senia

Hvidvin søges

17 indlæg i dette emne

Mangler hjælp til at finde hvidvinen til vores bryllup

Kan ikke fordrage de rigtig tørre. Det skal være sådan en man kan bælle som saftevand:-) Bare rolig, det er ikke noget jeg har tænkt mig at praktisere til brylluppet

Desuden skal den være billig :)

På forånd tak

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg ikke den store haj til hvadvine - jeg plejer at vælge dem med de pæneste etiketter :)

Men vil foreslå at I taler med en vinmand om det, som kan hjælpe jer med at finde en, der passer til maden og til jeres smag. På den måde vil I nok også kunne forhandle jer frem til en mængderabat og evt. en aftale om at returnere uåbnede flakser eller kasser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har drukket rigtig meget Piesporter da jeg var teenager, da den nemlig er dejlig sød og billig!

Dog kunne jeg aldrig drømme om at servere den til mit bryllup, for jeg synes den kun lige står over Liebfraumilch, og det vil jeg simpelthen ikke byde mine gæster!!

Tilgengæld er jeg blevet rigtig rigtig glad for Pinot Gris, som virkelig er en rigtig god drue! Den kan jeg varmt anbefale. Mener man kan få en i Kvickly til ca 50-60 kr.

Hvis man skal være rigtig flink ved sine gæster, så kunne man jo give dem to at vælge imellem - det gør vi til velkomstdrink, så der både bliver en tør champagne, en sødere champagne og Asti! :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Gå ind i en vinbutik eller vinafdelingen i et supermarked og tal med en der ved noget om vinen. Fortæl dem hvad I skal have at spise og be dem om at komme med et par forslag inden for jeres prisramme. Køb en flaske af hver og inviter nogen venner ud og be om deres meningSørg for at lave noget mad der minder om det I skal have, så I kan vurdere vinen til maden. Selvfølgelig skal I have en vin I selv kan lide, men det gør jo ikke noget at andre også kan drikke den. Og det her med meget sød hvidvin er sjældent rigtig godt til mad.

KH Frk R

Husk i ævrigt at smage to gange, da smagsløgene skal have tid til at forberede sig. Så du kan ikke regne med dit indtryk af første tår, du skal vurdere ud fra tår nr. 2

0

Del dette indlæg

Jeg er enig med Louise. Hvidvin kan for mange blive for sød. Piesporter og Liebfraumilch ville jeg aldrig servere til gæster (kun til grillhygge til min svigerinde, der helst ikke drikker andet...), det er for sødt til de fleste.

Men smut en tur i en vinbutik eller supermarked - der er rigtig mange gode vine der ikke er supersøde, men stadig kan drikkes som saftevand :rolleyes: Jeg er glad for Pinot Blanc vine og Gewurtstraminere (tror nok det staves på den måde...) når det ikke skal være min elskede Chardonnay. Men det lyder ikke til at du er til Chardonnay.

Vi inviterede min far og hans kone (der er store vinentusiaster) til middag hvor vi smagte 3-4 forskellige hvid og rødvine. Havde lavet noget mad der mindede om det vi skal have til festen, og så blev der smagt vin til den store guldmedalje. Så nu er vi sikre på at vin og mad smager sammen, og det er vin der kan drikkes af alle.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En Riesling fra Alsace er en rigtig god vin som de fleste kan lide. Og så er de ofte super gode :rolleyes: - men hvad skal vinen serveres til?

Jeg er fuldstæding enig ;) Ellers en Sauvignon Blanc af en art måske?

0

Del dette indlæg

Hej med jer!

Jeg kan også kun følge trop med at sige Black Tower, den er noget sød uden at blive for sød!

Ellers så kan jeg også varmt anbefale

Vin D' Alsace

James Paul Eckle

"Klevner Pinot Blanc" Årgang 2007

Den fik i 2008 en hæder fra Grand concours Des Vins D'Alsace "Concours 2008 Médaille D'Argent Colmar" Den er en super dejligt frisk vin, som jeg på en varm sommerdag kan sidde og nyde på terrassen i godt vejr.

Med venlig hilsen

Toft1979/Mie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En Riesling fra Alsace er en rigtig god vin som de fleste kan lide. Og så er de ofte super gode :cheerleader3: - men hvad skal vinen serveres til?

Helt enig. Riesling er stadig sød, let og sommerlig, men meget mere drikkelig end Liebfraumilch og deslige (som jeg nu også har bællet som 17-årig ;))

Vi har også et begrænset budget, og har valgt en forholdsvis billig Chardonnay. Den hedder Lindemanns og fåes i Netto til omkring 40 kr, men af og til på bud. Vores foretrukne sommeraften-i-haven-vin :heart:

0

Del dette indlæg

enig du må endelig ikke servere noget der er for sødt til fx fisk! hvis du ikke selv kan lidt andet - kan du jo sagtens få tjeneren til at servere den søde til dig og de andre til alle de andre gæster.. jeg er selv glad for chardonnay - fed og lækker smagfuld/frugtrig vin der går godt til det meste.

billigt alternativ er vhino verde fra netto til 34 pr flaske (mener jeg) der er fine bitte små bobler i/perler lidt på tungen i kan sikkert få den billigere i netto hvis i taler med butikschefen og spørger pænt om en rabbat ved stor mængde..

den plejer at være et sikkert bud i hele min familie om sommeren på terassen..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer