pilgrim

Fortrudt kjolekøb

13 indlæg i dette emne

Kan man købe sin kjole for tidligt? Jeg tror, jeg efter næste weekend står med en afklaring ift. KJOLEN, men skal først giftes om knap et år... Jeg kan jo se, nogle har fortrudt deres kjolekøb, men hvorfor? Jeg tænker bl.a. på om, man har skiftet mening som bryllupsplanlægningen skrider frem, eller om det er fordi, man er faldet over en anden kjole eller...?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ntror alle kan blive usikre på deres valg, det betyder dog ikke det nødvendigvis er forkert kjole. Når vi surfer rundt ser vi mange smukke kjoler og man kan da have lyst til at prøve det hele og måske få en ny i stedet for den man har. Det kan dog også ske hvis man køber sin kjole 5 mdr før brylluppet :thumbsupsmileyanim:

Synes ikke et år før er for tidligt, men kunne frygte at man på fx 2 år ændrer personlig smag.

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

jeg tror at de fleste som finder kjolen og fortryder er fordi de ikke stopper med at kigge.....

jeg er ikke fan af at man tror at !!KJOLEN!! eksisterer.... Det gør den ikke.... kjolen eksisterer i det øjeblik du er lige nu.....

hvis du skulle giftes om 5 år, så fandt du også KJOLEN,,, til DET bryllup... ingen udskyder at blive gift fordi de ikke kan finde kjolen (som måske først bliver designet om 8 år) det tror jeg ikke på....

når du har købt kjolen... så stop med at kigge..... hæng kjolen væk.. og glæd dig over at du har truffet valget....

0

Del dette indlæg

Jeg har personligt købt min kjole i juli i år - og vi har samme bryllupsdato som jer kan jeg se :thumbsupsmileyanim:

Jeg vil tilslutte mig hvad der allerede er skrevet.. Jeg er selv stoppet med at kigge for jeg ved at den jeg har drømt om hænger klar til dagen. Og det er det vigtigste for mig. Jeg kunne sikkert prøve mange andre der var smukke på meget andre måder, men det behøver jeg ikke opdage!

Hvis den hænger der, og man oplever følelsen af at det bare er "the one", så mener jeg at man bør hoppe ud i det. Jeg tager ikke min frem og prøver hver anden uge - så spændingen og glæden over at skulle have den på er der stadig. Jeg har bare den mindre ting på listen at bekymre mig om :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med jagten...

> Ann

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal også først giftes om knap et år, jeg håber at kunne købe KJOLEN på torsdag, hvor jeg skal prøve en kjole jeg har fundet på DBA.dk og vil i så fald stoppe med at kigge... For er ikke i tvivl om at hvis jeg fortsætter, så vil der dukke mange smukke kjoler op, som jeg også kunne blive fristet af....

Ny i dette forum, er der andre der ligesom mig, skal spare, hvor der spares kan og har valgt at købe brugt kjole?

0

Del dette indlæg

Hej....

Jeg skal tilfædigvis giftes samme dag som dig næste år.

Jeg tror ikke at det er for tidligt at købe din kjole nu. Jeg har kigget rundt omkring på nettet og er sikker på at jeg har fundet den kjole jeg vil have - og som tilfældigvis er på udsalg til knap 4000 kr. Problemet er bare det, at jeg har sat mig for at tabe mig så jeg kan komme 1½ størrelse ned i tøj inden brylluppet - det er jo en ret god motivationsfaktor. Men jeg ville helt klart købe kjolen nu, hvis ikke det var fordi jeg ville tabe mig.

VH

Anita :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej med dig.

Jeg blev gift i August måned i år - og købte kjole sidste i februar.....altså ca. 6 mdr før. Det var den aller første kjole jeg overhovedet prøvede - og allerede den gang var jeg ikke et sekund i tvivl om at det var den perfekte kjole. Jeg prøvede efterfølgende 6 andre kjoler - men det var slet ikke det samme.

Om kjolen er RIGTIG!? Det er simpelthen en følelse - og du er ikke et sekund i tvivl. Jovist er der 1000 flotte kjoler på nettet - MEN det er jo dig der skal stråle og ikke modellen på billedet, så når du prøver kjoler og mærker GNISTEN, så er kjolen RIGTIG.....og følelsen er den samme hver gang den kommer på (faktisk bliver den bare bedre og bedre...)------fordi det er DIN kjole!

- simple as that :-) Så køb du bare den kjole du forelsker dig i....

Mvh Theresia

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har allerede nu købt min kjole og skal først giftes til juni. Grunden til jeg har købt den nu, er fordi jeg har købt den brugt og alle de nye kjoler fra i år er til salg nu efter sommerens mange bryllupper. Så jeg har fået en rigtig designerkjole fra kollektion ´09-´10 til nærmest ingen penge :thumbsupsmileyanim: Og jeg har fået den jeg gerne vil have og kan simpelthen ikke se hvorfor eller hvordan jeg skal fortryde. Måske nogle fortryder fordi de har fået fat i en billig en ved storudsalg hvor man kan spare mange penge på tidligere års modeller... Så har prisen for et kort øjeblik måske vundet over hjertet og lysten?? Hvem ved... Hvis du allerede nu er HELT SIKKER på hvad du vil have, jamen så køb den bare... Spørg dog lige butikken om de sætter den ned senere på året!

Held og lykke

Kristina :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal giftes 1.maj 2010, og købte min kjole i august 09. Jeg fandt den mest fantastiske kjole og har side ikke set en enste jeg syntes om, eller mener er lige så flot som min. Og jeg syntes, at der er lettet en lille sten fra mit hjerte, da der nu er en ting mindre jeg skal gøre. Jeg brugte 3 timer i forretningen og da jeg fik KJOLEN på, vidste jeg bare at det var den. Og hvor åndsvagt og pinagtigt tåbeligt lyder det ikke? Som noget fra en film, men det er altså rigtigt!

Så jeg vil sige; go for it! Måske finder du drømmen, måske brænder du nallerne! Men sådan nogle ting løser sig som regl!

God fornøjelse med prøvningen, det er super sjovt og meget voksent! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg blev gift maj 08 og købte kjolen juli 07. Det var første sted jeg prøvede kjoler og 12. kjole jeg fik på. Jeg stillede mig foran spejlet og begndte at tude. Så var den vist afgjort :thumbsupsmileyanim:

Senere blev der en masse rod med forkert kjole der blev bestilt hjem og senere en forkert størrelse. Alt i alt en masse dårlige oplevelser, som faktisk gav mig lyst til at sætte kjolen til salg, allerede inden den var brygt. Men nu hvor jeg ser på billederne og tænker på kjolen, så er det stadig min kjole.

Jeg ville ønske jeg havde kigget noget mere, inden jeg købte den. Ikke fordi jeg tror det var en forkert kjole, men fordi jeg et elelr andet sted, godt tror jeg kunne have fundet en anden der også kunne have fået mig til at have det sådan.

Det lyder måske lidt nederen, men jeg har det men kjoler som med mænd. Jeg tror ikke på DEN ENESTE ENE. Jeg tror det er den man vælger og så må man holde op med at lede efter andre.

Knus Sille

0

Del dette indlæg

Jeg blev gift maj 08 og købte kjolen juli 07. Det var første sted jeg prøvede kjoler og 12. kjole jeg fik på. Jeg stillede mig foran spejlet og begndte at tude. Så var den vist afgjort :thumbsupsmileyanim:

Senere blev der en masse rod med forkert kjole der blev bestilt hjem og senere en forkert størrelse. Alt i alt en masse dårlige oplevelser, som faktisk gav mig lyst til at sætte kjolen til salg, allerede inden den var brygt. Men nu hvor jeg ser på billederne og tænker på kjolen, så er det stadig min kjole.

Jeg ville ønske jeg havde kigget noget mere, inden jeg købte den. Ikke fordi jeg tror det var en forkert kjole, men fordi jeg et elelr andet sted, godt tror jeg kunne have fundet en anden der også kunne have fået mig til at have det sådan.

Det lyder måske lidt nederen, men jeg har det men kjoler som med mænd. Jeg tror ikke på DEN ENESTE ENE. Jeg tror det er den man vælger og så må man holde op med at lede efter andre.

Knus Sille

Det tror jeg, der er meget rigtigt i!

0

Del dette indlæg

Fedt med alle tilbagemeldingerne. :thumbsupsmileyanim:

Selvfølgelig var spørgsmålet drevet af min egen fremtidige kjolekøb, men nu også meget at nysgerrighed, når jeg har set salgsannoncer med, at det var et fejlkøb...

Jeg kan virkelig følge det, I søde brides to be skriver og det tager lidt af det forventningspres, jeg kan føle ved en kjoleprøvning. (selvom jeg også synes, det er en fantastisk proces)

Men vil da gerne høre flere - specielt også fra jer, der reelt har prøvet at købe den "forkerte" kjole...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har købt min kjolen, det gjorde jeg for godt og vel en måned siden, og jeg skal giftes 8 maj 2010. :bearhug:

Det var den første kjole jeg prøvede og da vidste jeg det skulle være den. Jeg har valgt ikke at kigger efter andre kjoler, for det mener jeg ikke er nødvendigt.

Jeg ønsker ikke at få den hjem før til april og så kommer den hjem til min far og hænge, for at jeg ikke går og kigger på den hele tiden og årøver den hele tiden :griner:-:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer