LAN

Småforkølet 4 dage før...

7 indlæg i dette emne

Ved ikke lige i hvilket fora dette skal postes, så jeg smider det her.

Jeg skal lige et smut i kirke på lørdag og have velsignet vores ægteskab, men nu er vi begge ramt af snue, snot, lidt ondt i halsen og småfeber.

Nogen der har en idé til hvordan vi hurtigt kommer ud af det?

- Normalt ville jeg ikke tage det så højtideligt, men jeg har en kronisk sygdom der gør, at jeg bliver ekstremt træt og udkørt når jeg er syg, så lige i disse dage er det ikke smart at være snottet. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sov med hovedet højt om natten, drik varme drikke og spis honning (men honningens effekt begrænses hvis den varmes op i f.eks. te).

Hvis du har lidt feber så undgå at få pulsen op de næste par dage...

Og bliv ellers under dynen og forkæl dig selv de næste par dage - prøv så vidt muligt at overlade forberedelserne til andre.

netdoktor

God bedring og et stort tillykke med på lørdag! :)

0

Del dette indlæg

Jeg kende engang en "hekse-doktor" som anbefalede mig nogle dråber der hedder Gelsemimin 6. Jeg syntes de er rigtig effektive.

http://www.helseriet.dk/shop/gelsemimin-6-50-1541p.html (de kan også købes i matas)

Hilsen Jill

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lakridsrodste tager hoste

Massere at drikke, både vand og te

C-vitamin kan også gøre underværker. 500 mg morgen og aften i 2-3 dage. Det er de store C-vitaminpiller du kan købe i supermarkedet... Kroppen optager den C-vitamin den mangler og så kommer resten ud med urinen. Men pas på med at overskride dosis for meget, for så kan du få blærebetændelseslignene symptomer, altså svie når du tisser.

Pas på med næsesprayen, overvej evt. dem der er knap så skrappe så som Iliadin. Xymelin kan være ret hård ved slimhinderne.

0

Del dette indlæg

Min mormor har altid sagt at det skal svedes ud, så hår jeg har lidt snue, og andre ting. Derfor hedder det masser af the med ROM. Man skal putte meget rom i teen, og man begynder virkelig at svede. I teen kan man også putte godt med sukker ( for at tage smagen af rom) og citron. Når du har drukker teen, så tag 2 piller ( pinex, pernodil eller hvad du nu har af smertestillende) og gå i seng. Inden du går i send kan du godt føle dig lidt halv snallerede. Næste morgen har du det bedre.. Tro mig.. Men det kan godt betale sig og gøre det et par dage..

Håber jeg nåde at komme med mit gode råd..

0

Del dette indlæg

Allerførst tillykke med jeres kommende bryllup :) En god kur er ikke at stresse og masser af friskpresset appelsin og citron saft. Varm mælk med honning. Masser af hvidløg til aftensmaden og næsespray i løbet af dagen så skulle der være en chance. Ja og så skader en romtoddy heller ikke og så sover man så dejligt

Håber i får en rigtig dejlig dag med asser af kærlighed og glæde

hilsen

Fru Marker

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer