alfahunnen

A&A bryllupsplanlægning 7/8 2010

178 indlæg i dette emne

JUBIIIIIII, vi skal giftes.... :cheerleader3:

Og vi glæder os - så vi kan slet ikke lade være at vise udviklingen frem. Og hvor ville det være bedre at vise det frem, end det sted hvor vi får en masse gode råd og ideer...nemlig her på BK :cheerleader3:

Så kig forbi hvis i, kære bridezillaer, skulle have lyst...

Præsentation af os <3

Lokaliteter:

Kirken

Festen

Bruden:

Kjolen der ligner på model

Kjolen på mig

Skoene

Håret og slør

Smykker

Brudebuket

Hårspænder

Vifte

Taske

Personlige ting:

Vielsesringene

Monogram

Sang i kirken

Køretøj fra kirke til fest

Strømpebånd

Blomster og bordpynt:

Bordekorationer

Bordkort/menukort

Sukkerknald med hjerte

Weddingfavor-æske

Drinkspinde

Toiletpapir og lommetørklæder

Topfigur

Indbydelse:

Indbydelse

Billeder til indbydelse

Firmaer:

Fotografen

Catering

DJ\'en

TING DER ER KØBT:

Pynt og sjov:

- cylindervaser

- spejle

- organzaposer til weddingfavours

- cylinderlysestager

- toiletpapir

- lommetørklæder

- engangskameraer

- salt og peber bøsser

- hjerter til sukkerknalder

- drinkspinde

- vielsesringe

Beklædning og tilbehør:

- brudekjole

- skørt

- sko

- smykker

- hårpynt

- slør

- strømpebånd

TING DER ER BESTILT:

- transport

- kirke

- feststed

- kok

- catering

- fotograf

- bryllupsnat

- DJ

- frisør

- makeup

Jamen i skal da ikke snydes for en præsentation af os:

Jeg hedder Ann og skal giftes med min kæreste gennem 7½ år - Anders - den 7. august 2010...den bedste dato :iloveyou:

Anders friede på sin fødselsdag d. 21. februar 2009, så der har været tid nok til at forberede og tænke over alle detaljerne...

Jeg kiggede rundt på www de første 4 mdr. bare for at se hvad et bryllup egentlig indebar - jeg havde ikke forventet at han faldt på knæ, så for mig var det en helt ny verden at træde ind i :rolleyes:

Det aller første vi startede med, var at ligge et realistisk budget - og regne på hvordan vi kunne spare beløbet op inden den store dag!!!

Vi startede derefter med at reservere Vor Frue kirke i Assens i juni 2009 - jeg er døbt og konfirmeret i denne kirke og vi har altid sagt at hvis en dag skulle giftes, skulle det være hér. Så den var let nok..

Derefter fandt vi festlokale - den var straks værre da ingen af os var interesseret i traditionelle selvskabslokaler eller forsamlingshuse - omvendt var vi helle ik indstillede på at betale kassen for slotte (som i øvrigt heller ikke er os...). Heldigvis fandt vi vha. min svigermor et hyggeligt B&B i nærheden af Fåborg hvor min kæreste kommer fra (så symbolikken med vielse fra min hjemegn, og festen i hans hjemegn, er jo suveræn :balloons: ). Anyway, det er en gammel trelænget gård - festsale i den ene del, hvor den gamle stil er bevaret med bjælker men renoveret med store flotte vinduer...lige hvad vi ledte efter. Det har netop plads til den personlighed vi ledte efter :carrot:

Vi må selv bestemme hvor mad, drikkelse, pynt, serveringspersonale osv skal komme fra - eller de kan klare det hele. Men vi står selv for alt...

Så vi gik på jagt efter noget god mad - det gik forbløffende let, drikkelsen køber vi selv, så serveringspersonale er dét på listen der stadig er uafklaret.

Musikken var vi enige om skulle være en DJ da vi ikke ønskede at festen skulle gå død efter de 2x45 min. vi kunne få fra et band - og vi ville sikre os et bredt udsnit i musikken. Fotografen skal være der fra før vielsen og til efter brudevalsen - det var vi ikke i tvivl om - det var ét sted vi ikke ville spare på - vi ville være sikre på at vi havde noget at genopleve dagen ud fra...

Bryllupsnatten aftalte vi, min kæreste skulle stå for - så jeg ved ingenting. Det er hans overraskelse - og det synes jeg er en sød lille detalje. Som brud kan man hurtigt overtage det hele - dette var et punkt han kunne forholde sig til, og jeg kan høre på ham at han har gjort sig umage :shooter:

Jeg begyndte allerede at kigge på kjoler tidligt (det er vel lidt en pigedrøm at skulle finde sin brudekjole :cheerleader3: ). Den første butik jeg var inde i, gik jeg totalt i baglås - det var bare alt for grænseoverskridende for mig at skulle ned i alle de store flotte kjoler...snak lige om præstationsangst -HAHA-

Der gik faktisk en helt uge inden jeg \"turde\" kigge i en butik igen - men denne gang havde jeg garderet mig med min mor, og i en butik som havde udsalg - ergo, gik jeg ud fra de havde rygende travlt og måske ikke tid til mig - hvilket passede mig fint. Så kunne jeg få lov at snuse i fred.

Men nej nej...sådan gik det ikke. De havde rigelig tid - så jeg blev før jeg kunne blinke med øjnene, vist hen til prøverummet - og vupti, der stod jeg med den smukkeste kjole på!!!!!!! Det havde jeg slet ikke forventet. Men for at gøre en kort historie kort - jeg havde ikke regnet med at finde kjolen den dag, men den sad så perfekt, var alt jeg havde drømt og og oven i købet på tilbud. Så nu hænger den herhjemme sammen med det smukkeste slør :)

Tilbehøret var rimelig let at finde - sko bleb købt fra England, smykker købt herinde - brugt, skørtet også her (hvad skulle man gøre uden BK) og hårsmykkerne og strømpebånd er også i hus...

Frisuren til mit hår er bestemt - så må vi se om frisøren er enig :fløjt: Og brudebuketten er der billeder af -....så min kæreste kan tage det med ned i blomsterforretningen (lidt hjælp bliver han nødt til at have :cheerleader3: ).

Ringene købte vi i Tyrkiet på vores kærlighedsferis i August 2009 og er designet ud fra vores eget ønske.

Min kærestes tøj er vi stadig på udkig efter - men der går nok ikke lang tid før vi skal ud og kigge lidt :)

Bordpynt og ideer til de små ting som bare gør det hele lidt hyggeligere og personligt, er der allerede begyndt at blive indkøbt til - og ideerne mangler ikke. Invitationer laver jeg selv - og de er stadig på 1. udkast-niveau.

Bryllupskagen vil min svigermor så frygtelig gerne lave - og jeg synes kun det er fint. det kaster lidt personlighed over det - og hvad f*** betyder det om den krøller et par steder (og det vil den unægteligt komme til da hun til hverdag sælger lingeri og ikke har en snug forstand på bryllupskager :oops: - men glæder mig bare over hun vil give det fine bidrag til dagen).

Forlover er også valgt - men toastmasteren volder lidt problemer. Det skal være en person med karakter til denne opgave - så det kræver lidt overvejelse...

Hmm, men alfa og omega er vel egentlig at det er så dejligt at kunne koncentrere sig om alle de små detaljer, hygge med planlægning og papirnusseriet og bare se frem til den store dag med spænding og glæde...

ENJOY :loveboard: Ann

Redigeret af alfahunnen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til - og tillykke med det forestående brylup!!! :shooter::):loveboard:

Glæder mig til at følge din videre planlægning - og dejligt der er endnu én fra Fyn...... :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

/Lene

Hej Lene :cheerleader3:

Ja det er et super forum det her - man føler jo næsten en helt speciel connection med folk "bare" fordi man også skal giftes - og hvor er det herligt :balloons:

Prøver om jeg kan finde ud af det her planlægningsværktøj - var ellers lige ved at give op, men du jeg ved i hvert fald én kigger med kan jeg jo ikke stoppe :fløjt:

Tak for motivationen :iloveyou:

Mange :rolleyes: Ann

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjolen er købt i Panayotis og er så fantastisk... Jeg kan ikke finde præcis den samme - men disse minder en del om den!! Den er i blonde og er ivory og er det smukkeste jeg nogensinde har set :cheerleader3:

Der er ikke bånd under brystet som på billede 1 og stropper og forstykket ved barmen er som på billede 3. Men kjolen på billede 1 ligner den forfra forneden og billede 2 ligner den bagfra...

Det var den første kjole jeg prøvede - og selvom der kom andre på, så forblev det bare den rigtige :balloons:

post-36857-1254242962.jpg

post-36857-1254242986.jpg

post-36857-1254242999.jpg

0

Del dette indlæg

Mine sko... Synes selv de er smadder flotte og enkle. Det er desuden i august vi skal giftes, så vil gerne kunne trække vejret i dem :balloons:

De er i ivory satin og 8 cm i hælen...

Og det bedste af det hele - importeret fra England til 355 kr incl porto :cheerleader3:

post-36857-1254243407.jpg

post-36857-1254243420.jpg

0

Del dette indlæg

Håret skal sidde i en form for en meget romantisk knold med løse ender og noget roderi foran - regner jeg med... Det skal passe til kjolens romantiske stil og skal derfor ikke være for tilbagetrukket og stift...

Jeg skal også have slør - tror dog det skal sidde under knolden, men det ligner dette.

Mine ideer med håret er som en af følgende:

post-36857-1254244021.jpg

post-36857-1263832250.jpg

post-36857-1263832299.jpg

post-36857-1263832376.jpg

Redigeret af alfahunnen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til

Jeg er dybt imponeret over, hvor meget du allerede har nået. Så langt er jeg slet ikke, og jeg skal endda giftes før dig. Måske jeg snart skulle se at komme i gang :balloons:

Hvor er det bare en smuk kirke, I skal giftes i. Det ligner, at det er en lang tur op til alteret, så du rigtig får tid til at nyde turen.

Mange hilsner fra Tanja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til

Jeg er dybt imponeret over, hvor meget du allerede har nået. Så langt er jeg slet ikke, og jeg skal endda giftes før dig. Måske jeg snart skulle se at komme i gang :cheerleader3:

Hvor er det bare en smuk kirke, I skal giftes i. Det ligner, at det er en lang tur op til alteret, så du rigtig får tid til at nyde turen.

Mange hilsner fra Tanja

Tusind tak..

:cheerleader3: ja jeg er altid lidt hurtig - men man kan jo ikke lade være at glæde sig...

Ja det er virkelig en stor kirke - vist nok blandt de største på Fyn. Uhh, tror også man kan nå at få lidt kriller i maven :cheerleader3:

:balloons: Ann

0

Del dette indlæg

Der var en dato-søster! :cheerleader3:

Velkommen til; dejligt med en, man kan følge hele vejen...

- Og hov må vi ikke se nogle billeder af den smukke kjole på dig? I øvrigt fantastiske sko!

Jubii, hvor hyggeligt :balloons: Det er en rigtig god dato er jeg helt sikker på!!

Jo ville vildt gerne have lidt billeder af den på - men har ikke købt skørt endnu så den sidder ikke korrekt, og er godt nok også vildt svært at få sådan en kjole på på egen hånd :cheerleader3: Men skal prøve at gøre et ihærdigt forsøg så der kommer billeder på et tidspunkt..

:cheerleader3: Ann

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal nok være en rokoko buket da den ikke må være for voldsom til kjolen der i forvejen er lidt bastand med alle blonderne...

Er faldet fuldstændig for denne - så håber det er en lignende min kommende kommer hjem med :balloons:

Farverne skal være råhvid, hvid, stærk grøn og lilla :cheerleader3:

post-36857-1263832708.jpg

Redigeret af alfahunnen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til!!! :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Du har virkelig nået meget allerede.. Jeg er vild med jeres ringe :balloons:

Tusind tak :cheerleader3:

Ja mange aftener kommer til at gå med det - kan slet ikke lade være jo :shooter:

Vi er også helt vilde med dem - de er lige som vi ønskede os ;)

0

Del dette indlæg

Ønsker blomster og pynt noget lign. dette til bordene.

Der skal stå en enkel blomsterbuket i en cylinderformet glasvase på et spejl. Udenom skald er være glasstager til små bloklys. Der skal ikke være så mange lys, da det bliver alt for vamt.

Jeg er på ingen made botanisk anlagt, så kan desværre ikke fortælle hvilke blomster det bliver :balloons:

post-36857-1254476471.jpg

post-36857-1263833179.jpg

Redigeret af alfahunnen
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer