bobo...

tråd til min kjole

51 indlæg i dette emne

weee.. på tirsdag skal jeg til skrædderen / designeren som skal lave min kjole... :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

jeg glæder mig meget, men må vist hellere få styr på min inspiration.. så hun kan se lidt af de små og store detaljer jeg har forelsket mig i....jeg skla nemlig ned til hende på tirsdag kl 9:30 og lægge alle ideerne på bordet så hun kan komme igang...

indtil videre har jeg 3 stik ord: detaljer, eventyrlig, og SLÆB.

men når jeg får samlet billeder og lægger dem ind..

og hvis der er nogen af jer der har nogle som jeg har over set så må i meget gerne lægge dem ind....

der er bl.a. en kjole jeg har set her inde hvor noget af slæbet er rødt.. kan bare ikke huske hvor, men skal nok finde den...

men som sagt billederne kommer på løbende som jeg finder dem...

lige et link til et billede med den rigtige kjole istedet for bare en tegning...

se den her

post-35508-1247076146.jpg

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

så nu er der godt styr på de fleste små og store detaljer... så er det at det næste spørgsmål melder sig.. jeg vil gerne have en anden farve end hvid i min kjole...

jeg ved at mange har rød.. men jeg vil gerne have en farve der også symbolisere noget for os, og derfor har jeg tænkt lidt på følgende farver...

rød eller gammel rosa for kærlighed

grøn, blå eller smaragd grøn for naturen og havet..

har også overvejet at få faven til at passe med en af dem der kommer til at være i min brudebuket, men det er faktisk de farver som jeg allerede har nævn så det gør det heller ikke lettere

men nu står jeg jo så stadigvæk med 5 farver og skal ned på 1....

det bliver ikke nemt...

men i må meget gerne lade mig vide hvilken farve i synes og hvorfor....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

lyder rigtig spændende med en symbol-farve....

Altså jeg gør det måske ikke nemmere, men kommer her med et billede af en farve som både vil symbolisere havet (og den brusende kærlighed hihi) samt generelt bare er en fed farve med et superflot farvespil som jeg er sikker på ville være rigtig flot til dig...

Farven hedder Petrol.

post-35917-1247175642.jpg

0

Del dette indlæg

lyder rigtig spændende med en symbol-farve....

Altså jeg gør det måske ikke nemmere, men kommer her med et billede af en farve som både vil symbolisere havet (og den brusende kærlighed hihi) samt generelt bare er en fed farve med et superflot farvespil som jeg er sikker på ville være rigtig flot til dig...

Farven hedder Petrol.

Ja den er rigtig flot.... den kunne jeg godt forestille mig kunne blive et hit.

Og så bliver din kjole også helt unik!! :biggrin:

0

Del dette indlæg

farven er taget med i overvejelserne...

men ved ikke om det måske bliver for meget med en stærk farve... måske skulle man satse på en der ikke er så kraftig... er virkelig ikke god til det med at træffe beslutninger om sådan noget....

så flere forslag og kommentarere modtages gerne...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nu er jeg ikke den der har meget sort tøj... men gerne noget med farve på, så jeg tror jeg har e ide om hvad der passer mig.. og jeg holder mest til de blå og grønne nuancer, men kan sagtens gå med rød, lyserød og gul også...

vil bare hlest ikke have at det bliver farven der bliver den dominerende...

0

Del dette indlæg

så er inspirationen samlet på en stor collage i A3 str, jg håber at hun kan forstå hvad jeg drømmer om..

+ lidt af de ting jeg allerede har samlet til dagen...

men alt det bliver afgjort i morgen formiddag..

har dog stadigvæk ikke låst mig fast på en farve, så hvem ved hvad det ender med... :thumbsupsmileyanim::)

0

Del dette indlæg

endelig hjemme efter et super godt møde.. :thumbsupsmileyanim:

vi fik snakket ideer og drømmme, detaljer, farver og slæb... :)

så nu skal jeg tilbage igen i midten af august og se tegning(er) og prøve om den model hun har lavet passer...

det var bare super godt, hun forstod hvad jeg ønskede mig og kunne godt se at snittet skulle være lidt anderledes... jeg fik taget mål og forklaret hende lidt om mine ideer, kigget farver, og ligesom jeg troede at jeg havde bestemt mig for en farve så sagde hun at hun sagtens kunne skaffe andre farver hjem end dem hun havde nu.. hmmm det gjorde jo ikke valget nemmere... :)

:tunge: men her er hvad vi fandt frem til... :)

Bh'en bliver "indbygget" i kjolen.

og den gode lukning fra kjole nr 3 jeg prøvede hos skott vil hun gerne lave for mig..

den bliver knækket hvid i noget sandvasket silke, det er super flot og falder bare pænt og naturligt...

skørtet håber vi lidt på kan blive syet ind i kjolen(mest af alt for at gøre det nemmere for mig..)

Farven kigger vi på når vi har grundformen på plads.

indtil videre så mødes vi engang om måneden , hun kan sagtens nå det da vi er ude i så god tid..

blonder og perler skal der nok komme på..

slæbet bliver ekstra langt..

billede af min kollage prøver jeg at sætte på senere men ved ikke hvor godt det bliver da den jeg tog billedet af var i A3 str, men prøver..

ellers må jeg tage nogle billeder af detaljerne når jeg får den tilbage fra hende...

post-35508-1247575630.jpg

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så har jeg fået lavet tiden om til næste skrædder besøg.....

og derfor er der KUN

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: 14DAGE :cheerleader3::)

til næste gang hvor jeg skal se grundmodellen og hendes forslag og ideer til hvordan min kjole skal se ud...

er lidt spændt.....

jeg har også taget en beslutning der er ingen fra min familie der kommer til at se kjolen før selve dagen, og ikke før end at jeg skal have kjolen på...

så derfor bliver min kjole også først hentet hjem i ugen op til og allerhelst først torsdag eller fredag...

meeeeeeennnn så stressser jeg jo heller ikke den dag...

0

Del dette indlæg

så er det tid til endnu en aften og nat med sommerfugle i maven for i morgenformiddag skal jeg til skrædderen / designeren og prøve grundformen til min kjole, og se hendes ideer til hvordan min kjole skal se ud..

jeg regner med at vælge den ekstra farve jeg vil have på kjolen i morgen, også har jeg en ide til en lille detalje som jeg gerne vil have med i kjolen.

Samtidig vil jeg benytte chancen til at vise hende mit smukke slør og diadem...

men nu ser vi hvad der sker.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så er det tid til endnu en aften og nat med sommerfugle i maven for i morgenformiddag skal jeg til skrædderen / designeren og prøve grundformen til min kjole, og se hendes ideer til hvordan min kjole skal se ud..

jeg regner med at vælge den ekstra farve jeg vil have på kjolen i morgen, også har jeg en ide til en lille detalje som jeg gerne vil have med i kjolen.

Samtidig vil jeg benytte chancen til at vise hende mit smukke slør og diadem...

men nu ser vi hvad der sker.....

Ih det bliver spændende. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Sarah77
0

Del dette indlæg

så er jeg hjemme fra endnu en fantastisk oplevelse hos skrædderen...

wauw hvor havde hun bare nogle gode ideer til hvad vi kunne gøre med kjolen, og hun havde virkelig lyttet hvad jeg sagde sidst..

men det bedste af det hele var den pris hun gav mig for hvad kjolen ca ville komme til at koste.... vi er et pænt stykke under 10.000kr for kjole med indbygget skørt, incl perle broderier, og indbygget corsage...

så nu er det bare at vente til næste gang hvor der er lavet en grundform af kjolen i lærred og hun har fået silken i den frve som måske skal være ekstra i kjolen...

0

Del dette indlæg

Det er en sød dame der hedder Jytte hun har en forretning ikke ret lang fra øster hurup som hedder DESTO.

hun har faktisk en brudekjole som skal være færdig til om 14dage.. og bruden ved ikke endnu om hun vil have perler på men det får hun afvide ca en uge før brylluppet.

det er også hende der skal sy brudepige kjoler for mig.

nå jo jeg har helt glemt at fortælle om prisen....

den bliver ca 6000kr +/- 500kr for brudekjolen...

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer