Louise.Eriksen

Hvad ville du ønske, du havde gjort anderledes?

9 indlæg i dette emne

Kære alle,

Jeg synes, at en stor del af min planlægning går ud på at forsøge at forudse alle eventualiteter, og så have en plan klar (jaja, jeg er lidt af en kontrolfreak..) Men man kan jo ikke kontrollere det hele, og jeg sidder her og tænker på, om nogle af i gifte fruer, sidder med en følelse efter brylluppet, hvor i tænker: "Det ville jeg ønske, at jeg havde gjort anderledes.."?

Der findes allerede en tråd herinde, om hvad der er gået galt ifm folks bryllupper - men det er jeg som sådan ikke ude efter. Jeg håber da ikke, at der er gået noget decideret galt for nogen. Måske har i bare fundet ud af, at i har lagt alt for mange kræfter i noget, som viste sig slet ikke at være vigtigt på dagen - altså unødige bekymringer. Måske opstod en situation, som tog jer lidt med overraskelse, og som i ville ønske, i havde tænkt på? Og måske vil i dele disse tanker med os andre, der slet ikke kan finde ud af, hvad der er super vigtigt, og hvad der måske ikke er SÅ vigtigt, når det kommer til stykket..Jeg ved i hvert fald, at min default indstilling er, at hvis jeg er usikker, så går jeg bare ud fra, at det er enormt vigtigt - det er en lidt krævende tilgang, vil jeg dog bare sige.

Så alle i gifte ladies - kom med jeres visdom, forløs mig (og måske andre?) fra min småneurotiske besættelse af selv de mindste detaljer.. Og hvis det er streng nødvendigt, er det også ok at bekræfte, at alle timerne på planlægning er godt brugt ;)

På egne og medforlovedes vegne forhånd tak :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har da et par punkter:

- Jeg ville have planlagt at gøre mindre selv dagen før, hvor tidsplanen skred fuldstændig. Man skal tænke over, at tingene tager (eller kan tage) længere tid end forventet... Bl.a. opdagede jeg kl. 21.30, at den sugarpaste jeg havde købt, var umulig at arbejde med, så mine kager blev ikke pyntet som planlagt. Det var lidt træls...

- Jeg ville have skrevet mere udførlige lister til de to unge hjælpere vi havde hyret. De havde ikke selv helt styr på det hele selv.

- Jeg havde muligvis overvejet at købe en kjole mere - altså en festkjole, så jeg havde kunnet danse osv. i et mere afslappet outfit senere på aftenen

- Jeg ville gerne have skrevet opskrifter på drinks og måske lamineret dem til ta-selv-baren

- Jeg burde nok have lavet nogle prøve-bindinger på buket, da den første buket jeg nogensinde har bundet selv, var min brudebuket.

Ja, det er lige dem, jeg kan komme i tanke om...

0

Del dette indlæg

Det eneste, jeg gerne ville have gjort anderledes, var at beskrive div. bryllupstraditioner i vores menu-hæfter, for der var i hvert fald et par af vores gæster, der ikke helt havde styr på traditionen med at klippe gommens sokker efter brudevalsen... Så vi nåede desværre ikke at få lov at kysse i slutningen af valsen, inden Jens blev revet fra mig og fik klippet sokkerne... Og det ødelagde mit humør en smule (plus at samme par var lige ved at klippe hans snørebånd over, fordi de ikke lige hurtigt kunne få dem bundet op - men så måtte bruden jo lige blande sig og give en hjælpende hånd :) ) - havde jo glædet mig til det øjeblik, hvor vi stod helt tæt og skulle kysse...

Og lige et par ting, der måske kunne være rare, men som ikke som sådan manglede på vores dag:

Skulle vi slet ikke tænke på økonomien, så ville jeg også gerne have hyret fotograferne.com til HELE dagen, så de havde fulgt os helt fra om morgenen...

Og hvis vi skulle gøre det om, ville jeg måske også overveje, om vi skulle vælge et formiddagsbryllup, for det var SÅ fedt, at vi havde en god, lang dag! Men så ville man på den anden side mangle den gode tid om morgenen til at få sat hår og lagt make-up... Så et "middags-bryllup" er nok en ganske fornuftig disponering...

0

Del dette indlæg

Hvis jeg skal være helt ærlig, så var der absolut ingenting jeg ville lave om! Vi havde en fantastisk dag, og jeg er meget taknemmelig for at vi valgte at holde brylluppet et sted hvor vi nærmest ikke skulle løfte fingrene :)

Det eneste jeg gerne ville have haft anderledes var vejret, da regn gjorde at vi ikke kunne få taget billeder der hvor vi gerne ville, men jeg ville alligevel ikke have ændret datoen - for så varmt jeg havde det i omkring 10-15 grader, så var jeg nok skvattet om hvis der havde været 30 grader :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for jeres input - og Miles - det er vel nok dejligt at høre, at de forberedelser man har gjort, også kan give en super fest, hvor man ikke ville ændre en ting! Regn kan du jo - trods alt - ikke være herre over ;)

0

Del dette indlæg

EN ting: jeg ville ønske jeg havde aflyst brylluppet 1 uge før, sådan som jeg så brændende havde lyst til!!

Men OK, - "gudindens veje er uransagelige" og havde jeg gjort det, havde jeg sikkert ikke været herinde nu (igen) - og denne gang med den rigtige mand ;)

Kære Oldie!

Lad os håbe, at der ikke er for mange kommende brude herinde, der har det lige som dig! Og hvis der er nogen, så må man håbe, at de lytter til sig selv og dine vise ord og erfaringer.

Jeg er glad for, at du nu har fundet den rigtige! :)

Kærlig hilsen

Line

0

Del dette indlæg

Blev gift 6/6 og ville ikke have gjort noget som helst anderledes. Dagen blev helt som vi havde ønsket os. Helle G skriver at hun gerne ville have haft en heldagsfototgraf, og det kan jeg kun varmt anbefale! Vi havde egentlig også fravalgt dette pga. økonomien, men mine svigerforældre valgte at give os det i gave og det var bare perfekt at vide at fotografen var der hele dagen og vi kunne være sikre på at i hvert fald en tog nogle gode billeder. - Så nu glæer jeg mig bare til at se dem :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blev gift 6/6 og ville ikke have gjort noget som helst anderledes. Dagen blev helt som vi havde ønsket os. Helle G skriver at hun gerne ville have haft en heldagsfototgraf, og det kan jeg kun varmt anbefale! Vi havde egentlig også fravalgt dette pga. økonomien, men mine svigerforældre valgte at give os det i gave og det var bare perfekt at vide at fotografen var der hele dagen og vi kunne være sikre på at i hvert fald en tog nogle gode billeder. - Så nu glæer jeg mig bare til at se dem :)

Øh, tja, vi ville bare have hyret fotograferne.com HELT fra morgenen af, og ikke "kun" fra kirke til brudevals - hvis altså vi skulle vælge i dag... For ja, en heldags-fotograf er nemlig bare guld værd! (endnu en 6. juni-brud, som også venter med spænding på fotografens billeder)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer