høj og ik gider lege højhus...

nu er jeg så heldig at den bedre halvdel er 2m så det går fint ved siden af ham og vil derfor gerne have høje hæle på til bryllupet

(osse så billederne bliver pæne) så jeg må igang med at øve :biggrin:

0

Del dette indlæg

Super tråd :balloons:

Jeg går altid i flade sko da jeg er pænt høj og ik gider lege højhus...

nu er jeg så heldig at den bedre halvdel er 2m så det går fint ved siden af ham og vil derfor gerne have høje hæle på til bryllupet

(osse så billederne bliver pæne) så jeg må igang med at øve :biggrin:

Jeg har det på præsis samme måde, jeg er 175 og manden er 210 så det ville være pænest med høje hæle, det er bare ikke noget jeg har gået i de sidste 10 år så der skal liiiige lidt øvelse til herhjemme :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer