senia

Hvornår skal man slukke og lukke festen??

27 indlæg i dette emne

Jeg har været ved at undersøge hvor vi skal holde vores fest. Vi bor mellem Viborg og Skive og det er vigtigt at lokalerne er smukke, så det eneste vi har kunne finde frem til har været kroer.

Men alle steder bataler man for arrangementet til kl. 01:00 og skal så betale ekstra for de timer man fester udover??? :)

Er det virkelig normalt at ens bryllupsfest slutter allerede kl 01:00. Vi havde tænkt os at vi skulle feste til langt ud på natten, men det kan jeg da godt glemme, for det har vi ikke råd til :) Er der nogen der har erfaringer??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige præcis dette forhold er en af de vigtigste grunde til, at jeg vil holde det i et forsamlingshus. Men vær lige obs på at mange selskabslokaler osv. også har regler om, hvor længe musikken må spille og hvor højt af hensyn til naboerne.

Ja, det havde jeg faktisk ikke tænkt på. Har også kigget på nogle forsamlingshuse, men her i området er de simpelthen så grimme og faldefærdige og det vil den kommende ikke engang være med til :) Ved ikke hvad jeg skal stille op.

0

Del dette indlæg

Jeg tror det er meget normalt at festen har en fatsat længde, og derefter kster det ekstra - det betyder jo ikke, at man ikke kan fortsætte, blot med lidt ekstra udgift. Sådan er det også der hvor vi skal være. Det vigtigste er at man KAN blive længere, og ikke bliver sendt hjem kl. 01 - med andre, tjek om man må blive og spille musik senere. Vi tænker at festen skal vare til ved 3 tiden, og så kommer der lige to ekstra timer oveni - det er ok :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er desværre sådan mange steder. Enten at pakkeløsningen går til fx kl 1 og man så skal betale for yderligere timer - eller at der ganske enkelt er regler om, at der kun må festes til kl 1 eller 2 - og at musikken skal slukkes senest ved natmaden.

Sådan var det også det første sted vi bookede.

Nu har vi så lavet om - af andre årsager - og det nye sted har vi ingen færdig pakkeløsning - efter middag og kaffe betaler vi KUN for forbrug - ikke lokaleleje eller noget - og vi må feste lige så længe vi gider. Dog ser kroen sig dog nødsaget til at slutte festen, hvis der kun sidder 2-4 tilbage og drikker for at drikke, hvilket er helt fint med os. Men så længe der er hygge og gang i den, så kan vi feste lige så længe vi vil - også selv om det bliver næste morgen.

Så ud og led videre.. det kan lade sig gøre, hvis I vil have betjening på... men.. dette er jo også muligt at tilkøbe sig i et forsamlingshus... køkkenpersonale kan hyres og efter natmaden er det jo i princippet fint nok med fri bar.. så behøver I ikke køkkenpersonale mere.. I kan evt lave en forhåndsaftale med 1-2 gæster om, at de sørger for, at baren konstant er fyldt op, så I ikke selv skal tænke på det.

Håber I finder en løsning, som I kan bruge :)

0

Del dette indlæg

Jeg tror det er meget normalt at festen har en fatsat længde, og derefter kster det ekstra - det betyder jo ikke, at man ikke kan fortsætte, blot med lidt ekstra udgift. Sådan er det også der hvor vi skal være. Det vigtigste er at man KAN blive længere, og ikke bliver sendt hjem kl. 01 - med andre, tjek om man må blive og spille musik senere. Vi tænker at festen skal vare til ved 3 tiden, og så kommer der lige to ekstra timer oveni - det er ok :)

Jamen er det ik vildt dyrt?? Altså for den ekstra tid?

0

Del dette indlæg

Hejsa.... Vi har selv været inde over de samme overvejelser. For vi har også lyst til at feste længere end til kl. 01. Der er du jo knap lige blevet færdig med brudevalsen etc. Og det er jo først derefter, at festen rigtig bliver skudt igang :)

Og det er da mærkeligt, at de fleste steder kun har til kl. 01 i "bryllupspakken", men det er vel netop for at tjene penge?

Vi har - efter at have snakket med andre som har prøvet samme- og på baggrund af de bryllupsfest erfarringer vi har, besluttet at holde fest til kl. 03 (og stoppe mens festen er på sit højeste). Der har det været en lang dag, og folk har samtidig haft tre timer til at drikke, danse og feste igennem....

Så vi må punge op - yaix.... Men det bliver forhåbentligt det hele værd!!!

God fest til alle :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi får et 8-timers arrangement, så har planer om det skal være fra 18-2. Ekstra time kan tilkøbes for kr. 75 pr. time pr. person incl fri bar med drinks og lign. Det synes jeg bestemt ikke er dyrt, så er der gang i festen bliver den bestemt forlænget til kl. 3 :)

0

Del dette indlæg

Vi har desværre kun vores lokaler til kl. 2, så vi er nødt til at slutte der kl. 1 - MEN...

Vi bor heldigvis ikke langt derfra, og vores fælleshus (som vi i forvejen har booket) må man feste i hele natten, så dem der vil med over og feste videre fra kl. 1, de er velkomne. :)

Det var det bedste vi kunne gøre, så sådan må det være.

0

Del dette indlæg

Det var en af grundende til at vi valgte at holde i et lejet lokale og ikke på kro/hotel, vi vil kunne feste til den lyse morgen :) Vi synes også det var for dyrt at betale sig fra de ekstra timer, derudover synes vi at der var rigtig mange penge at spare ved at gøre det på den måde...

0

Del dette indlæg

vores bryllup blev holdt på et hotel, og der fik vi af vide, at vi kunne feste lige så længe vi ville, og det var uden nogen mer´ pris efter kl 01. Men vores feststed var også bare helt fantastisk, vil klart anbefale Pejsegården til alle, vi fik bare den bedste service, og der var styr på ALT :-)

Edit: Vil lige tilføje, at vi som brudepar forlod festen kl 3, og nogle af vores venner festede videre til kl 6 om morgnen

Redigeret af Vanni
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der hvor vi skal holde vores, skal vi slutte kl. 3 om natten, men det er fordi der skal holdes konfirmation dagen efter. Det synes jeg faktisk er meget passendene. Hvis der ikke skulle være konfirmation ved jeg ikke hvor længe vi skulle være der. Men Vi smutter nok alligevel ved 3 tiden, så... det gør de fleste gæster vel også. Det har jo som mange siger været en lang dag, og mange er nok meget trætte.

0

Del dette indlæg

Vores bryllup holdt vi på et hotel med et 7 timers arrangement med mulighed for forlængelse. Vi startede klokken 17.30 ( efter vielse kl. 13 og efterfølgende reception hjemme hos os selv). Vi gik til bord kl. 18.00 og middagen varede til kl. 23. Der efter kaffe og dans. Natmaden blev serveret kl. 01.00 efter vores valg ( vi skulle bare give besked ½ time inden vi ville have den serveret), vores erfaring var nemlig at mange var ved at bryde op på det tidspunkt efter en lang dag mange havde været afsted fra morgenstunden. Vi gik sammen med de sidste gæster kl. 02.30. Vi kunne have fortsat hele natten hvis det var det vi og vores gæster havde ville.

Vi betalte 220kr pr tjener pr time + hvad folk drak, for forlængelse af arrangementet det blev altså 880 kr + drikkevarer ( og det var ikke meget der blev drukket trods folk bare kunne tage fra en buffet med drikkevarer) for 2 ekstra timer, hvilket vi syntes var meget rimeligt. Men man skal sørge for at have aftalt på forhånmd hvad hver time koster og hvordan den afregnes og ikke mindst hvornår man kan forlænge arrangementet. I vores tilfælde skulle vi bare sige det på dagen, andre steder skal det aftales p forhånd og vi var også ude og se nogle steder hvor de tog et beløb pr inviteret gæst også selvom der mådske kun var halvdelen tilbage. Så se jer for og sørg for at få det helt klart hvordan forlængelse afregnes.

Held og lykke med din bryllups planlægning - husk at nyde det :)

0

Del dette indlæg

Vi valgte osse forsamlingshus, da vi ikke ville slutte festen allerede kl 01. Og så ville jeg også gerne selv stå for oppyntning, borddækning osv. :) Vi forlod selv festen ca. 04.30, og der var der stadig en masse som var tilbage og festede videre. :) De sidste gik i selv ved 7 tiden om morgen.. Jeg syntes bestemt det var rart man selv kan bestemme, uden at skulle betale mere og man kunne "larme" til den lyse morgen.. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er bare svært at finde et forsamlingshus, hvor det udvendige og indvendige ikke ligner et...forsamlingshus...SUK!

Men hvis der er nogen der kender til et i nærheden af Viborg, Skive eller Randers er jeg mere end frisk:-)

0

Del dette indlæg

Vi holdte vores pragtfulde bryllupsfest på en stor gammel gård, som var bygget om til konferrencehotel... der var overnatning til alle vores gæster til 500,- pr par og 300,- for enkeltværelser.

Alt blev arrangeret af hotellet og det var helt perfekt... ingen begrænsninger!!!

Det kostede os omkring 45.000,- for det hele... og vi skulle IKKE deltage i oprydningen... vi kunne bare køre hjem efter morgenbuffeten, med alle vores skønne gaver :)

Så jo... det kan godt lade sig gøre... vi kiggede også på mange kroer med tidsbegrænsninger og det gad vi bare ikke.... vores fest sluttede ca. ved 4-tiden... (der var vi løbet til bryllupssuiten ved 3 tiden i de store ris-byger -HAHA- )

Det var virkelig en skøn fest på Vilcon i Slagelse... men du boede jo i Jylland... der skal også nok findes et godt sted til jeres super dag... held og lykke med det... :) håber I får et brag af en fest -HAHA-

Knus M.

P.s. ligger Rold skov storkro for langt væk fra jer??? Vi hold bryllupsrejse der og var der fra mandag til søndag og der var 2 bryllupper lørdag aften!!!! Bare en tanke...

Redigeret af skye
0

Del dette indlæg

Det er bare svært at finde et forsamlingshus, hvor det udvendige og indvendige ikke ligner et...forsamlingshus...SUK!

Men hvis der er nogen der kender til et i nærheden af Viborg, Skive eller Randers er jeg mere end frisk:-)

Jeg har selv de samme overvejelser og er stødt på breum kulturcenter i breum, ca 15 km fra skive. det er faktisk et ret lækkert sted og ellers ligger dalgas skyttecenter mellem viborg og skive, det er også et pænt sted omænd køkkenet ikke er egnet til at tilberede mad til mange men man kan bruge det til hvis man får mad udefra.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi havde 8 timer på den resturent vi brugte, vi startede kl 18.30 og det sluttede kl. 02.30 og det passede perfekt, der var alle meget trætte efter en lang og fantastisk dag.

vi havde jo alle været tidligt oppe for at nå det hele, så vi var begge glade for at det ikke varede længere

0

Del dette indlæg

Jeg kender et "forsamlingshus" som reelt ikke er et forsamlingshus men derimod nærmere et borgerhus, det er forholdsvis nyt og ligner nemlig ikke et forsamlingshus.

Det hedder Skovhuset og ligger i Fårvang, her er deres hjemmeside: www.skovhuset-faarvang.dk - man kan ikke se så meget på hjemmesiden, men prøv at bestille en tid for at se huset, det store lokale i huset ligger i midten og er 6-8 kantet, er helt hvidt og der er meget højt til loftet med ovenlysvinduer - så med rette oppyntning og masser blomster, så kan det virkelig blive et SUPER flot lokale...

Men man SKAL bruge husets kok, og det er Svostrup Kro som står for det, men de har også nogle fornuftige priser og noget super godt mad... Og der er INGEN begrænsning mht. til lukketid, I fortsætter bare til den lyse morgen, ingen problemer - og heller ingen ekstrabetaling...!!

Jeg skal giftes den 31-07-2010 og det bliver nemlig i Skovhuset - og mine krav var nemlig også at man skulle kunne fortsætte til den lyse morgen OG at det var flotte lokaler som ikke var slidte og forsamlingshus-agtige, og det har vi fundet... :)

Så prøv at bestille en fremvisning, jeg tror du vil blive positivt overrasket...!!! :)

0

Del dette indlæg

Hej

Ja, det er desværre sådan mange steder, som I allesammen skriver, at man enten bliver smidt ud et bestemt tidspunkt eller skal betale ekstra for at blive længere (prisen varierer meget - jeg har endda set steder hvor det koster 1.500 kr pr påbegyndt time!!!!)

Men, der findes altså også steder hvor man kan feste til den lyse morgen, hvis man har lyst. Vi har booket Sabro Kro (ved Århus) hvor vi må feste lige så længe vi vil :) - et super sted, som i øvrigt kan anbefales :) Men jeg kan godt se, at det er for langt hvis I bor mellem Viborg og Skive. Men prøv at kigge på hoteller/kroer som ikke lige ligger i et boligområde. Måske finder I et sted.

Held og lykke med det!

0

Del dette indlæg

Vi står også i et dillema om, hvor lang festen skal være. Vi er i øjeblikket ved at kigge på musik og de fleste spiller fra 18.00-1.00 og det der kommer derudover koster ekstra - og nogle tager væsentlig mere end andre! Vi har talt om at have musik til kl. 3.00, da vi har erfaret at folk går hjem forholdsvis hurtigt efter at musikken er holdt op med at spille, men vi er enige om at så længe der er stemning for at feste skal der festes (indtil kl 3.00) så der vil være musik på i den tid. Men så er spørgsmålet bare, hvad man så gør med natmaden, for der er jo nogle der går hjem tidligere. Men man kan vel godt servere natmad kl 1.00 selvom musikken spiller videre... det er jo en aften man kun får en gang i livet!

Vh

Anita

0

Del dette indlæg

Bliver lige nød til at anbefale jer at se på www.restrup.dk. Det ligger ved Ålestrup (30 km nord for Viborg). Vi holdt vores fest deroppe i lørdags... helt fantastisk smukt og dejligt sted. Men der er det desværre også sådan at man betaler efter kl 1. Vi gik kl 4 så tre overtimer af 1000 kr. plus de drikkevarer der var drukket. De giver også mulighed for at man for et 500 kr kan gå i andre lokaler og få drikkevarer med sig. Så er der bare ingen betjening... tror vist bare tiden løb fra os så vi kom aldrig videre :-) pyt med det. Vi havde en dejlig aften og måtte så bruge lidt af de penge vi havde fået i gave...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer