Posted July 7, 2009 · Report post Vores DEJLIGE langhårede gårdkat (ude/inde kat) søger omgående nyt hjem! Hun er skæg, kælen og kærlig. Bortgives KUN til sted hvor hun ikke bliver gravid - hun kan nemlig ikke passe sine killinger! Vi bor ved Aalestrup (Hobro) men kan "leveres" på min daglige rute til Randers - Århus eller Viborg. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 7, 2009 · Report post har du prøvet at lægge en annonce ind på Kattegalleri og må man spørge, hvorfor hun søger nyt hjem??? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 7, 2009 · Report post Hun søger et nyt hjem fordi hun er én af vore gårdkatte (ude/inde katte) og i forgårs fik et kuld killinger - som hun derefter lod dø!! Jeg har ALDRIG oplevet et ellers normalt dyr være SÅ dårlig en mor; de fik ikke lov at die og hun knurrede bare af dem.. Og vi kunne ikke holde liv i dem med "sondemad" - de var bare for nye og skrøbelige Vi kan ikke begynde at sterealisere vores katte (det koster 1300,-) - men jeg vil heller ikke bare stå og se flere små liv gå til på grund af hende... Så får hun ikke et nyt hjem inden weekenden afliver naboen hende for os! Jeg er ikke bruger på "kattegalleriet" og kan altså ikke lave en annonce dér.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 7, 2009 · Report post Nåhr sikke noget trist noget.. Jeg vil gerne hjælpe dig med en annonce på Kattegalleri, hvis du gerne vil det kan du sende mig en privat besked herinde så vil jeg gerne hjælpe så hun kan få et nyt hjem.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 7, 2009 · Report post kan hun være sammen med andrer dyr (kat og hund)?? MVH Dorte 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post Jeg må indrømme at jeg bliver meget harm af at læse dit indlæg her. Jeg har SÅ lidt respekt for folk der kommer med trusler om aflivning af deres dyr hvis ingen vil overtage dem. Du risikere at folk derved tager imod dyret uden reelt at ønske det eller have sat sig ind i hvad det indebærer. At katten knurrer af killinger er dens NATUR og den er ikke ond eller en dårlig mor. Du kan ikke give den menneskelige egenskaber på den måde. Der kan være 100 grunde til at dyret har ment disse killinger skulle dø og det kan man ikke lave om på fordi man selv synes det er hårdt at se på. Det er dyr, det er sådan naturn går engang imellem. Hvis din nabo skal aflive dyret så håber jeg det er fordi han er dyrlæge og vil gøre det med en sprøjte. Jeg vil gerne bede dig overveje situationen igen. Hvis i ikke har råd til at neutralisere jeres katte hvorfor har i så så mange? Hvad gør i hvis de bliver syge og skal til dyrlægen? Det kan også snildt koste 1.600 kr. Den kat som du har fået et had til kan du ikke køre den ud på et kattehjem og så betale den pris de koster at skille dig af med den på en forsvarlig måde så den ikke skal dø fordi du ikke kan lide den mere. Evt. få resten af kattende neutralliseret efterhånden hvis du ikke vil ofre penge på at få det gjort på dem alle samtidig. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post Jeg må indrømme at jeg bliver meget harm af at læse dit indlæg her. Jeg har SÅ lidt respekt for folk der kommer med trusler om aflivning af deres dyr hvis ingen vil overtage dem. Du risikere at folk derved tager imod dyret uden reelt at ønske det eller have sat sig ind i hvad det indebærer.At katten knurrer af killinger er dens NATUR og den er ikke ond eller en dårlig mor. Du kan ikke give den menneskelige egenskaber på den måde. Der kan være 100 grunde til at dyret har ment disse killinger skulle dø og det kan man ikke lave om på fordi man selv synes det er hårdt at se på. Det er dyr, det er sådan naturn går engang imellem. Hvis din nabo skal aflive dyret så håber jeg det er fordi han er dyrlæge og vil gøre det med en sprøjte. Jeg vil gerne bede dig overveje situationen igen. Hvis i ikke har råd til at neutralisere jeres katte hvorfor har i så så mange? Hvad gør i hvis de bliver syge og skal til dyrlægen? Det kan også snildt koste 1.600 kr. Den kat som du har fået et had til kan du ikke køre den ud på et kattehjem og så betale den pris de koster at skille dig af med den på en forsvarlig måde så den ikke skal dø fordi du ikke kan lide den mere. Evt. få resten af kattende neutralliseret efterhånden hvis du ikke vil ofre penge på at få det gjort på dem alle samtidig. tilslutter mig ovenstående... Må indrømme at jeg finder det DYBT uansvarligt at have udekatte der IKKE er neutraliserede... der kan være MANGE grunde til at denne kat ikke har taget sig af sine killinger... bla. stress eller andre katte omkring hende. Synes måske det ville være en god idé at få hende neutraliseret hurtigst muligt og så tage en kat ad gangen når pengene er til det. Ved bare at give hende væk pålægger I blot en anden problemet og udgiften til en neutralisering, for neutraliseres det skal hun. Man kan ikke bare sige at hun gives væk til et hjem hvor hun ikke kan blive gravid... det er en udekat og den eneste måde at forhindre en ikke-neutraliseret kat i at blive gravid er ved at holde den indendørs - gør man dette med en udekat får man blot en frustreret og utilregnelig kat ud af det... Sorry de lidt hårde ord men er lidt meget dyreven og dit indlæg rammer mig hårdt.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post Vil altså lige holde lidt med trådstarter, hvis man bor på et evt. stort landsted så høre der altså udekatte til, at fange mus osv. og de får jo ind imellem killiger og enten så må man holde dem eller finde nogen der vil have dem, eller evt. give sin katte p-piller. En jæger eller en med jagttegn må gerne skyde en syg kat eller en vildkat. Så det har ikke nød at være dyrt at gå til dyrlægen. Indekatte og ægte katte kan jeg forstå, man passer og plejer som kælekatte. Mine katte udendørs passer sig selv. Men alt respekt for katte og andre dyr så er jeg stor dyreelsker og er også med i alverden beskyttende foreninger, så jeg laller ikke bare noget ud. I øvrigt er der mange steder på nettet hvor de formidler katte gratis prøv kattegalleriet, dyrenettet, vildkat og evt. den blå avis 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post Jeg er enig i at katte hører til på et landsted, men hvis man vil have dyr, så må man også være parat til at tage de negative oplevelser og eventuelle omkostninger, dette kan medføre. Da der hverken er tale om en vildkat eller en syg kat, vil det være ulovligt selv for en person med jagttegn at aflive katten ved skud. Dette vil være en overtrædelse af både jagtloven og dyreværnsloven, hvilket dog kun medfører en bøde og evt. et mistet jagttegn. Da katten hverken er syg eller vild, er jeg ret sikker på, at det ikke vil være lovligt for naboen at aflive katten, men jeg kan ikke finde justitsministerens bekendtgørelse herom. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post Netop fordi der kan være tale om en sådan land kat så undre det mig at starteren af dette indlæg tillægger dne menneskelige egenskaber og synes dne er en dårlig mor fordi den ikke vil tage si af sine killinger. Dette er jo ganske naturligt og ikke noget man bør staffe det stakkels dyr for. det er i mine øjne det der er dybt dybt forkert. Og stadig så bør man selvom man på landet få neutraliseret kattene ellers har man jo lige pludselig en kæmpe flok. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post jeg tænker, om det kunne tænkes, at der sidder en trådstarter, som er meget ked af, hvordan denne tråd har udviklet sig, og som er rigtig trist over, at opleve sin kat opfører sig sådan, og derfor vælger at den skal et sted hen, hvor hun er sikker på, at katten vil få det godt??? Måske man lige skulle holde tonen, for synes godt nok også, at den er lidt hård mod trådstarter, og jeg ville ikke ønske at komme tilbage til denne tråd, hvis jeg var trådstarter, sådan som det er blevet kommenteret. Måske er der ting, som er forkert sagt både af trådstarter og andre herinde, men husk lige at der sidder måske et menneske bag skærmen, som inderligt er trist over den situation, der er med katten 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post jeg tænker, om det kunne tænkes, at der sidder en trådstarter, som er meget ked af, hvordan denne tråd har udviklet sig, og som er rigtig trist over, at opleve sin kat opfører sig sådan, og derfor vælger at den skal et sted hen, hvor hun er sikker på, at katten vil få det godt???Måske man lige skulle holde tonen, for synes godt nok også, at den er lidt hård mod trådstarter, og jeg ville ikke ønske at komme tilbage til denne tråd, hvis jeg var trådstarter, sådan som det er blevet kommenteret. Måske er der ting, som er forkert sagt både af trådstarter og andre herinde, men husk lige at der sidder måske et menneske bag skærmen, som inderligt er trist over den situation, der er med katten Kan kun give dig ret Gitte jeg vlle gerne kunne hjælpe. men kan jeg ikke. håber misse moren får et godt hjem 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post Det kan godt være de ting jeg sger lyder hårde men jeg kan og vil ikke acceptere at man truer med at aflive et dyr fordi man har set sig sur på det og bruger denne trussel til at få dyret afsat. Det er dybt forkert og jeg håber at alle der har dyr kan lære noget af dette og tænker sig om. Dyr er ikke ting man bare skaffer for at skille sig af med dem. Jeg er ikke ude på at gøre trådstarter ked af det. Faktisk vil jeg gerne hjælpe via oplysning og alternative muligheder hvilket jeg mener jeg har forsøgt på. Det har ikke noget at gøre med om at have noget pænt at sige eller ej. Det handler om levende dyr og så man sige de ting der skal siges. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post Det kan godt være de ting jeg sger lyder hårde men jeg kan og vil ikke acceptere at man truer med at aflive et dyr fordi man har set sig sur på det og bruger denne trussel til at få dyret afsat. Det er dybt forkert og jeg håber at alle der har dyr kan lære noget af dette og tænker sig om. Dyr er ikke ting man bare skaffer for at skille sig af med dem.Jeg er ikke ude på at gøre trådstarter ked af det. Faktisk vil jeg gerne hjælpe via oplysning og alternative muligheder hvilket jeg mener jeg har forsøgt på. Det har ikke noget at gøre med om at have noget pænt at sige eller ej. Det handler om levende dyr og så man sige de ting der skal siges. jeg giver dig ret i, at når man anskaffer sig dyr, så har man et ansvar. Og måske var det ikke den bedste kommentar med aflivning, men hvis det er den eneste løsning de har, så må det jo være det. Ja det handler om levende dyr, og ja det er ikke bare noget man anskaffer sig, for bare at skille sig af med det igen, her er vi enige. men man kan godt tænke på, hvordan man skriver tingene. For jeg synes det er meget hårdt skrevet, og tænker, at der sidder et menneske bagved ordene, som måske er såret og ked af det i forvejen pga situationen, og føler disse angreb er at træde på en, der i forvejen ligger ned. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 8, 2009 · Report post Jeg bliver også rørt over at høre det med kattemor. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at kontakte kattens værn og høre om de vil tage den og så sørge for at den får et nyt hjem. der er mange muligheder. Håber du får hende afsat, ellers vil jeg håbe at du lige tænker over det en gang til og så beholder hende. giv hende evt. p-piller og spar sammen til at få hende steriliseret. Knus og tanker Mille 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 9, 2009 · Report post Sikke en flok selvretfærdige gimper! Jeg kunne næsten ønske for JER at I kunne få lov at overtage en ejendom med 10 efterladte gårdkatte - og fanden stå i det om jeg gider bruge min energi på at forklare jer hvad dyrelægen har forklaret MIGeller mine personlige forhold, som jeg handler ud fra. Ud over dét, er det så faktisk DYRLÆGENS ord, at hun "simpelthen bare er en dårlig mor"!! Og med hensyn til de personlige angreb, så burde jeg skrive nogle små ubehagelige indlæg i JERES tråde - så I kunne få lidt af den samme nederdrægtighed at føle, som I på så uelskværdig vis forbeholder jer ret til i denne tråd! Tak for "hjælpen" - og oprigtigt tak til de, der forstår at sagen er en smule mere nuanceret end som sådan!! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 9, 2009 · Report post Uanset hvor hårdt du synes tonen har været så er der ingen af hverken mig eller nogen andre der har kaldt dig ting som "gimper" så mon ikke du selv skulle tænke over hvad du skriver. Jeg håber dog du vil tage det der er skrevet til efteretning alligevel selvom du åbenbart er blevet dybt fornærmet over det. At du vil spamme os andre viser jo bare hvor umodent du tager dette i stedte for at se lidt konstruktivt på det der er skrevet. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 9, 2009 · Report post Well, - jeg har skrevet hvad jeg havde på hjertet og dermed er denne debat afsluttet for mit vedkommende. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 9, 2009 · Report post Hejsa søde Sorry men bliver nød til at sige nej til katten, da manden ikke vil gå med til det. vi har for mange dyr selv (5 marsvin, 1 kat og 1 hund)i et lille hus. Jeg håber at du finder en der vil tage den, så i ikke bliver nød til at aflive den. MVH Dorte 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 9, 2009 · Report post Det er HELT ok, Dorte - det skal nok lykkes at finde et sted til hende 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 9, 2009 · Report post Rigtig smuk kat, jeg ville meget gerne hjælpe dig af med hende. Men jeg har desværre 3 hankatte i forvejen Hvor af den ene er en tilløber kat. Der er godt nok alle sammen kasteret, men jeg har simpelhen ikke tid til flere, men hus og to børn Håber virkelig at du kan få hende afsat eller at du kan komme af med hende hos et kattehjem Det ville være syndt at afvlive hende. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 9, 2009 (edited) · Report post Hvor er hun en smuk kat Ville ønske vi kunne have flere... Håber at du finder et hjem til hende Trist med killingerne, men det er jo bare ikke alle katte, der egner sig til at være mor.... de findes jo hos alle arter dyr Hvis I aflevere den hos kattens værn koster det vist lidt, men de vil sørge for at den bliver steriliseret inden den kommer videre til et nyt hjem... Edited July 9, 2009 by AnneM 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 9, 2009 · Report post Så tror jeg lige "festen" stopper her. Jeg lukker tråden. Jeg håber som alle andre, at I finder et andet dejligt hjem til jeres kat 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites