Miss-Lena

Bordherre, borddame... Må man bytte om?

15 indlæg i dette emne

Kort fortalt...

Bordplanen passer rigtig meget bedre, hvis vi bytter rundt og bordherren sidder til højre i stedet for til venstre. Det gælder hele bordet rundt også oppe ved os (altså bruden og gommen).

Skal vi bare gøre det som passer bedst ind i det hele og se stort på de der regler?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja det ville jeg helt klart gøre. man kan nok ikke undgå at få nogle kommentarer af gæsterne der lige skal gøre opmærksom på at det altså er forkert, men hellere det og det hele så passer meget bedre sammen end hvis man ikke gør det! Der er jo nok ingen der blir sure eller tvære over det, men måske mere glade hvis de så sidder sammen med nogen de snakker bedre med hvis det er grunden.

0

Del dette indlæg

Kort fortalt...

Bordplanen passer rigtig meget bedre, hvis vi bytter rundt og bordherren sidder til højre i stedet for til venstre. Det gælder hele bordet rundt også oppe ved os (altså bruden og gommen).

Skal vi bare gøre det som passer bedst ind i det hele og se stort på de der regler?

JA! :17:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kommer til at sidde hulter til bulter mht. til hvad der er "rigtigt". Vi (brudeparret) vil også "vende forkert", men det er af rent praktiske grunde, for min mormor er døv på det ene øre, så hun skal have det gode øre vores vej ;-)

Så gør da som det passer ind i jeres plan. Der er jo ingen der siger der skal gå rent Emma Gad i det hele ;-)

0

Del dette indlæg

Hvis det gælder hele bordet rundt, kan du så ikke bare spejle hele bordplanen. Så vil I jo sidde rigtigt igen....

Jo, det kan vi egentlig godt. Det der bare er ulempen så, er at bordet kommer for tæt på døren til køkkenet, så det bliver et lille problem for dem, der skal servere. Vi skal sidde i et U, hvor den ene side er længere end den anden.

0

Del dette indlæg

Hvis det gælder hele bordet rundt, kan du så ikke bare spejle hele bordplanen. Så vil I jo sidde rigtigt igen....

Jo, det kan vi egentlig godt. Det der bare er ulempen så, er at bordet kommer for tæt på døren til køkkenet, så det bliver et lille problem for dem, der skal servere. Vi skal sidde i et U, hvor den ene side er længere end den anden.

ok... det er jo ikke sikkert at køkkenet bliver helt glade for det så. Det var bare min indskydelse at spejle bordet, men det var jo kun hvis bordet var symetrisk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen faktisk så er jeg ret ligeglad med den form for etikette, især fordi de kvinder jeg kender, godt kan hælde vin etc. op for deres bordherre ;)

Vi er nødt til at sætte folk i en pærevælling .. og ikke altid dame, mand, dame, mand osv. Og det genere mig virkelig ikke det fjerneste ;)

Så gør præcis som i har lyst til Lena :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig kan I det! Nogle vil bemærke og måske kommentere og resten vil ikke skænke det en tanke. Og hvad så?

L's forældre er ikke rigtigt på talefod og vi har haft vores tanker med, hvad vi gør med dem. Nu ligger planen klar: de kommer til at sidde ved hver deres bord!

Vi vælger runde borde, hvor VI cirkulerer rundt under middagen og i den forbindelse kommer vi jo rundt til alle gæster - og så kan det vel være lige meget, om vi sidder ved hans far eller mor først..

Så helt traditionelle er vi vist heller ikke..

0

Del dette indlæg

Kort fortalt...

Vi er ligeglade til vores bryllup. Hos os kan to kvinder også sidde ved siden af hinanden. Men det handler nok om hvad man bedst kan lide

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer