Guest kolding2008

Hvor mange holder tale eller andet for jeres mænd?

23 indlæg i dette emne

Hej.

Som jeg kan læse mig frem til, så er der rigtig mange af jer der enten vil synge, holde tale eller lave andet for jeres kommende mand på dagen. Har holdt mig lidt til den gamle tradition hvor det er manden der holder tale mm, så har ikke lagt mere i det, men nu har han også spurgt om jeg vil holde tale.

Så bliver jeg helt i tvivl om jeg skal holde en tale eller lave en sang til til mand?

Hvad skal jeg gøre?

Hvad gør I eller har gjort?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil helt sikkert holde en tale for min kommende mand. Synes det vil være mærkeligt, hvis han holdt tale til mig og jeg så ikke holdt for ham.

Men jeg har heller ikke det store problem med at stå at tale foran en forsamling - slet ikke når det er folk, jeg kender, så for mig er det ret naturligt at gøre det.

Men jeg synes du skal gøre hvad du helst selv vil og ikke lade dig presse af hvad andre gør. Men hvis din kæreste gerne vil have du gør det - så kan du jo overveje det.

0

Del dette indlæg

Jeg har overvejet at lave 2 taler, en Gul og en Grøn a la den der film Festen, bortset fra at de her begge skulle være positive :thumbsupsmileyanim:

Den ene skule så være den rigtige tale, mens der i den anden bare skulle stå 'Jeg elsker dig'.

Hvis jeg så er ved at begynde at tude alt for voldsomt, så kunne jeg gå over til den korte tale.

Under alle omstændighederne vil jeg i hvert fald skrive noget til ham som han skal have så han kan læse det efter brylluppet :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg holder ikke tale. Der vil gå ca. 5 sekunder fra jeg stiller mig op til tårerne triller, så det vil jeg helst spare både mig selv og mine gæster for.

I stedet skriver jeg et brev til ham, hvori der står hvad jeg føler osv, som han får om morgenen, inden vi ses i kirken til vielsen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg holder ingen tale for min kommende mand.

Jeg ved at han heller ikke holder tale for mig, så hvorfor skulle jeg også holde tale for ham... Det skyldes at vi begge ikke har det godt med at stå i større forsamlinger og fortælle hvad vi virkelige føler for hinanden...

Så hellere skrive et brev til hinanden og holde det på privat plan. Jeg synes at ved at sige ja i kirken, så har vi vist hva vi føler og det ser gæsterne.

0

Del dette indlæg

jeg holder tale for min meget snart kommende mand, han har det lidt skidt med at holde tale så jeg jeg gør det for at støtte ham jeg bryder mig nemlig heller ikke om det...

du kan læse den her

Kære skat ja så kom dagen endelig som vi begge har ventet på…

Det er dejligt at kunne stå her som din hustru…

Igennem de 8,5 år vi har kendt hinanden, har vi været ude for en del som virkelig har sat vores forhold på prøve…

Derfor er jeg også sikker på at uanset hvad livet byder os så skal vi nok komme igen det sammen.

Da vi mødte hinanden dengang 2001 ja der var det jo ikke lige kærlighed ved første blik, i hvert fald ikke fra min side, du gik i skætertøj hørte tecknomusik ikke lige min stil… men du blev ved med af jage mig trods flere afslag, men det lykkedes dig endeligt at få mig scoret med ordene GIV MIG MIN MOBIL ELLER JEG KYSSER DIG. Så selvom jeg ikke altid sætter pris på din stædighed, så vil jeg godt sige dig tak fordi du er så stædig, for ellers havde vi jo nok ikke stået her i dag.

Mor og far ja og selvfølgelig dig søs… jeg vil også gerne sige jer tak fordi i er som i er, i har altid været der for mig støttet og elsket mig.

og i er altid parat til at give en hånd, hvis der brug for det. Jeg elsker meget højt…

Jeg ved godt jeg ikke altid har været nem, når glemmer at ringe hjem, smider mine ting væk så min mor får grå hår… låser søster ude på toilettet, fordi hun udspionere mig.

Men i kender mig jo og ja jeg er ked af det men bliver nok aldrig bedre.

Så vil jeg også godt sige tak til hele svigerfamilien, fordi i har taget så godt imod mig, selvom jeg måske er lidt for hurtigt i munden en gang imellem…

Til resten af jer vil jeg gerne sige tak fordi i gider dele vores store dag med os… og så selvfølgelig tak for alle de fine gaver…

Til sidst vil jeg læse noget op for dig min skat

Jeg har jo lovet ikke at synge en sang for dig så det bliver dette i stedet…

Du er den bedste ven jeg har - og den sjoveste.

Du er mit opvågningskys kl 6 om morgenen og mit godnatkys sent om aftenen

Du er min kop te når jeg glemmer mig selv

Mit spark i røven når jeg går i stå

Ømme ord i mit øre når tårerne triller

Kærlige berøringer når temperamentet tar' over.

Dansen når lykkelige stunder passere

Du er min styrke og sårbarhed blandet sammen i én

Du er svarene på de spørgsmål jeg aldrig får stillet

Forstyrrelserne som jeg har brug for, for at udvikle mig til et bedre menneske

Sms beskeden bare for at sige du elsker mig

Du er alt jeg behøver

For jeg elsker dig min skat!

Udbringning af en

Skål for dejlig mand.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

eftersom min mand havde meddelt, at han ikke ønskede at holde tale, og vi havde en lang snak om det, da han ikke bryder sig om, at skulle stå der og udbrede sine følelser for hele forsamlingen. Så valgte jeg, at jeg heller ikke holdte tale, for havde jeg gjort det, så havde min mands tale manglet. I stedet planlagde jeg, at der skulle komme en sanger og synge for ham, men desværre skete der et kiks fra dem, hvor jeg bookede sangerens side, og hun dukkede aldrig op :-(.

Min mand fortalte mig dog, efter at jeg havde fortalt ham om planen og min store skuffelse over, at hun aldrig dukkede op, at han var glad for at han blev fri :-)

0

Del dette indlæg

Jeg tror jeg holder tale for min mand. Vi skal jo ikke have fest om aftenen men kun reception, og der skal jo siges velkommen mv. Så hvis det er mig der skal gøre det - så vil jeg samtidig holde tale for manden, så det bliver flettet ind i velkommen og programmet for receptionen (mad, kage, bryllupsvals).

Hvis det er ham der skal stå for velkomsten - så er det mig der holder en 'tak for i dag'-tale og får der flettet talen til min mand ind.

.....tror faktisk ikke han holder tale for mig. Jeg har ikke nævnt det og det har han heller ikke. Tror faktisk også at det er ham der vil være den der får sværest ved at holde en tale med stor risiko for at han begynder at tude midt i det hele. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er heller ikke ligefrem den store taler, men jeg har alligevel valgt at holde tale for ham.

Jeg har skrevet et digt som jeg skal læse op for ham i kirken I MORGEN..... :cheerleader3: og ja tårerne kommer sikkert til at trille imens jeg gør det. men så må jeg jo bare snakke videre imens tårerne løber..

Jeg har også skrevet en tale til ham som jeg skal holde til festen. Her vil mine tårer uden tvivl også løbe og jeg vil måske hakke og halvstamme i det.. Men jeg har valgt at det må jeg komme over og videre. :(

0

Del dette indlæg

Jeg kommer fra en familie med tradition for festsange og havde sådan set tænkt at skrive en sang til ham. Men her på det sidste har han meget utvetydigt tilkendegivet at han synes festsange skal forbydes såe... tja så bliver det nok en tale. For bare fordi jeg synes det er fedt med sangene skal jeg jo ikke genere ham og så må jeg selv bare nøjes med dem de andre laver.

KH Frk R

0

Del dette indlæg

Jeg holder helt sikkert en tale for min mand og det er bestemt ikke fordi jeg kan lide det, men jeg ville fortryde det, hvis ikke jeg sagde noget særligt til ham på denne dag! :cheerleader3:

Jeg har holdt èn tale i mit liv, til min mors bryllup og jeg hulkede mig hele vejen igennem den og var SÅ pinligt berørt bagefter...men jeg fik simpelthen så meget ros for det og samtlige gæster havde jo hulket sammen med mig, fordi det netop er så meget mere rørende, når følelserne vælder op i èn og det hele bliver sagt med hjertet!

Jeg ved jeg kommer til at gøre det samme til vores bryllup og har acceptetert at sådan bliver det og så har jeg et rigtig godt råd i baghovedet, fra min kærestes skønne mormor..."Det handler ikke så meget om hvordan man siger ordene, bare man får sagt det man har på hjerte- så bliver det en god tale uanset om man er en god taler eller ej!"

Så det holder jeg mig til og jeg vil gælde mig over at jeg gjorde det, når det er overstået! :cheerleader3:

Synes iøvrigt også at ideen med en sanger er rigtig god, det har jeg også selv bestilt til kirken! :(

Kh Majken

0

Del dette indlæg

Jeg ved det skisme ikke. Det ville være meget naturligt at jeg holdt en tale og folk ville nok nærmest forvente det af mig. Netop derfor har jeg overvejet om jeg skulle gøre noget helt andet, men kan ikke finde ud af hvad.

Jeg kan bestemt ikke synge - jeg ville synes det var dødromantisk hvis jeg kunne, men det ville bare gøre ondt på alle i selskabet :(

Jeg er ikke til festsange og slideshows og har ikke råd til at hyre nogen til at synge for mig. Jeg har luret lidt på den sidste mulighed, men jeg kender bare ikke lige nogen sanglærker i området og de professionelle koster en bondegård (i al fald i forhold til mit budget). Så jeg ved det faktisk ikke. Heldigvis har jeg god tid til at beslutte mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har besluttet at droppe min tale, og få en veninde til at synge en sang, men det er fordi jeg tror at vi vil stå og sige det samme...

Jeg undre mig dog over at der er nogen der ikke vil holde tale, fordi de begynder at græde, det er jo helt naturligt at man bliver rørt på sådan en dag...

0

Del dette indlæg

Jeg har besluttet, at jeg ikke holder tale for min kommende mand. Jeg kommer simpelthen til at hulke mig igennem. Så jeg har også valgt løsningen med at skrive et fint og personligt kort, som han så får om morgenen på vores bryllupsdag. Min kommende har udtrykt, at det er helt fint, at jeg ikke holder tale.

Jeg ved min kommende holder tale. Taler er en del af hans arbejde, så jeg tror faktisk at han glæder sig til at tale for mig.

Vores dejlige søn på 4,5 år skal ikke med til festen om aftenen, men som en lille hilsen fra ham, har jeg besluttet at "lave" en sang fra ham. Hans yndlingssang er Mariehønen Evigglad, hvilket jo er en fantastisk kærlighedssang. Jeg håber, det vil blive et sødt og uhøjtideligt lille indslag. :(

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer