Posted July 17, 2009 · Report post Hvem er det, der har ansvaret for risposer?? Dog vil vi gerne have fuglefrø, da det ikke pletter på hans mørke tøj? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 17, 2009 · Report post Jeg ved ikke om der er nogle bestemte der står for det. Men her laver vi dem selv, så er vi sikkre på at de er der Vi skal bruge den i kirken sammen med kirkehæfterne 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 17, 2009 · Report post Jeg ved ikke om der er nogle bestemte der står for det. Men her laver vi dem selv, så er vi sikkre på at de er der Vi skal bruge den i kirken sammen med kirkehæfterne Så jeg burde hjemmefra lave en kurv med små poser fyldt med fuglefrø? Lader man så kurven stå i våbenhuset til gæsterne? Og er det altid at man selv står for kirkehæfter også? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 17, 2009 · Report post Jeg ved ikke om der er nogle bestemte der står for det. Men her laver vi dem selv, så er vi sikkre på at de er der Vi skal bruge den i kirken sammen med kirkehæfterne Så jeg burde hjemmefra lave en kurv med små poser fyldt med fuglefrø? Lader man så kurven stå i våbenhuset til gæsterne? Og er det altid at man selv står for kirkehæfter også? Jeg laver dem ihvertfald selv, og stiller dem i våbenhuset, i en kurve, sammen med kirkehæfterne Det er ikke alle der laver kirkehæfter og hvis der ikke er nogle, så får folk jo bare en salmebog Men jeg syndes at det er sødt, med et kirkehæfte til hver mand Men hvis du ikke selv vil lave dem/har tid til det, så spørg en i din familie/venne kræs om ikke de vil gøre det for dig 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 19, 2009 · Report post synes jeg kan huske et eller andet med at det brudens mor der står for det, normalt (men hvad er normalt idag??:-)) Jeg laver dem osse selv og stiller dem i våbenhuset, m kirkehæfterne. Og Regina, godt at se dit ansigt, når vi nu mailer sådan lidt sammen:-) kram Sanne 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 19, 2009 · Report post Fik streng besked på at det da var brudens mor som står for risposerne - så måtte pænt aflevere det indkøbte tyl og båndene Men hvorfor er det at risene smitter af på tøjet? min mor og mormor kiggede undrende på mig da jeg sagde det.... ...k-rena... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 19, 2009 · Report post synes jeg kan huske et eller andet med at det brudens mor der står for det, normalt (men hvad er normalt idag??:-))Jeg laver dem osse selv og stiller dem i våbenhuset, m kirkehæfterne. Og Regina, godt at se dit ansigt, når vi nu mailer sådan lidt sammen:-) kram Sanne Ja, jeg ved godt at jeg har været liiiiidt længe, om at få sat billede på (griner) Bedre sent end aldrig ikk? Nu har jeg lige lavet alle 60 risposer puha, det tog så også det meste af dage og næsten 2kg grød ris Jeg har vaskede mine ris, netop for at de ikke skal smite af og vandet var godt nok beskidt, de blev skyllet hele 3 gange. k-rena: de smiter lidt af, men det er stort set kun "støv" fra risende, men det ser jo ikke pænt ud 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 23, 2009 · Report post Fik streng besked på at det da var brudens mor som står for risposerne - så måtte pænt aflevere det indkøbte tyl og båndene Men hvorfor er det at risene smitter af på tøjet? min mor og mormor kiggede undrende på mig da jeg sagde det.... ...k-rena... Ja det fik jeg også STRENG besked på Så hos os er det min mor der gør det 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 23, 2009 · Report post Her er det også min mor der laver dem Hun deler dem ud inden vielsen, da vi allesammen mødes 15 minutter før vielsen, på rådhuset 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 23, 2009 · Report post Det er meget forskelligt hvilke traditioner man har for risposerne. I min familie tager hver mand en håndfuld ris med hjemmefra. I min venindes familie laver bruden selv risposer og i min kommende mands vennekreds, er det typisk at det er brudens mor eller svigermor der laver risposerne. Jeg har derfor selv valgt at lave mine. 100 stk af ca 2kg ris. og ja VASK RISENE i en si og lad dem tøre på et viskestykke natten over, da de ellers støver tøjet til. ( Jeg lokkede min kæreste ud på terassen i sin sorte t-shirt og så smed jeg ris på ham - og han blev godt plettet. Efter de var blevet skyllet og tørret, lavede de ikke pletter! ) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 23, 2009 (edited) · Report post man kan vel bare have en fugtig klud i bilen, hvis det er at risene smitter af på mandens tøj.. eller bruge sådan en tøjrulle eller hvad de hedder. Man kan jo ikke forlange at gæsterne ligefrem vasker risene inden bryllupsdagen, hvis de selv slæber ris med til kirke. Men anyway, så har jeg selv lavet risposerne sammen med min søster - vi laver dog kun til feststedet og ikke til kirke. Edited July 23, 2009 by Ria 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 23, 2009 · Report post Et lille trick. Hvis risene smitter af så det ses på tøjet er det godt at have en lille skumklud med. den tager støvet hvis man er så uheldig at få det på. Håber det kan bruges. Mille 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 24, 2009 · Report post Her hos os lavede min mor poserne. Hun brugte parboild(ved ikke lige hvordan det staves;-) ris, og de smittede ikke af på min mands sorte tøj. Vi havde ellers arrangeret at der lå en fugtig klud i den bil vi skulle køre i bagefter, som andre herinde foreslår, men det blev slet ikke nødvendigt 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 1, 2009 · Report post Er der nogen der ved om de der fuglevenlige ris smitter af?? For de kan jo ik vaskes inden, da de opløses i vand.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites