Guest Unnita

Gæstebog

14 indlæg i dette emne

Jeg havde egentlig tænkt mig, at jeg ville lave vores gæstebog som en TDC fotobog med Roger La Borde tegninger som baggrund, og jeg havde egentlig også designet den, men da jeg så skulle til at bestille og betale, overvejede jeg lige en ekstra gang og fortrød så bitterligt....heldigvis inden den var bestilt og betalt. Men næsten 500 kr for en gæstebog synes jeg måske nok er lidt i overkanten, især når vi gerne vil forsøge at spare penge hvor det er muligt....og det er jo et af stederne. Jeg mener, jeg kan da vidst få mange scrapbøger og dekorationsmaterialer til at peppe dem lidt op med for de penge. Men nu mangler jeg så noget inspiration - hvordan har I lavet jeres? Er der måske endda nogen der har fundet på noget alternativt??

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at der også var plads til billeder, sange og andre minder fra dagen i bogen, eller også skal jeg lave en bryllupsbog til den slags ved siden af.

I må meget gerne sende billeder af jeres kreationer og måske også en forklaring på hvordan de er lavet.

Hilsen Unna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

billeder kan jeg ikke hjælpe dig med....

men jeg kan da fortælle dig om vores planer....

vi får alle gæster ne til at lave deres egenside med hilsen osv. på et løststykke papir, efter brylluppet bliver det sendt til et lille bogtrykkeri, som sætter hilsnerne ind på sider i en bog sammen med mange af vores billeder fra den dag...

Den bliver så læder indbunden og på forsiden bliver der skrevet en lille tekst med guld..

(ved ikke helt hvad endnu)

jeg må desværre sige at denne løsning ikke er billigere end de 500kr, men for en på 1500sider skal vi give 2000kr.

men vi gørdet på denne måde da den gæstebog vi ellers haqvde besluttet os for alene ville koste 1200 og så kom fotoalbummet oven i til 1800. men så er de også læderindbundne begge dele, dog uden tryk.

0

Del dette indlæg

Vores er her...

Det er en billig sort bog fra Fakta (lignende kan købes i Tiger), der er pyntet med monogram og perler etc. (gammel perlekæde, rhinsten og andet jeg lige kune finde). Brugte en limpistol til at få pynten på plads.

Prisen er nok alt i alt 30,-

post-36326-1255329362.jpg

post-36326-1255329368.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt lide Marc Chagalls billeder - og dem printer jeg ud i postkort-størrelse og lægger dem således at folk kan vælge et billede selv og så skrive en hilsen bagpå. Kortene bliver så sat ind i vores scrapbog efter vores fest. Det kommer til at koste ca. kr. 30,- for billedprint-papir og blæk fra patronen - og så er det meget personligt :-)

KH

Connie

P.S. Lena - din gæstebog er som alt andet du har produceret VANVITTIGT smukt og stilet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg overvejede som dig også TDC-gæstebog, men fravalgte, da jeg ikke synes det er så rart at skrive på de blanke/glatte sider.

Jeg har købt en billig bog i fakta med satin (50 kr) og så har jeg lavet ark med punkter gæsterne kan svare på, så det ikke bliver den sædvanelig (og sommetider intetsigende) hilsen fra godt 50 gæster.

Punkterne er bl.a "Bedste råd til et godt ægteskab", "Sjoveste/bedste minde om brudeparret", "Ønsker for fremtiden"... osv. Min venindes kæreste skal kigge på det med sit grafikerblik, så det kommer til at være i tråd med vores STD-kort, invitationer o. lign. Det betyder, jeg skal klistre ca. 40 ark ind (de sidste to skal være til at skrive gaverne på), men det bliver intet problem.

Jeg har endnu ikke bestemt, hvad der skal være på forsiden endnu, men du må gerne se det første udkast... :thumbsupsmileyanim:

post-37330-1255333004.jpg post-37330-1255333028.jpg

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Tusind tak for alle jeres gode ideer. Jeg tror også jeg skal et smut forbi fakta, tiger eller lign. og se om jeg ikke kan få fat i sådan en bog.....eller i hvert fald en der ligner (måske to)....så jeg kan få lavet gæstebog og bryllupsbog.

Det der med at skrive spørgsmål ind som gæsterne kan svare på, det havde jeg faktisk også gjort i den jeg havde lavet med TDC, så det vil jeg nok også gøre i den nye jeg laver - ellers kan man jo godt blive en smule fantasiforladt når man står der og skal til at skrive.

Knus fra Unna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg overvejede som dig også TDC-gæstebog, men fravalgte, da jeg ikke synes det er så rart at skrive på de blanke/glatte sider.

Jeg har købt en billig bog i fakta med satin (50 kr) og så har jeg lavet ark med punkter gæsterne kan svare på, så det ikke bliver den sædvanelig (og sommetider intetsigende) hilsen fra godt 50 gæster.

Punkterne er bl.a "Bedste råd til et godt ægteskab", "Sjoveste/bedste minde om brudeparret", "Ønsker for fremtiden"... osv. Min venindes kæreste skal kigge på det med sit grafikerblik, så det kommer til at være i tråd med vores STD-kort, invitationer o. lign. Det betyder, jeg skal klistre ca. 40 ark ind (de sidste to skal være til at skrive gaverne på), men det bliver intet problem.

Jeg har endnu ikke bestemt, hvad der skal være på forsiden endnu, men du må gerne se det første udkast... :thumbsupsmileyanim:

Super ide. Hvad står der mere!?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke bestemt, hvad der skal være på forsiden endnu, men du må gerne se det første udkast... :17:

Sikke en god ide - med de forskellige punkter gæsterne kan svare på ... det skubber lidt til de kreative svar gæsterne kan komme med.

Må jeg spørge hvilke punkter du har med? Havde slet ikke tænkt på en gæstebog, men din fik mig til at tænke "det må vi da også ha'" :cheerleader3:)

0

Del dette indlæg

Nu er vores ikke lavet endnu, men det kommer den forhåbentlig snart til. Min kommende mand er selv bogbinder og har sin egen forretning med det. Han laver alt fra bunden af og binder ind i læder efter folks egne ønsker. Kan lige ligge vores invitationer ind, som han også stod for at lave:

2.jpg

3.jpg

Han laver store bøger som små og det antal sider man ønsker og har man nogle særlige sider man vil have samlet og bundet ind gør han også det.

Du kan evt. tage et kig på hans hjemmeside: www.tlart.dk

Men super idé det med at lave små rubrikker i folk skal svare på :17: Det tror jeg også jeg vil prøve at lave til vores.

Redigeret af HannahChr
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer