FrkHelle

Bryllup OG 30 års fødselsdag

9 indlæg i dette emne

Jeg tænker, så det knager!

5. juni 2010 skal vi giftes.

14. juli 2010 fylder jeg 30

sidst i august fylder L 30..

Brylluppet er jo ligesom ved at blive planlagt.

Og det hører sig jo til at holde fødselsdag når man fylder rund - især 30 år.

Vi plejer at holde fælles fødselsdag for familien, men til 30 års vil vi gerne have nogle flere med, nok ca dem, der er inviteret til bryllup.

Altså 30 års bliver nok noget grillparty, men vi har ikke plads til så mange mennesker, så vi er nok nødt til at lege noget forsamlings-/fælleshus.

Men... bliver det for meget med 2 store fester så tæt på hinanden?

Og hvornår vil det være optimalt at holde festen?

Vi vil jo også gerne have passet en bryllupsrejse ind - det bliver nok ultimo september.

Hvad havde I gjort??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand fyldte 30 år dagen efter vores bryllup, men han ønskede ikke at blive fejret på nogen måde dagen efter, så det var helt afklaret.

Vi gjorde det, at vi holdt hans fødselsdag lidt senere på året (i april), og så stod vi selv for maden. Det var dog ikke det store festivitas, men det havde han det fint med.

Jeg ville rykke de to fødselsdage og lade bryllup og bryllupsrejse komme i første række. Man bliver kun (forhåbentligt) gift en gang, og der kommer flere runde fødselsdage. Lad jer ikke presse af folk, der siger "hvornår skal vi så til rund fødselsdag?" - og Helle, du ved godt, hvorfor jeg lige skriver dette til dig :biggrin:

0

Del dette indlæg

Min mand fyldte 30 år dagen efter vores bryllup, men han ønskede ikke at blive fejret på nogen måde dagen efter, så det var helt afklaret.

Vi gjorde det, at vi holdt hans fødselsdag lidt senere på året (i april), og så stod vi selv for maden. Det var dog ikke det store festivitas, men det havde han det fint med.

Jeg ville rykke de to fødselsdage og lade bryllup og bryllupsrejse komme i første række. Man bliver kun (forhåbentligt) gift en gang, og der kommer flere runde fødselsdage. Lad jer ikke presse af folk, der siger "hvornår skal vi så til rund fødselsdag?" - og Helle, du ved godt, hvorfor jeg lige skriver dette til dig :thanks:

:) Ja, det tror jeg nok jeg ved, hvorfor du skriver. Det kunne nok hænge sammen med noget, som vi begge har været ramt af :cheerleader3:

Tak for din betænkelighed.

Vi vil gerne holde vores 30 års fødselsdag - ikke for at undgå at snyde folk, men.. det kunne bare være så hyggeligt. Det skal ikke være nogen stor og dyr fest. Det bliver også noget med hjemmelavet mad - måske udefra, men en rimelig billig løsning og så med noget musik, dans og hygge - og så også for børn. Vi havde som sagt tænkt på grillfest og min bror har sagt ja til at være grill-meister. :biggrin:

Men det er lige med at planlægge det hele. Måske vil det være en god ide at rykke fødselsdagene lidt til efter bryllupsrejsen.. men så kommer vi hen i oktober/november og så kan vi i hvert fald ikke holde grillfest. Hm..

Håber flere vil bidrage med en holdning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ved ikke hvor i holder brylluppet.

men hvad med at inviteret til morgen/ brunch dagen efter???

så er det lige som om i fester vidre fra brylluppet så har i også mere tid med gæsterne????

hilsen mia

De fleste forventes at overnatte på kroen, hvor vi holder festen. Derfor regner vi også med, at de fleste bliver til morgenmad dagen efter. Men det vil jeg på ingen måde erstatte med vores 30 års fødselsdag.

0

Del dette indlæg

Hvis I holder det samlet (hvad jeg fornemmer I ikke er til) vil I ikke opleve det som en 30 års fødselsdag for der vil ikke være meget fokus på fødselsdagen. Det er noget andet med bryllup/barnedåb hvor der er et helt nyt væsen, men fødselsdagen vil mere eller mindre gå stille hen.

0

Del dette indlæg

Hvis I holder det samlet (hvad jeg fornemmer I ikke er til) vil I ikke opleve det som en 30 års fødselsdag for der vil ikke være meget fokus på fødselsdagen. Det er noget andet med bryllup/barnedåb hvor der er et helt nyt væsen, men fødselsdagen vil mere eller mindre gå stille hen.

Du har ret, jeg/vi er ikke til at holde det samlet. Har faktisk slet ikke tænkt i de baner. For mig er brylluppet unikt og jeg kan slet ikke engang forestille mig, at jeg evt skulle kombinere bryllup med barnedåb. Synes bryllup er en særlig fest for sig selv.

Så vi vil gerne holde en lille hyggelig fest ved siden af, hvor vi slår vores fødselsdage sammen og holder en lidt mere uformel fest med dans, musik, hygge og god mad. Det skal ikke være noget luksus. Noget med at leje et lokale og få mad udefra eller grille og så en tag-selv-bar og et anlæg til musik. Altså nede på jorden, hvor alle kan være med.. Men stadigt ved jeg ikke helt, om det bliver for meget?

0

Del dette indlæg

Hvis jeg var jer, så ville jeg flytte fødselsdagsfesten til sommeren efter brylluppet.... altså året efter. Så er brylluppet godt overstået med alle de gode minder, og der vil igen være tid og overskud (for alle) til en ny god fest.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var jer, så ville jeg flytte fødselsdagsfesten til sommeren efter brylluppet.... altså året efter. Så er brylluppet godt overstået med alle de gode minder, og der vil igen være tid og overskud (for alle) til en ny god fest.

Mjae.. men så synes jeg måske det bare er bedre at droppe den?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer