starshwip

Bryllupskagen

29 indlæg i dette emne

Hej alle sammen..

Jeg skal giftes til oktober og ville lige høre hvad I andre gør med jeres bryllupkage.

Servere I den og skære for til reseptionen, når I fx skal ud og have taget billeder så gæsterne har noget at hygge sig med eller gemmer I den til om aftenen når man skal have kaffe efter middagen??

Jeg er ved at vride hjernen om, omkring dette...

Hjælp!!!!!!!!!!!!

Hilsen Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi skal giftes på lørdag og vi skal have den til kaffen om aftenen.

Men tror også det handler meget om hvornår på dagen i skal giftes.

Vi skal vies kl. 15.00 så det bliver lidt presset, når vi skal til bords kl. 17.30

Men der er jo ikke noget der er rigtig eller forkert, det handler jo bare om hvad der passer bedst til jeres dag.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes kl 13 da det er et oktober bryllup så skal jo have lys til billederne.

Vi havde tænkt på at gæsterne skal spise den mens vi får taget billederog så laver min far en kage til aftenskage... Men jeg synes bare at det er svært at vælge tidspunkt, for min fars kage kan jo også blive spist til reseption..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes kl. 14 og så direkte ud til stedet hvor festen skal holdes og billederne skal tages. Her skærer vi bryllupskagen for så gæsterne kan få den og lidt kaffe mens vi får taget billeder! Vi mener at venter man med det til aften er gæsterne (forhåbenligt) så forspiste, at det ville være lidt synd med bryllupskagen der, da den ikke bliver nydt tror vi. Men det er jo smag og behag!

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes kl. 14 og så direkte ud til stedet hvor festen skal holdes og billederne skal tages. Her skærer vi bryllupskagen for så gæsterne kan få den og lidt kaffe mens vi får taget billeder! Vi mener at venter man med det til aften er gæsterne (forhåbenligt) så forspiste, at det ville være lidt synd med bryllupskagen der, da den ikke bliver nydt tror vi. Men det er jo smag og behag!

Lige præcis - jeg kunne have skrevet det samme :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Nu er der lidt tid endnu, men planen er, at vi skal have bryllupskagen til receptionen. :balloons:

Problemet her er bare, at vi skal giftes i København, hvor billederne også skal tages, og receptionen skal holdes i Greve ca. 25 min. kørsel.

Vi har derfor snakket om, at der kan være lidt snacks indtil vi kommer, og så kan vi skære kagen for der... :badgirl:

Håber du får løst problemet. :thumbsupsmileyanim:

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Vi skal vies kl 1300 og har valgt at servere bryllupskagen til receptionen der bliver holdt i sognegården umiddelbart efter brylluppet. Vi har 2-2½ time inden vi skal have taget billeder kl 1600, så vi bliver og spiser bryllupskage med vores gæster, både dem der skal med til festen, men også dem der dukker op i kirken til globryllup og receptionen bagefter. Vi synes selvfølgelig at vi har valgt den bedste bryllupskage og den vil vi gerne dele med alle :-)

Vores erfaring fra vennepar osv er at gæsterne til festen er mætte og ikke spiser særlig meget af bryllupskagen, hvis den gemmes til efter mad og dessert. Så med det oveni at vi gerne vil byde globryllups-gæsterne på lidt lækker bryllupskage, er grunden til, at vi har valgt at spise vores til receptionen. Det seneste bryllup vi var til blev kagen serveret et godt stykke tid efter desserten og selvom der var afstemt passende antal kuverter, måtte brudeparret smide over halvdelen af kagen ud efterfølgende...

Vi har desuden lidt snacks, frugt og chokolade-fontæne til receptionen, så der skulle være noget for enhver smag.

Håber i finder en løsning der virker for jer.

0

Del dette indlæg

Vi skærer kagen for til receptionen lige efter vielsen og derefter tager vi ud og får taget billeder. Så kan gæsterne spise kage, mens de venter på os :thumbsupsmileyanim:

Sådan gør vi os :thumbsupsmileyanim: på den måde får de gæster, der ikke var plads til ved festen, mulighed for at være med til noget af det specielle.

Jeg ville også være bange for, at kagen ikke kunne få den opmærksomhed den fortjener, hvis den først bliver serveret om aftenen - men det er bare min personlige mening (ud fra det jeg selv har oplevet til bryllupper). Hvis man vælger at servere den om aftenen, vil jeg dog anbefale, at man serverer den i stedet for dessert :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har flyttet lidt rundt på det hele så kaffe og kage bliver serveret når gæsterne kommer så der ikke er så lang tid de skal stå og vente vi skal vies kl. 3 og spiser kl 6 så det er lidt lang tid og lave ingenting kagen gemmer vi så til efter valsen. vi skal så have champagne til bryllupskagen

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev viet kl. 14 og havde derefter reception hjemme i haven, hvor vi spiste bryllupskagen og fortsatte derefter ud og tog billeder. Havde vi serveret den til kaffen om aftnen havde folk ikke kunne spise den, for de var stopmætte. Jeg er glad for vi gjorde det på denne måde, så folk stadig havde appetit til at nyde den lækre kage. Til kaffen om aftnen serverede vi småkager og chokolade, og det var meget begrænset, hvad der blev spist.

0

Del dette indlæg

Vores umiddelbare plan(meget kan jo ske på et år) er at vi servere den til kaffen efter vielsen.

Men det er fordi jeg ikke gider spise kage til dessert syntes det er så kedeligt.

Så vi spiser den til kaffen og skærer den for inden vi får taget billeder!!!

0

Del dette indlæg

Vi har været lidt i tvivl om hvordan vi ville gøre det, vi har valgt ikke at holde reseption, men gæsterne er inviteret til de lokaler hvor festen skal holdes, lige efter vielsen... vi skal vies kl. 15.00 og så have taget billeder derefter, men vi regner med at vi skære kagen for når vi ankommer til festen, og så serveres middagen kl. 18.30...

Vi havde også overvejet at servere noget frisk frugt, mens vi fik taget billeder og så få bryllupskagen til kaffen, men som der er flere der har nævnt her allerede, er gæsterne forhåbentlig mætte på det tidspunkt, og det ville jo være ærgeligt at smide halvdelen af kagen ud...

0

Del dette indlæg

Jeg er også skup-forvirret over bryllupskagen... Den er med i prisen på det feststed vi har planer om at booke, men har egentlig mest lyst til at spise den til receptionen efter brylluppet. Jeg regner med vi skl have taget billeder lige efter kirken, så gæsterne der ikke skal med om aftenen har noget ekstra at "se frem til" hvis bryllupskagen spises om eftermiddagen.

Men jeg må snakke med kroen om det kan lade sig gøre - og om de kan gøre den lidt større end de kuverter vi booker på kroen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer