majmaj

Reception

6 indlæg i dette emne

Hej

Jeg tror efterhånden at vi er ved at have bestemt os til formen på vores forholdsvis nærliggende bryllup: først vil vi holde en reception, hvor vi kan få alle dem med som vi bør, og som vi bestemt også gerne vil se, og derefter en lille hyggelig middag ude med ca 24 mennesker (Jeg føler mig jo ikke så godt tilpas med store formelle fester...).

Vi regner med at invitere ca 70-80 pers. til receptionen som nok bliver i vores egen eller svigerfamiliens have, og byde på champagne, øl, vand osv + noget lækkert haps-agtigt at spise.

Mit spørgsmål er så: Får man gaver til en reception? For hvis man gør må man vel hellere sende en ønskeseddel med ud, elller.?. I så fald, hvilket prisleje er da passende? Det bliver jo en ret blandet forsamling af studiekammerater, familie, kolleger etc.

Håber at nogen har styr på "regelerne"

majmaj

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke sendt ønskeliste med til hverken receptionsgæster eller fest-gæsterne. Vi har skrevet på invitationene at min veninde er gavekoordinator (hendes nvan og tlf.nr på invitatioenen) og så kan man rette henvendelse til hende. Jeg synes ikke man skal forvente det helt store af rec.gæsterne. Mon ikke det er blmoster, vin, chokolade og måske lidt mere småting.

Sådan gør vi ihvrtfald.

Camila

ps: gavekoordinatoeren står kun til festgæsterne. :)

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg har netop for første gang været til et bryllup med reception her i weekenden og da jeg stod for at skulle pakke gaverne op, ved jeg at parret fik gaver. Selvfølgelig fik de mange blomster af receptionsgæsterne, men der var så sandelig også mange gaver. Der var bl.a. en hængekøje, en vase, penge, glasfade o.l. Om de havde skrevet noget med gavekoordinator eller ej er jeg lidt usikker på. Jeg var jo inviteret til hele gildet, så der må jeg jo være dig svar skyldig.

Summer :):birthday::birthday:

0

Del dette indlæg

Hej

Vi har inviteret til samme model som i påtænker, blot i størrere forhold. Det har givet mig en masse kvaler for jeg har skulle finde på en masse gave ønsker for ikke at få alt for mange.

Vi har ikke sendt ønskeliste med invitationerne, det synes jeg ikke man kan. Vi invitere jo ikke til bryllup for at få en masse gaver, men fordi vi skal giftes.

Til gengæld har vi skrevet at den kan ses på vor hjemmeside, eller fåes hos os. Vi har overvejet modellen med en gavekordinator, men hvor skal det kunne lade sig gøre hvis gæsterne ikke melder tilbage, desuden ligger listen jo på nettet. En ønskeliste i f.x. inspiration er ikke noget vi har overvejet.

Men jeg tror da at vi vil få en del gaver også fra dem som kun skal til reception.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gode idéer. Tak for det!

Jeg er glad for at i ikke synes at man skal sende en liste med. Det synes jeg også selv kommer til at virke lidt "indkrævende".

Men da det selvfølgelig er en fordel at folk har nogle idéer til gaver, er det en god idé med en koordinater, eller med en liste på éns hjemmeside (hvilket vi desværre ikke har, er det svært at lave én? ellers er det jo en glimrende idé)

majmaj

0

Del dette indlæg

eller med en liste på éns hjemmeside (hvilket vi desværre ikke har, er det svært at lave én?

Det behøver det ikke være.

Det skulle være ufattelig nemt (Hvad navnet jo også antyder) på 123hjemmeside

Til min mors bryllup i februar holdt de reception mandagen efter bryllupet. (Der skulle komme mange repræsentanter fra firmaer osv så derfor en hverdag)

De fik blomster, vin, porcelæn, gavekort; i det hele tager ret blandet. En ting er sikkert. Gæsterne kommer i hvert fald ikke tomhændede :heppe:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer