Dorita

Dorte og Louis 22. maj 2010

43 indlæg i dette emne

Kære alle.

Så er det vist ved at være tid til at jeg får oprettet min egen planlægningstråd. Jeg håber jeg med tiden vil få en ligeså tjekket tråd (og planlægning :cheerleader3: ) som alle jer andre seje tøser derude.

Lidt om os:

Jeg er 32 og nyuddannet arbejdsløs -det er super ærgerligt at blive færdig med uddannesle midt i finanskrisen (Men så kan jeg da bruge en masse tid herinde :grin2: )

Min kæreste friede på vores 3-års dag d. 9.9.09 og jeg var ikke i tvivl. Vi bor i København, men skal giftes på fyn, hvor jeg kommer fra, d. 22. maj 2010. Min rigtig gode veninde er præst, så det er hende der skal vie os. Festen bliver i mine forældres have, så vi håber på godt vejr!

Jeg håber det bliver sjovt herinde, har i hvertfald allerede fået meget inspiration fra de forskellige tråde :cheerleader3:

For overskuelighedens skyld:

Frieri og forlovelsesring

Vielsesring

Hårinspiration

Planlægningsliste

Sko

Redigeret af Dorita
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frieri:

Jeg må vel hellere starte med det første. Som nævnt ovenfor, var det på vores tre-års dag. Hvert år er vi en stor flok venner der låner min families sommerhus og tager en forlænget weekend dertil. I år var det desværre arrangeret sådan at den første dag var på vores tre-års dag. Jeg havde spurgt Louis om det var ok, vi kunne jo bare fejre det, os to, lørdagen før. Det gjorde vi også, var ude og spise og hygge osv. Men Louis havde jo åbenbart andre planer, og det skulle altså være på selve dagen -bl.a. fordi datoen var 09.09.09. Heldigvis var det kun os to og min bedste veninde der tog derop sammen. Resten kom senere på aftenen eller de næste dage. Louis havde allieret sig med min veninde, så hun syntes det var en super idé, da han foreslog at vi lige skulle gå en tur. Nu ligger sommerhuset in the middle of nowhere, gadelys og lign. er der intet af, så da vi skulle finde en sti for at gå de 5 meter ned til vandet kunne det slet ikke lade sig gøre. Så vi stod bare i enden af haven, med udsigt over havet, hvor månen spejlede sig. OG så faldt han på knæ og spurgte.... Jeg var helt overvældet og glad og faldt ham strakt om halsen med et stort JA! Jeg opdagede slet ikke at han også havde en ring i hånden -man er jo ikke materialist, he he. Men fantastisk var det, og så drak vi champagne og fejrede det med vennerne. I 4 dage faktisk :cheerleader3: Det var ret fedt, at jeg fik den mulighed for at fortælle det til alle mine nærmeste venner.

Her kommer lige et billede af den meget specielle ring:

post-40128-1255944970.jpg

Min kærestes mor er guldsmed, så han har nok fået lidt hjælp med at vælge :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at få respons. Jeg tror på man hurtigt bliver MEGET afhængig af dette sted :cheerleader3:

Kjole #1

Min første tanke var, at jeg bare skulle i H&M og finde noget. Den kom jeg dog hurtigt af med, det er jo kun den ene gang... Men jeg tænkte dog at jeg ikke skulle have en typisk brudekjole-det skulle være noget jeg kan bruge igen. MEN så var jeg inde og prøve kjoler. Jeg tror næsten ikke jeg har prøvet noget lignende -at stå der og føle sig så smuk. De kan altså noget de kjoler! Jeg havde desværre ikke kamera med, men lægger lige modelbilleder ud af de to jeg faldt for:

post-40128-1255954233.jpg

post-40128-1255954355.jpg

Min svigermor vil gerne sy, hun levede for mange år siden af at sy kjoler til melodi grand prix, bryllupper og lign. Det er jo super fedt, så er det bare at tage de detaljer jeg bedst kan lide fra de forskellige kjoler. Men jeg bliver jo nød til at beslutte mig for en stil... Vi skal ud på torsdag og prøve en masse, så må jeg se om jeg finder på noget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa og et stort velkommen til herinde fra mig

Og dejligt med endnu en der skal giftes den 22.05.2010 :cheerleader3:

Og tillykke med brylluppet, og sikke en smuk ring du har fået.

Glæder mig til at følge din planlægning

Vh

Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hurra :cheerleader3::cheerleader3:

Mine søde forældre har tilbudt at betale alt vedrørende middag. Endda teltleje. Jeg havde gået og håbet de ville tilbyde X antal kroner, men var egentlig kommet fra det igen. De har hjulpet os så meget på andre områder. Og så tilbyder de så meget -wow. (tror de er meget traditionelle, og mener brudens forældre bør betale ;) )

Jeg tror ikke vi vil tage imod så meget, men hvor er det rart at vide, at der er hjælp og hente. Så længe jeg går arbejdsløs, har vi jo ikke ligefrem den stærkeste økonomi.

Og tak for alle velkomster og lykønskninger. Det varmer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vielsesring

Ja, i ental, da min kæreste ikke vil have en. Han går aldrig med smykker og det må jeg jo acceptere :) Han har forøvrigt også et job, hvor han ikke må gå med ring.

Nå, som mange andre herinde, har vi nogen der skal smeltes om. Det er min kærestes bedsteforældres ringe. Jeg synes det er en utrolig smuk idé, havde ikke hørt om den før. Faktsik var det lidt pinligt, da min svigermor foreslog det. Hun tog ringene frem -og vi snakker altså de største, grimmeste 50'er ringe-og sagde at vi kunne arve dem (begge bedsteforældre er døde). Jeg havde ikke fanget at hun havde nævnt noget med at smelte om, så anede ikke hvilke folder jeg skulle lægge mit ansigt i :thumbsupsmileyanim: Men så gik det op for mig hvad hun mente, og det er jo perfekt. Så kan man vælge helt frit. Og jeg synes det er en smuk tanke, at de har båret dem, og de var symboler på et ægteskab der holdt. Men hvad skal jeg så have? Endnu engang kommer Louis´familie ind over. Hans søster er nyuddannet guldsmed og vil gerne lave dem. Jeg har set mig omkring og har fundet denne serie:

post-40128-1256213075.jpg

De er selvfølgelig ikke alle lige pæne, men jeg er helt vild med det lidt skæve design. Og så skal det helt sikkert være med børstet overflade. Har godt nok fået at vide, at det bliver slidt, men man kan bare shine det op igen. Også lige et billede af en enkelt, så man bedre kan fornemme hvad jeg mener med det skæve:

post-40128-1256213209.jpg

Den skal være i guld og måske med lidt "stjernehimmel" foran. Man kommer jo ikke uden om det, DIAMONDS ARE A GIRLS BEST FRIEND" :)

0

Del dette indlæg

En god idé med arveguldet :) Jeg kan godt følge dine tanker ift. ringens udformning, vores er i samme boldgade med bølgede former; synes det giver et lækkert og organisk indtryk.

Jeg har faktisk luret på dine ringe. Synes de er rigtig fine, kan godt være jeg skal have et billede af dem med som inspiration :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej velkommen til....

tillykke med det smukke frieri.. (måneskin og havet i baggrunden, dejligt)

er vild med din specille ring og kjole nr 2 du viser billeder af.

og så skal både sviger og forældre da lige have et stort :) for at ville hjælpe så meget.

jeg glæder mig til at følge din planlægning.

god fornøjelse

0

Del dette indlæg

Sikke en smuk smuk ring - din forlovelsesring. Kan nu også godt lide vielsesringe(n) - og hvor fedt at I har familie, der kan lave dem, det gør dem da endnu mere personlige!!!

Glæder mig til at følge din beretning :-)

0

Del dette indlæg

FOR POKKER

Her har jeg da vist ikke lige været :)

Anyways.... Velkommen til og tillykke med det forestående bryllup! Det er altså en FANTASTISK flot forlovelsesring - og synes også rigtig godt om inspirationen til vielsesring! :)

Hvor skal I holde jeres bryllup? Synes lige jeg læste noget om det skal holdes på Fyn?

/Lene

0

Del dette indlæg

Tak for velkomster :)

FOR POKKER

Her har jeg da vist ikke lige været :)

Anyways.... Velkommen til og tillykke med det forestående bryllup! Det er altså en FANTASTISK flot forlovelsesring - og synes også rigtig godt om inspirationen til vielsesring! :thumbsupsmileyanim:

Hvor skal I holde jeres bryllup? Synes lige jeg læste noget om det skal holdes på Fyn?

/Lene

Yep, det er på fyn det skal foregå. Vestfyn, i en lille by der hedder Strib (nok ikke så mange der kender den, men lige over for Fredericia)

Hejsa :)

Velkommen til dette vidunderlige forum :)

Jeg ville bare sige suuuuuuuperflot forlovelsesring. Og så kan jeg godt forstå at du er vild med kjole nummer 2 -den har jeg også prøvet, men jeg valgte dog en anden model. Men den var klart en favorit :carrot: .

Ja, det er nu en flot kjole. Synes ikke den så så flot ud, da jeg sad og kiggede på nettet inden, men når den kommer på, er den godt nok en drøm. Men nu må vi se hvad det ender med... Svære beslutninger :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer