Louise.Eriksen

Matcher jeres vielsesringe??

19 posts in this topic

Hej piger,

Jeg har efterhånden ingen tvivl tilbage om hvilken ring jeg godt kunne tænke mig som min vielsesring (valget stod lidt mellem to forskellige, de kan ses HER).

Men jeg synes stadigvæk jeg er lidt i et dilemma, da min ring i så fald ikke ville matche gemalens! Selvom der ofte er sten i damens ring, ligner herreringen og dameringen jo ofte hinanden - man kan jo også købe "sæt".

Hvad har i tænkt på det område? Har i valgt ringe der matcher? Lægger jeg for meget i betydningen af det? Jeg er jo godt klar over, at vi stadig væk tilhører hinanden, når vi er gift, selvom ringene ikke passer sammen, men jeg kan alligevel mærke, at det nager mig en smule.. Ja, det er lidt irrationelt, but still!!

Kom med jeres betragtninger, skønne piger :thumbsupsmileyanim:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ringe matcher - den eneste forskel er, at der er sten i min og ikke i min mands. Har desværre ikke lige nogle billeder jeg kan lægge ud...

I min verden skal vielsesringe helst matche, men jeg ved, at rigtig mange ikke tænker på det. Jeg er vist bare meget traditionsbundet, hvad det angår...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halløjsa...

Jeg er altså også lidt gammeldaws på det område. Vores ringe er købt i Chania på Kreta og det er et sæt, hvor der så bare er 3 diamanter i min. Jeg har ikke billeder af dem lige nu, da de er låst godt og grundigt inde. Vi skal jo ikke have dem på før om laaaang tid.

En ide (hvis man har råd) var jo at kvinden fik en ring ved forlovelsen, som var lidt speciel. På den måde kan man stadig få noget lidt vildt og så stadig have vielsesringe som passer sammen. Men det her er jo nok en lidt "grådig brud løsning" he he he

Jeg har selv den ring som Morten friede med på venstre hånd nu og så venter jeg med vielsesringen til vi er blevet gift.

Bare lidt tanker...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Ja der er jeg jo så i den anden grøft.

Vores ringe matcher absolut ikke. Min mands er bred lidt riflet og meget rå. (Lige ham) og min er min forlovelsesring som han har valgt til mig, en blank guldring med 5 diamanter hvor den i midten er større end de andre.

Jeg syntes at det var vigtigere at ringene passede til os hver især og ikke til hinanden. Det er alligevel os sjældent at man står som par og viser ringe frem.

Og så syntes jeg personligt at mange af de "sæt" man køber er kedelige.

Jeg syntes at du skal vælge den ring du er vild med og ikke den der passer it din mands, det er trods alt en ring du skal have på hver dag resten af livet :thumbsupsmileyanim:

Held & Lykke med valget

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

vores ringe er helt ens bortset fra størrelsen. Jeg fik en flot brilliantring af min mand da han friede og derfor ønskede jeg ikke sten i min vielsesring jeg ville hellere have at vi havde ens ringe.

Kan da lige ligge et billede ind af udstillingsmodellen som vi så i butikken og bestilte vores ringe udfra.

post-34507-1249913176.jpg

Edited by hch
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg havde faktisk fuldstændig de samme overvejelser som du gør dig, men som du ved endte vi med to meget forskellige ringe.

Vi nåede frem til at vi skal gå med dem hver dag resten af vores liv, så de skal passe til os begge.

Jeg lægger så i stedet stor vægt på hvad vi får indgraveret, det blir jo ens og så hører de stadig sammen :thumbsupsmileyanim:

Det var mine tanker om den sag. Men den er svær den der.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløjsa...

Jeg er altså også lidt gammeldaws på det område. Vores ringe er købt i Chania på Kreta og det er et sæt, hvor der så bare er 3 diamanter i min. Jeg har ikke billeder af dem lige nu, da de er låst godt og grundigt inde. Vi skal jo ikke have dem på før om laaaang tid.

Jeg kunne have skrevet ovenstående. Vi købte også vore i Chania på Kreta og der er også 3 diamanter i min.

Vores ringe er meget ens. Min ring er 6 mm bred og hans er 7 mm bred, begge i guld. Men ja jeg er også af den gammeldags holdning, at de skal være lidt ens, men jeg synes at man hører mere og mere, at folk vælger hvad de ønsker hver især og ikke går så meget op i, om de nu også ligner hinanden.

Jeg synes du skal vælge den ring du nu end har forelsket dig i. Kun dig og din mand ved om de matcher hinanen og hvem ville ellers ligge mærke til det?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ringe matcher også, men jeg har også en forlovelsesring i forvejen.

Og vi har lige fået dem idag og de er fantastiske :thumbsupsmileyanim:

post-38539-1249925378.jpg

Jeg synes klart du skal vælge den du har øjne på. Og den er SÅ flot

Men hvis i skal ende i et kompromis, så kunne den jo også være en morgengave. Eller gaven til jeres 1-års bryllupsdag.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vores er også designet som et sæt.

post-37881-1249926489.jpg

Men jeg synes klart at man skal vælge hvad man er mest til, det er jo en selv der skal gå og kigge på ringen hver dag, og man ved selv hvad den betyder for en :thumbsupsmileyanim:

hej malene..

kan rigtig godt li jeres ringe.. de er bare super flotte.. må man spørger hvor i har købt dem og hvad de har kostede.. :balloons:

hilsen camilla

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vores ringe matcher dvs. samme ring og samme bredde. Min er dog i guld med 3 diamanter og min kommende mands, er i hvidguld og selvfølgelig uden diamanter. Har ikke et billede da vi først får dem i slutningen af ugen og kan ikke finde dem på nettet :thumbsupsmileyanim:

For vores vedkommende synes vi, at de skulle matche - altså være samme ring og bredde. Men det var også meget svært, at finde ringe vi begge kunne li. Jeg er dog til guld og manden til hvidguld.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er også designet som et sæt.

post-37881-1249926489.jpg

Men jeg synes klart at man skal vælge hvad man er mest til, det er jo en selv der skal gå og kigge på ringen hver dag, og man ved selv hvad den betyder for en :thumbsupsmileyanim:

Ej hvor er de flotte jeres ringe! Lige min smag.

Vores ringe matcher også - igen med den undtagelse at der er en sten i min. Vi har slet ikke overvejet at de skulle være forskellige, men har fundet nogle som passer os begge. De er købt over nettet hos www.chanti.dk

http://www.chanti.dk/#pageName=productDeta...192&begin=0

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Vores er i samme materiale, men ligner ellers ikke hinanden. Jeg er lidt af en pyntegås :balloons: og ville gerne have en personlig ring - gemalen var heldigvis enig. :thumbsupsmileyanim:

Vi valgte så at jeg fik en helt smal og enkel vielesring og han den samme bare bredere og jeg har så en "tøsering" ved siden af min...

Tror det vigtigste er, at mærke efter hvad man har lyst til og ikke så meget hvad "man" forventer :badgirl:

Det blev lidt rodet, håber det gav mening

I øvrigt synes jeg den ring du viser i hvidguld er FULDSTÆNDIG FANTASTISK!!!

Forsøger at vedhæfte et billede, ved ikke om det er til at se noget i den opløsning...

post-30348-1249975949.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvor er jeg bare super glad for alle jeres input! :balloons: Jeg har det nok meget som mange af jer. Jeg ville egentlig gerne, at vores ringe matchede, men gemalen min vil gerne have en super enkelt ring, og det er jeg altså ikke meget for. Det bliver lidt for kedeligt i min øjne. Han skal også have dét, han helst vil, og synes ikke det gør noget, hvis de ikke matcher..

Hejsa

Vores er i samme materiale, men ligner ellers ikke hinanden. Jeg er lidt af en pyntegås :badgirl: og ville gerne have en personlig ring - gemalen var heldigvis enig. :thumbsupsmileyanim:

Vi valgte så at jeg fik en helt smal og enkel vielesring og han den samme bare bredere og jeg har så en "tøsering" ved siden af min...

Tror det vigtigste er, at mærke efter hvad man har lyst til og ikke så meget hvad "man" forventer :rolleyes:

Det blev lidt rodet, håber det gav mening

I øvrigt synes jeg den ring du viser i hvidguld er FULDSTÆNDIG FANTASTISK!!!

Forsøger at vedhæfte et billede, ved ikke om det er til at se noget i den opløsning...

Det er da bare et super smukt billede!! Og nogle virkelig flotte ringe. Det er præcis den stil, som min kæreste gerne vil have. Og ja, du har jo set den, som jeg har forelsket mig i ;) Måske man bare skulle gøre, som har lyst til.. :) Men hvorfor er det, at man kommer sådan i tvivl, når man piller lidt ved tradtitionerne?

Tak alle :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥


Annoncer