Camillasc

Brylupskagen

3 indlæg i dette emne

Altså min mor og et par veninder laver vores kage, det har et 4 etagers stativ og en masse opskrifter og den ene har prøvet det lidt før. Jeg vil helst ikke have marcipan på da jeg ikke kan lide det, så det bliver enten med flødeskum ala Markus Grigo eller med smørcreme som på mange af de her kager

http://www.maisiefantaisie.co.uk/wedding-cakes.html

Men hvordan sætter man pynten på og hvor får man fat i den af dem fra gelleriet er jeg i sær vild med den der har en gennemgående gren med lyserøde blomster men i dk kan jeg kun finde steder der sælger sukker blomster.

Båndene er det bare alm. silkebånd og hvad gør man gå når man skal spise/skære

Og hvad synes i om denne her kage, hvad tror I folk vil sige til at der er pinde i og tror i man kunne raffinere det rå ved at vælge et silkebånd i en lys grøn (det er servietterne).

post-33080-1248249317.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kager du viser på linket er jeg næsten sikker på er smurt op med smørcreme, men efterfølgende overtrukket med fondant eller sugarpaste.

Der findes en del engelske sider der sælger kageudstyr inkl. blomster, lige pt kan jeg kun huske links på de butikker jeg ikke ønsker at benytte igen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep, de kager du har fundet der er alle sammen overtrukket med fondant.

Pynten kan du også bestille hos kagebutikken, er du i lidt god tid så kan du helt sikkert bestille præcis den type blomster du gerne vil have. Du kan der betale dig fra det meste. Men ja så er det sukker blomster, hvilket det med garanti også er på billedet. Prøv at kigge hos kagekonen.com og cakejournal.com, begge har de lavet en kage der minder om den du taler om.

Pynten sættes på enten med tyloselim eller royal Icing.

Jeg brugte silkebånd til den bryllupskage jeg lavede i maj, der satte jeg den fast i fondanten med en knappenål i samme farve som båndet. Når jeg så skulle til at skære ud, så kunne jeg lige fjerne bånd og nål i et snuptag.

Jeg synes den kage du har vist billede i er SKØN i sin råhed, efter min mening vil et silkebånd skabe stilforvirring og gøre kagen alt andet end rafineret. Kagen her er dog smurt om med smørcreme og ikke overtrukket.

Når jeg handler kagegrej i England gør jeg det altid her

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer