Camillasc

Hvad danser de forskellige generationer til

4 indlæg i dette emne

Vi har af flere grunde valgt hverken at have DJ, band e.l. mest pga af manglende plads og dels pga økonomien. Jeg har en meget danselysten familie og mandens skal nok komme efter det når først der er nogen der danser.

Vi skal jo så have lavet nogen blandede CD'er med lidt for enhver smag. Efter natmaden bliver det mest ungt men inden skal der være noget for alle og der er gæster fra 14 til 80 år.

Min mor har foreslået noget Elvis, evt. lidt TV2 og så et enkelt Bamses Venner indimellem til den ældre generation. Selv tænker jeg Rod Steward, Bruce Springsteen, Cliff Richard og Elton John også er gode bud. Og måske lidt country

Derudover nogen gode diskonumre og 80'er hits samt lidt af det helt nye.

Desuden skal der jo også være lidt sjælere men ikke for mange.

Hvad vil være jeres bud på god musik til de forskellige generationer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den er jeg så ikke helt med på :balloons: Når jeg kigger på repertoiret er det meget præget af rock samt dansk Kitch musik. Jeg savner stilarter som

- 80'er og 90'er disco, som får mange af de lidt ældre i selskabet til at kigge tilbage på dengang de selv var "unge" og de yngre er også med på det.

- Salsa musik

- Nyere pop-musik.

- Dansk 80'er musik (Thomas Helmig, One Two, Danser med Drenge, Danseorkesteret m.fl. Det er som at folk efterhånden har fået nok af Shubidua og Poul Krebs og TV2 er heller ikke så stort et hit som før hen.

Det er på ingen måde en kritik af pågældende musikers repertoire for der er grænser for hvor mange stilarter en musiker kan kaste sig ud i (med et godt resultat). Samtidig ville det også lyde mærkeligt hvis denne begyndte at kaste sig ud i at synge "kvindesange". Det er blot en konstatering eller et eksempel, på at en musiker eller et band aldrig vil kunne spille lige så alsidigt som en dj, en jukeboks eller en computerløsning. Når det så er sagt så er nogle af de numre der er på repertoirelisten nogle som typisk kan rydde et dansegulv.

Når vi ser bort fra dem som kun er til nyere musik og dem som kun er til grandprix musik (de findes) så er det vanskeligt at dele folk op i generationer. Der er masser af ældre mennesker der, ligesom mange unge, er til AC DC, DAD m.v. og de unge er som regel også til 80'er musik. Meget af det nyere musik - Lady Gaga - Agnes - David Guetta - Medina m.v. er også noget som fænger hos de lidt ældre.

Camilla - Jeg mener jo egentlig at du selv svarer på dit eget spørgsmål ganske godt. Det der er vigtigt er at man får blandet musikken og gjort den alsidig så det ikke forekommer monotont samtidig med at der så er noget for enhver smag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer