Fru Vestergaard

"Afsluttende lak" over makup

27 indlæg i dette emne

Hej piger,

jeg er så småt i gang med at opdatere min make up, plejeprodukter mv - og har fundet askepotampuller på "tilbud" for GBP 11,50 for to stk.....

Så kom jeg i tanke om at jeg har set billeder af enkelte brude, der ved afslutningen af deres make up fik lagt en slags "lak" over make uppen med henblik på at den skal kunne holde længere..... Eller er det bare noget jeg bilder mig ind?

Jeg går ikke med ret megen make up i det daglige og aner simpelthen ikke et meget om dette emne - er der nogle af jer, der kan hjælpe mig???

På forhånd mange tak.

KH

Connie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der har du lige startet tråden om emnet jeg har gået og tænkt på de sidste par dage, fantastisk!!!

Hvor har du fundet de der ampuller henne?

Jeg spurte i den lokale Matas (burde vide bedre...) men den lille søde blonde (mere inden i end uden på) pige anede vitterligt ikke hvad jeg talte om, og havde vidst mest brug for at jeg stoppede med at være kunde med spørgsmål.

0

Del dette indlæg

I et par andre tråde er denne blevet anbefalet:

http://www.lookfantastic.com/beauty/guinot...nce-vials).html

Og den har jeg tænkt mig at anskaffe mig.

Men det er mere den "afsluttende finish" jeg ikke kan komme i tanke om hvad hedder og så er selv google ikke meget værd.....

Har læst om den på Q-Mag en gang - men heller ikke der kan jeg finde den.

Ved at der er et par kosmetologer, der også befinder sig i dette forum og gerne deler ud af deres erfaringer og gode råd. Måske en af dem melder sig på banen?!

KH

Connie

0

Del dette indlæg

altså jeg har fået tippet, at når make uppen begynder at falme eller hvad man skal sige, så skal man tage noget vat eller lignende, og dyppe lidt vand på den, og så dupper man det på ansigtet, ligesom man gør med skintonic og det skulle så shine make uppen op igen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mac har lavet en Makeup finishing spray, som skulle sikre dagens makeup fra at falme og den skal efter sigende kunne købes i Magasin, hvis man har sådan en i sin by eller i deres egne forretninger.

Jeg vil sige at en god rutine med en god dagcreme (som skal tørre godt ind inden man begynder at arbejde videre), god concealer og highlighter til under øjnene, en stabil og god foundation og en pudder til at lukke af med gør altså det de skal og så holder looket hele dagen!

Jeg selv brugte min gode Body Shop Aloe Vera dagcreme, Nilens Jord concealer, Sains Sousi highlighter, MaxFactor Age Renew Foundation og til sidst Nilens Jord Diamond pudder og det holdt HELE dagen uden at løbe nogen steder overhovedet! Det vigtigste er at starte med en god rutine allerede en måned op til brylluppet, for det tager 21 dage før huden har vænnet sig til nye produkter, hvis i køber sådan nogle i ikke er vant til at bruge og få fugtet huden godt - så kan man ikke gå galt i byen :biggrin:

God fornøjelse allesammen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

det var noget lignende det her jeg søgte:

http://www.skindinavia.com/web/bridal-make...html?cmpid=home

måske der er andre, der kan bruge linket?!

KH

Connie

ja, nu brugte jeg altså linket og kom til at shoppe :biggrin:

Så nu må vi se om den er i orden. Skal nok give en tilbagemelding, når den er testet.

Skal ha lavet prøvemakeup d. 23.juli, så jeg regner med den er hjemme inden da, og kan blive testet dér.

knus Sanne :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

det var noget lignende det her jeg søgte:

http://www.skindinavia.com/web/bridal-make...html?cmpid=home

måske der er andre, der kan bruge linket?!

KH

Connie

ja, nu brugte jeg altså linket og kom til at shoppe :biggrin:

Så nu må vi se om den er i orden. Skal nok give en tilbagemelding, når den er testet.

Skal ha lavet prøvemakeup d. 23.juli, så jeg regner med den er hjemme inden da, og kan blive testet dér.

knus Sanne :cheerleader3:

Jamen dog jamen dog Sanne...... :cheerleader3:

Super at du indvilliger i at være prøve-kanin på vore andres vegne..... hvis du giver positive tilbagemeldinger vil dette produkt og flyve fluks ned i min indkøbsvogn.....

Glæder mig til at høre mere om produktet.

KH

Connie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg den der finishing spray. Har snig-prøvet den idag, på den ene side af ansigtet. Kan ikke se den store forskel idag, men tager den med i morgen, når jeg skal ha lagt prøve-makeup. Så prøver vi den på den ene side side og en finishing pudder fra Dior på den anden side. Så må vi se hvem der vinder :cheerleader3::cheerleader3::bearhug:

knus Sanne :):)-HAHA-

0

Del dette indlæg

Så fik jeg den der finishing spray. Har snig-prøvet den idag, på den ene side af ansigtet. Kan ikke se den store forskel idag, men tager den med i morgen, når jeg skal ha lagt prøve-makeup. Så prøver vi den på den ene side side og en finishing pudder fra Dior på den anden side. Så må vi se hvem der vinder :cheerleader3::cheerleader3::bearhug:

åhhhh jeg glæder mig til at høre, hvordan det kommer til at gå med finishing spray, om den er købet værd

0

Del dette indlæg

Hej Sanne,

Sådan en kunne jeg da godt tænke mig... Kan du huske hvor lang leveringstid der er på den....???

:pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sanne,

Sådan en kunne jeg da godt tænke mig... Kan du huske hvor lang leveringstid der er på den....???

Jeg kan se at susanne har købt den den 10 juli, og skriver at hun har modtaget den den 21 juli :lol:

Så vidt jeg kan regne ud fra indlæg længere oppe i tråden :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Så fik

jeg den der finishing spray. Har snig-prøvet den idag, på den ene side af ansigtet. Kan ikke se den store forskel idag, men tager den med i morgen, når jeg skal ha lagt prøve-makeup. Så prøver vi den på den ene side side og en finishing pudder fra Dior på den anden side. Så må vi se hvem der vinder :cheerleader3::cheerleader3::bearhug:

Hej Sanne,

Jeg kan se at susanne har købt den den 10 juli, og skriver at hun har modtaget den den 21 juli :lol:

Så vidt jeg kan regne ud fra indlæg længere oppe i tråden :bestwishes:

Okay, så det er 11 dage, så kan jeg jo desværre ikke nå at bestille en hjem til mig selv :griner:- øv men sådan er det bare :loveboard:

0

Del dette indlæg

Så fik

jeg den der finishing spray. Har snig-prøvet den idag, på den ene side af ansigtet. Kan ikke se den store forskel idag, men tager den med i morgen, når jeg skal ha lagt prøve-makeup. Så prøver vi den på den ene side side og en finishing pudder fra Dior på den anden side. Så må vi se hvem der vinder :cheerleader3::cheerleader3::bearhug:

knus Sanne :pokey::lol::bestwishes:

Hej Sanne,

:loveboard:

Jeg kan se at susanne har købt den den 10 juli, og skriver at hun har modtaget den den 21 juli :griner:-

Så vidt jeg kan regne ud fra indlæg længere oppe i tråden :)

Okay, så det er 11 dage, så kan jeg jo desværre ikke nå at bestille en hjem til mig selv :heart: øv men sådan er det bare :)

det var træls. I skal osse lige ta med "in mente" at jeg betalte 193.. i told og moms. Så den løber altså op.

0

Del dette indlæg

Hej og godmorgen - specielt til dig Susanne....

Jeg glæder mig virkelig til at høre om / se billeder af din prøve make up senere idag. Billeder billeder billeder - remember?! :cheerleader3:

Er da også spændt på om denne her "lak" virker - hvis ikke, vil jeg da gerne høre lidt mere om den "dersens" Dior pudder du omtaler længere tilbage i tråden.

God fornøjelse i dag....

KH

Connie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og godmorgen - specielt til dig Susanne....

Jeg glæder mig virkelig til at høre om / se billeder af din prøve make up senere idag. Billeder billeder billeder - remember?! :cheerleader3:

Er da også spændt på om denne her "lak" virker - hvis ikke, vil jeg da gerne høre lidt mere om den "dersens" Dior pudder du omtaler længere tilbage i tråden.

God fornøjelse i dag....

KH

Connie

så er der billeder i min tråd. Finishing spray er lagt på min højre side og intet på den anden, så jeg vender tilbage sent iaften eller i morgen m en tilbage melding.

knus Sanne :cheerleader3::bearhug::)

0

Del dette indlæg

Hej Susanne,

har tjekket din planlægning og læst din beretning om prøve make uppen.

Godt at du fik styr på hvad, der skal "fylde mere" og "fylde mindre" på dagen. Jeg synes det ser godt ud og passer til din kjole-stil :-)

Hvor var det henne? Følte du dig i gode hænder?

Hvordan kan det være at det ikke er din tidligere-Matas-veninde, der skal lægge make uppen?

Mange spg herfra - som altid.

Knus

Connie

0

Del dette indlæg

Hej Susanne,

har tjekket din planlægning og læst din beretning om prøve make uppen.

Godt at du fik styr på hvad, der skal "fylde mere" og "fylde mindre" på dagen. Jeg synes det ser godt ud og passer til din kjole-stil :-)

Hvor var det henne? Følte du dig i gode hænder?

Hvordan kan det være at det ikke er din tidligere-Matas-veninde, der skal lægge make uppen?

Mange spg herfra - som altid.

Knus

Connie

jamen ,jeg var i rigtig gode hænder. :cheerleader3: De var super søde, Det kan osse være at hvis jeg ikke var lidt en hystade m min makeup, aå jeg så havde taget det for gode varer, det hun havde lagt idag... Men jeg kender mine begrænsninger og arbejder meget på at gøre det, så det passer til min hudtype, alder, rynker og farver; så det er klart at hun osse er oppe imod hvordan jeg normalt ser mig selv. Ligesom hvis frisøren klipper dig markant anderledes end hun plejer. Det kan faktisk godt være at det klæder dig, men man er vant til at se sig selv på en bestemt måde og det er svært at se bort fra. Nogle gange er jeg osse bange for om jjeg hænger fast i 90´erne??? Måden jeg lægger makeup på har egentlig ikke forandret sig de sidste mange år. Jeg har måttet ændre hudpleje rutiner og sådan noget som foundation og pudder, men min øjen makeup har lagt sådan her, mere eller mindre siden 1990.... Times change, Sanne doesn´t :)

mht den finishing spray, så er den ret effektiv. hvis man ikke begynder at gnide i det, så holder den makeup´en på plads uden at den kager. Hvis man gerne vil blive ved med at se frisk ud, så er det optimalt at ha en eller anden form for fugt serum ell lign(beauty flash balm, Clarins) til duppe under øjnene, oven på makeup´en i løbet af dagen. jeg tror ikke man helt undgår at skulle ha et lille "touch up" under vejs. Så kan man evt lige friske op med den finishing spray for at gi lidt ekstra hold.

kram Sanne :cheerleader3::bearhug::)

0

Del dette indlæg

Gmorn alle sammen,

Susanne skriver om "ikke at ændre sig" og om vores syn på os selv.

Nu ved jeg ikke hvor gammel Susanne er, men jeg kan ud fra mig selv fortælle, at når man runder det her skarpe hjørne, der hedder 40 - så kigger man lidt ekstra på sig selv i spejlet - specielt når der er 3,5 måneder til man skal være brud for 1. gang.....

Jeg HAR heldigvis ændret mig - både ude og inde. Synes selv, at jeg er både klogere, sødere og pænere idag end da jeg var 22 - hvilket jo egentlig er godt nok at det er gået den vej! Men den her "oplevelse" af at man har et bestemt billede af os selv inde i hovedet - den tror jeg de fleste kender til. Nogle gange kunne jeg godt tænke mig at kunne "træde ud af mig selv" og opleve mig selv med andres øjne. Måske det ville ændre noget på tøjet, håret, optræden?

En gang midt i 80'erne deltog jeg i sådan et ungdomsskole kursus for teenage piger, der gerne ville lære at lægge make up. Jeg var en klovn til det den gang og jeg er stadig en klovn til det. Jeg har måttet erkende, at det er et område jeg aldrig bliver dus med. Så jeg er spændt på hvad min frisør og jeg bliver enige om på min bryllupsdag. Jeg har nemlig ikke lyst til at min kommende mand ikke kan genkende mig når jeg vandrer op mod alteret..... På den anden side, så VIL jeg også SÅ gerne have en smuk make up lagt LIGE NETOP DEN DAG - så lidt "forskellig" fra mit hverdags-look bliver jeg jo nok....

Hvor vil jeg hen med alt dette? Vel egentlig bare strøtanker oven på Susannes indlæg. Ærgerligt at du, Susanne, bor så langt væk. En Københavner-snude kommer ikke lige til glo-bryllup på dine kanter. Ville jo gerne se det endelige resultat. Nøøøj hvor skal vi sluge billederne fra din store dag "råt" når de kommer.....

Hav en god dag alle sammen.

KH

Connie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gmorn alle sammen,

Susanne skriver om "ikke at ændre sig" og om vores syn på os selv.

Nu ved jeg ikke hvor gammel Susanne er, men jeg kan ud fra mig selv fortælle, at når man runder det her skarpe hjørne, der hedder 40 - så kigger man lidt ekstra på sig selv i spejlet - specielt når der er 3,5 måneder til man skal være brud for 1. gang.....

Jeg HAR heldigvis ændret mig - både ude og inde. Synes selv, at jeg er både klogere, sødere og pænere idag end da jeg var 22 - hvilket jo egentlig er godt nok at det er gået den vej! Men den her "oplevelse" af at man har et bestemt billede af os selv inde i hovedet - den tror jeg de fleste kender til. Nogle gange kunne jeg godt tænke mig at kunne "træde ud af mig selv" og opleve mig selv med andres øjne. Måske det ville ændre noget på tøjet, håret, optræden?

En gang midt i 80'erne deltog jeg i sådan et ungdomsskole kursus for teenage piger, der gerne ville lære at lægge make up. Jeg var en klovn til det den gang og jeg er stadig en klovn til det. Jeg har måttet erkende, at det er et område jeg aldrig bliver dus med. Så jeg er spændt på hvad min frisør og jeg bliver enige om på min bryllupsdag. Jeg har nemlig ikke lyst til at min kommende mand ikke kan genkende mig når jeg vandrer op mod alteret..... På den anden side, så VIL jeg også SÅ gerne have en smuk make up lagt LIGE NETOP DEN DAG - så lidt "forskellig" fra mit hverdags-look bliver jeg jo nok....

Hvor vil jeg hen med alt dette? Vel egentlig bare strøtanker oven på Susannes indlæg. Ærgerligt at du, Susanne, bor så langt væk. En Københavner-snude kommer ikke lige til glo-bryllup på dine kanter. Ville jo gerne se det endelige resultat. Nøøøj hvor skal vi sluge billederne fra din store dag "råt" når de kommer.....

Hav en god dag alle sammen.

KH

Connie

hvor er du sød, Connie. Ellers er du velkommen. :)-HAHA-:pokey:

prøver lige lidt senere, om jeg kan lave et lille kursus i hvordan jeghar lavet det.

Jeg læste bare engang, et eller andet sted, at nogle har tendens til at holde ved den frisure og makeup, der var er succes, da man var 25 :cheerleader3:

Tænkte lidt at det var det der var problemet med den makeup igår. Det VAR nemlig en flot makeup, bare til en yngre pige.

Men jeg vil jo osse gerne ligne mig, så Claus har altså den afgørende stemme. Og han stemte på min side. Som han sagde. "Jeg har kendt di i over 10 år, jeg ved godt hvordan du lægger makeup; og det er altså pænest" OK, han vinder :lol::cheerleader3::bearhug::)

kram Sanne :carrot: :carrot: :carrot: forresten jeg er 36 år ung:-)

Redigeret af susanne nicolaisen
0

Del dette indlæg

prøver lige lidt senere, om jeg kan lave et lille kursus i hvordan jeghar lavet det. Det vil jeg glæde mig til at se...

Jeg læste bare engang, et eller andet sted, at nogle har tendens til at holde ved den frisure og makeup, der var er succes, da man var 25 :cheerleader3:

Tænkte lidt at det var det der var problemet med den makeup igår. Det VAR nemlig en flot makeup, bare til en yngre pige.

Men jeg vil jo osse gerne ligne mig, så Claus har altså den afgørende stemme. Og han stemte på min side. Som han sagde. "Jeg har kendt di i over 10 år, jeg ved godt hvordan du lægger makeup; og det er altså pænest" OK, han vinder -HAHA-:bearhug::):)

Dejligt at din kommende mand synes du er pænest og mest "genkendelig" med din egen udgave

kram Sanne :carrot: :carrot: :carrot: forresten jeg er 36 år ung:-) GOD ALDER :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

afsluttende bemærkninger om makeup

Jeg lagde en makeup med MAC mineralpudder igår og lagde den finishing spray over. Jeg friskede op ca kl 16 og kl 20. Det holdt hele dagen, rigtig flot endda. dog uden tårer, det kunne jeg altså ikke teste :pokey:

Jeg gav makeup´en en omgang af sprayen igen til aften og den så rigtig fin ud. Så den bliver anbefalet herfra. Men det skal siges at underlaget skal være i orden og min oplevelse fra de sidste par dages tests, er at den holder bedre v mineralpudder end v klassisk foundation og pudder.

knus Sanne :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Redigeret af susanne nicolaisen
0

Del dette indlæg

Jeg lagde en makeup med MAC mineralpudder igår og lagde den finishing spray over. Jeg friskede op ca kl 16 og kl 20. Det holdt hele dagen, rigtig flot endda. dog uden tårer, det kunne jeg altså ikke teste :cheerleader3:

Jeg gav makeup´en en omgang af sprayen igen til aften og den så rigtig fin ud. Så den bliver anbefalet herfra. Men det skal siges at underlaget skal være i orden og min oplevelse fra de sidste par dages tests, er at den holder bedre v mineralpudder end v klassisk foundation og pudder.

knus Sanne :cheerleader3::cheerleader3:-HAHA-

Og hva' er det så lige mineralpudder er?

Foundation er da til at puute "under" - mens pudder i min verden er til at putte "over" make uppen.....

Vil det sige at du ikke bruger foundation når du anvender pudder or what?

Husk venligst at jeg har det med make up som andre i dette forum har det med computere..... total novice..... trods min modne alder :pokey:

Tak for svar Susanne. Godt at "finish sprayen" virker, den kan da i hvert fald overbevise mig om at investere i en......

Knus

Connie

0

Del dette indlæg

Jeg lagde en makeup med MAC mineralpudder igår og lagde den finishing spray over. Jeg friskede op ca kl 16 og kl 20. Det holdt hele dagen, rigtig flot endda. dog uden tårer, det kunne jeg altså ikke teste -HAHA-

knus Sanne -HAHA-:loveboard::loveboard:

Og hva' er det så lige mineralpudder er?

Foundation er da til at puute "under" - mens pudder i min verden er til at putte "over" make uppen.....

Vil det sige at du ikke bruger foundation når du anvender pudder or what?

Husk venligst at jeg har det med make up som andre i dette forum har det med computere..... total novice..... trods min modne alder :cheerleader3:

Tak for svar Susanne. Godt at "finish sprayen" virker, den kan da i hvert fald overbevise mig om at investere i en......

Knus

Connie

jeg bruger kun concealer(dækstift) under øjnene og på øjenlågene. Man kan osse bruge den v næsefløjene og på kinderne, men det kan godt gi et meget make-uppet look. Og vi vil jo gerne virke "naturligt" smukke. Derfor har jeg slået mig på MACs mineral pudder. min concealer er ligeledes fra MAC. Det er super produkter, der holder længe og er ret naturlige. Jeg bruger slet ikke foundation mere, fordi jeg har ret store porer i min hud og foundation derfor lægger sig i "hullerne" Det synes jeg er grimt og unaturligt. MAC fåes i Salling og Magasin(andre???)

Så, ja jeg bruger kun concealer og pudder - og evt solskinspudder.

Spørg endelig igen, hvis der er noget

knus Sanne :pokey::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer