Sign in to follow this  
Followers 0
Guest HenrietteLN

Navneændring...

4 posts in this topic

Hej piger,

Når jeg gifter mig næste sommer vil jeg tage min kommende mands efternavn. Jeg vil i samme omgang tage min farmors fornavn som andet fornavn. På den måde beholder jeg mit eget fornavn og mellemnavn (andet efternavn), tager et nyt fornavn og skifter efternavnet ud.

Men! Hvem skal jeg henvende mig hos? Jeg har siddet og kigget lidt på den navneændringsside der linkes til i planlægningsværktøjerne, men jeg er bare blevet forvirret af det.

Desuden er jeg født i sønderjylland, så der gælder lidt andre regler.

Hvis min kæreste vil tage mit mellemnavn (det snakker han om) hvor skal han så sende sine papirer hen?

Og skal man både skrive til kommunen og personregistret?

Håber I kan hjælpe, for jeg er forvirret!

0

Annonce ♥

Hvis jeg var dig ville jeg henvende mig til den kommune du bor i og spørge dem. Vi skulle bare udfylde et navneændringsskema og så aflevere det sammen med prøvelsesattestansøgningen, men der gælder jo et eller andet specielt når du nu er født i sønderjylland. Det må kommunen kunne svare på.

/Freja

0

Hej piger,

Når jeg gifter mig næste sommer vil jeg tage min kommende mands efternavn. Jeg vil i samme omgang tage min farmors fornavn som andet fornavn. På den måde beholder jeg mit eget fornavn og mellemnavn (andet efternavn), tager et nyt fornavn og skifter efternavnet ud.

Men! Hvem skal jeg henvende mig hos? Jeg har siddet og kigget lidt på den navneændringsside der linkes til i planlægningsværktøjerne, men jeg er bare blevet forvirret af det.

Desuden er jeg født i sønderjylland, så der gælder lidt andre regler.

Hvis min kæreste vil tage mit mellemnavn (det snakker han om) hvor skal han så sende sine papirer hen?

Og skal man både skrive til kommunen og personregistret?

Håber I kan hjælpe, for jeg er forvirret!

Hvis du er født i Sønderjylland, skal du henvende dig til den kommune, hvor din fødsel er registreret. De sørger for resten, så du skal ikke snakke med personregistret

0

Annonce ♥