Krimb

Holder/holdt i festen selv?

9 indlæg i dette emne

Hej

Som i alle ved skal man jo virkelig være tidligt ude med at bestille lokaler til bryllup. Vi har set en tre steder hvor vi kan forestille os det skal være og har da også snævret det ind til to steder nu. MEN.... Det ene sted er et lokalt slot vi kan leje hvor vi får det hele for os selv. Festen skal foregå i riddersalen og der er tilstødende lokaler til musik og dans osv. Desuden kan man indtage eftermiddagskaffen/bryllupskagen i slotskælderen. Det er super flotte omgivelser og så er det i den by vi bor, hvilket bare er hyggeligt at tænke på! Det kedelige er så bare at holder vi det der skal vi selv sørge for ALT! Mad, betjening, drikkelse, bordpynt, rengøring, borddækning osv. Bordene bliver stillet op for os men det er så også det.

Vi er derfor interesseret i at høre om der er andre der gør det på denne måde eller har prøvet det ift bryllup og om det var det værd? Couvertprisen bliver den samme men vi får mere for pengene.

Krstina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Det er faktisk en større debat, du sætter i gang der. Det er lidt som om, at der findes 2 lejre på dette område.. Sådan læser jeg i hvert fald mange indlæg herinde. Der er dem, som gerne vil have 100% kontrol over deres fest, og som gerne vil lave alt selv, og som ikke vil dikteres af reglerne på et givent sted, og så er der dem, som ikke vil røre en finger på deres bryllupsdag, og som hellere end gerne vil overlade de fleste detaljer til feststedet, og som ikke kunne drømme om at stå aftenen før deres bryllup og folde servietter..

Jeg tilhører den sidste kategori.

Det er selvfølgelig overdrevet idet det jo er 2 yderpunkter, som er sat op overfor hinanden. Lur mig om ikke, det også har en del med økonomi at gøre for de fleste...

Vi har valgt at holde bryllup på et slot, hvor de sørger for det hele. Kirken er indbygget i slottet, så vi skal bare dukke op, og så går resten af sig selv. Jeg har valgt at lave menukort, bordkort, kirkehæfter og favourboxes, og jeg bestemmer farvetema og blomsterarrangementerne. Men derudover, så har jeg sådan set ikke mere med det praktiske at gøre (pånær at træffe alle beslutningerne inden festen..)

Jeg har valgt dette, fordi jeg kender mig selv. Jeg bliver SÅ stresset og følelsesladet, så det har været vigtigt at holde mine opgaver i dagen op til bryluppet til et absolut minimum. Jeg skal sådan set bare sørge for mig selv (groft sagt..)

Det er mit valg, og det virker for mig (og for gemalen selvfølgelig). Om det er dét, der virker for dig - det skal du selv afgøre ;)

Held og lykke med beslutningen

0

Del dette indlæg

Vi holder festen i det lokale forsamlingshus. Vi får leveret mad udefra, og så er det ellers bare buffet - både med mad og drikke. Vi pynter selv, men det er også fordi jeg og mine to søstre elsker den slag. Vi glæder os alle tre. Derudover har jeg inviteret 4 "arbejdende gæster" - de hjælper med at rette buffeten an, tage ind og ud, og så laver de natmad i forsamlingshusets køkken. Vi har lokalerne fredag-søndag til borddækning-fest-oprydning. Så vi er nok helt ovre i gør-det-selv afdelingen. Men igen... havde kontoen sagt noget andet ville det da også være skønt bare at kunne læne sig tilbage (og stadigvæk selv pynte op ;-))

Vi har nu heller aldrig været så "fine" så jeg synes egentlig denne løsning passer perfekt til os. Jeg kan godt lide at gøre tingene selv. Men det kunne ikke lykkes uden mine fantastiske medhjælpere.

0

Del dette indlæg

Vi skal holde det i et lejet lokale... vi får maden fra en kro, hvor der kommer en kok med og hjælper med at skære kødet og anrette, så ansætter vi nogle til at hjælpe med at servere og sådan, men ellers er det os selv der skal stå for det hele... Egentlig er det altid sådan når vi har holdt fester i familien, ig den måde passer fint til os...

Vi stod med valget mellem at vi ikke kunne invitere alle dem med som vi gerne ville have med, og så holde det på kro/hotel/restaurent... eller at vi selv står for det meste, og så kan "alle" være med...

Hvis vi ikke skulle tænke på hvad tingene kostede, er det helt sikkert at vi havde holdt det ude, hvor vi ikke selv sku tænke på noget...

Men nu har vi ikk li vundet i lotto, så vi gør det på den på "gør det selv" måden...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også ovre i en "gør det selv model", dog med maden leveret udefra. Men der er da klart en hel del arbejde i at gøre klar og rydde op igen. Jeg tror denne løsning er valgt dels pga. økonomien, dels fordi jeg synes det er sjovest sådan. - Men måske jeg mener noget helt andet aftenen inden brylluppet, når alt driller ;-)

Kristina: Hvad er det for et slot, hvor man skal sørge for det hele?

0

Del dette indlæg

Jeg er en af den som ikke gider at røre en finger selv når det kommer til mit bryllup.... og jeg elsker at jeg ikke skal tænke på det hele selv :thumbsupsmileyanim:

Jeg har selv lavet alt det kreative, og det har jeg skam også hygget mig meget med, men jeg NYDER, at jeg ikke skal stresse her ugen op til brylluppet med at folde servietter, stille borde op, pynte osv osv.

0

Del dette indlæg

Hej

Som i alle ved skal man jo virkelig være tidligt ude med at bestille lokaler til bryllup. Vi har set en tre steder hvor vi kan forestille os det skal være og har da også snævret det ind til to steder nu. MEN.... Det ene sted er et lokalt slot vi kan leje hvor vi får det hele for os selv. Festen skal foregå i riddersalen og der er tilstødende lokaler til musik og dans osv. Desuden kan man indtage eftermiddagskaffen/bryllupskagen i slotskælderen. Det er super flotte omgivelser og så er det i den by vi bor, hvilket bare er hyggeligt at tænke på! Det kedelige er så bare at holder vi det der skal vi selv sørge for ALT! Mad, betjening, drikkelse, bordpynt, rengøring, borddækning osv. Bordene bliver stillet op for os men det er så også det.

Vi er derfor interesseret i at høre om der er andre der gør det på denne måde eller har prøvet det ift bryllup og om det var det værd? Couvertprisen bliver den samme men vi får mere for pengene.

Krstina

Hej

Vi havde som udgangspunkt, at vi ikke havde lyst til at holde i forsamlingshus og har fundet det perfekte sted for os! Vi synes, det er værd at betale os fra de kedelige ting - og at vide, det er der nogle, der bare har fuldstændigt styr på det hele. (Og så kan vi samtidig have en finger med i det "sjove")

For jer lyder det ikke som om, det er økonomien, der er afgørende, men det sted I har fundet... (som i øvrigt lyder super lækkert) Man kan godt finde firmaer, som selv har serveringspersonale, men der vil selvfølgelig stadig være mere arbejde for jer. Jeg tror, I må mærke ærligt efter, hvordan I har det med udsigten til det og så afveje, om det er det værd...

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Det er faktisk en større debat, du sætter i gang der. Det er lidt som om, at der findes 2 lejre på dette område.. Sådan læser jeg i hvert fald mange indlæg herinde. Der er dem, som gerne vil have 100% kontrol over deres fest, og som gerne vil lave alt selv, og som ikke vil dikteres af reglerne på et givent sted, og så er der dem, som ikke vil røre en finger på deres bryllupsdag, og som hellere end gerne vil overlade de fleste detaljer til feststedet, og som ikke kunne drømme om at stå aftenen før deres bryllup og folde servietter..

Det er selvfølgelig overdrevet idet det jo er 2 yderpunkter, som er sat op overfor hinanden. Lur mig om ikke, det også har en del med økonomi at gøre for de fleste...

Vi har valgt at holde bryllup på et slot, hvor de sørger for det hele. Kirken er indbygget i slottet, så vi skal bare dukke op, og så går resten af sig selv. Jeg har valgt at lave menukort, bordkort, kirkehæfter og favourboxes, og jeg bestemmer farvetema og blomsterarrangementerne. Men derudover, så har jeg sådan set ikke mere med det praktiske at gøre (pånær at træffe alle beslutningerne inden festen..)

Jeg har valgt dette, fordi jeg kender mig selv. Jeg bliver SÅ stresset og følelsesladet, så det har været vigtigt at holde mine opgaver i dagen op til bryluppet til et absolut minimum. Jeg skal sådan set bare sørge for mig selv (groft sagt..)

Det er mit valg, og det virker for mig (og for gemalen selvfølgelig). Om det er dét, der virker for dig - det skal du selv afgøre ;)

Ja men det er nok rigtigt det med de to lejre. Jeg er så både til lejr et og to!!! Vi har faktisk også reserveret dr.lund slot til juni så det er det lokale slot med gør det selvpakken eller dr.lund... Så lad mig høre hvordan det går derude og rigtig god fest!!

Kristina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Ja men det er nok rigtigt det med de to lejre. Jeg er så både til lejr et og to!!! Vi har faktisk også reserveret dr.lund slot til juni så det er det lokale slot med gør det selvpakken eller dr.lund... Så lad mig høre hvordan det går derude og rigtig god fest!!

Kristina

Held og lykke.. Og du skal giftes før mig, så hvis du vælger Dronninglund, glæder jeg mig til at høre, hvordan det er gået ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer