Guest Betina-Kim

Toastmaster

15 indlæg i dette emne

Min kommende mand synes det er noegt værre pjat med en toastmaster.

Vores bryllup skal ikke være kongeligt, men holdes i et forsamlingshus, så det ikk er fise fornemt.

Men jeg gider bare ikke at dem som ryger render ud i tide og utide, hvis der er nogen som har nogle indslag med.

Men hvordan får jeg ham overbevist om, at det er en god ide, så der fx blir sagt at nu er der 5 min rydepause,

og bagefter vil der være et indslag.......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En toastmaster er ikke kun en god idé i forhold til rygepauser - selvom det kan være slemt nok at folk render ud og ind hele tiden. Det er også rigtigt vigtigt at have en, som kan styre rækkefølge og tidspunkt for eventuelle taler, sange og andre sjove indslag, så I ikke lige pludselig skal sidde en halv time inden desserten, fordi alle skal have fyret deres indslag af. Endelig har de kokke vi har talt med lagt stor vægt på at der er en toastmaster som kan styre slagets gang, så onkel Jørgen ikke går i gang med en tale lige når maden er klar.

Så alt i alt synes jeg der er masser af gode argumenter for at have en toastmaster, også uden at det bliver royalt af den grund :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vores bryllup skal ikke være kongeligt, men holdes i et forsamlingshus, så det ikk er fise fornemt.

Men jeg gider bare ikke at dem som ryger render ud i tide og utide, hvis der er nogen som har nogle indslag med.

Men hvordan får jeg ham overbevist om, at det er en god ide, så der fx blir sagt at nu er der 5 min rydepause,

Hejsa!

Vores bryllups skal også holdes et forsamlingshus-lignende sted, men derfor har vi en toastmaster alligevel - ellers er det simpelthen ikke til at holde styr på alt det der kommer til at ske...

Og i forhold til rygning er jeg også fuldkommen enig med dig, der er ikke noget værre end folk der kommer "trippen" ind i salen under en rørende tale, for uanset hvordan personen kommer ind, er det MEGA forstyrrende og irriterende, og når de så endelig kommer på plads skal de lige hviske lidt med sidemanden for at høre hvad de er gået glip af - og selvom de er MEGA gode til at hviske, så kan det HØRES alligevel og det gider man bare ikke...

Og alt det kan toastmasteren styrer med hård hånd og så behøver man slet ikke at tænke på noget som helst for du ved bare at der er fuld kontrol på det hele...

Hvis du skal overbevise din mand, så prøv at fortælle ham hvor meget det ville betyde for dig, og at du ville kunne slappe meget mere af og NYDE dagen, hvis du vidste at der var en toastmaster til at styre showet - og så burde han være lidt mere medgørelig når han ved at det er vigtigt for dig...! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Der er heller ikke noget kongeligt over vores bryllup - skal holdes i en spejderhytte. Men vi skal alligevel have en toastmaster, der kan - ikke mindst - holde styr på, at taler mv. kommer i den rigtige rækkefølge, og at der ikke er en, som vil sige noget lige når maden er klar til at blive serveret. Maden bliver jo ikke ved med at være varm, hvis den er kommet på fad/tallerken.

Så synes, der er utrolig mange gode grunde til at have en toastmaster. :thumbsupsmileyanim:

Håber du kan overtale manden, for er sikker på, det vil give et bedre flow i aftenen, og så kan i også slappe mere af.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En fordel som jeg tror de fleste kun kan have det godt med, er at en toastmaster aflaster værterne på nogle områder som muligvis ikke er særlig vigtige, men det skaber dog noget struktur og nogle rammer som gør det lettere for gæster såvel som værter.

Jeg tror ikke nødvendigvis det er antallet af gæster man skal måle udfra men antallet af taler, sange, etc. man kan forvente. Hvor stor en del af gæsterne tror I har planlagt den slags osv. Vi bliver også "kun" 40 mennesker, men er sikre på at det bliver ca. 10 sange/taler, og at få det passet ind, samtidig med at man sørger for talerækkefølgen, det havde jeg ikke lyst til uden en toastmaster. Og så har vi også valgt en som frisk, udadvendt og sjov, og det er i hvert fald et must til mit bryllup, for det skal ikke være alt for højtideligt :cheerleader3:

Håber i finder ud af det og bliver enige om en løsning der passer jer begge :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har også overvejet det meeeeget og er faktisk ikke så vild med at skulle have en. Synes det gør det hele lidt mere højtideligt og det er jeg ikke særlig interesseret i.

Og desuden er det lidt sjovt at en toastmaster er obligatorisk til bryllupper, men ikke til andre store fester. Folk kan sagtens selv holde styr på det til sølvbryllupper og 60 års fødselsdage, så hvorfor ikke til et bryllup? I min familie er der ikke mange flere indslag til et bryllup end til andre store fester...

0

Del dette indlæg

Jeg har også overvejet det meeeeget og er faktisk ikke så vild med at skulle have en. Synes det gør det hele lidt mere højtideligt og det er jeg ikke særlig interesseret i.

Og desuden er det lidt sjovt at en toastmaster er obligatorisk til bryllupper, men ikke til andre store fester. Folk kan sagtens selv holde styr på det til sølvbryllupper og 60 års fødselsdage, så hvorfor ikke til et bryllup? I min familie er der ikke mange flere indslag til et bryllup end til andre store fester...

Tja... I min familie er der altid toastmaster til de store fester - også til runde fødselsdage, konfirmationer osv. Der er tradition for at der kommer ret mange indslag, så der er simpelthen nødt til at være en der kan styre slagets gang. Og hvis man vælger den rigtige toastmaster, behøver det ikke blive mere højtideligt af den grund. Hvis man ikke har lyst til det, behøver toastmasteren jo slet ikke selv sige noget, men blot aftale med køkkenet og talerne hvornår hvad skal på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En toastmaster er ikke kun en god idé i forhold til rygepauser - selvom det kan være slemt nok at folk render ud og ind hele tiden. Det er også rigtigt vigtigt at have en, som kan styre rækkefølge og tidspunkt for eventuelle taler, sange og andre sjove indslag, så I ikke lige pludselig skal sidde en halv time inden desserten, fordi alle skal have fyret deres indslag af. Endelig har de kokke vi har talt med lagt stor vægt på at der er en toastmaster som kan styre slagets gang, så onkel Jørgen ikke går i gang med en tale lige når maden er klar.

Så alt i alt synes jeg der er masser af gode argumenter for at have en toastmaster, også uden at det bliver royalt af den grund :cheerleader3:

Præcist. Jeg kan fortælle mange historier om bryllupsfester afholdt uden toastmaster hvor gæster har siddet og holdt sig tilbage med hensyn til taler fordi de ikke var klar over at fædrene ikke ville holde tale, eller hvor indslag er kommet i en stor bunke på et tidspunkt under middagen. Jeg kan også fortælle historier om tilsvarende fester hvor det er gået fint uden en toastmaster, men det er en satsning at holde en bryllupsfest uden en toastmaster; Fordi der traditionelt er flere indslag ved en bryllupsfest end ved eks. et kobberbryllup eller en fødselsdag. Samtidig behøver toastmasterrollen ikke at gøre at det bliver højtravende eller kongeligt. Tænk på at en god toastmaster ikke nødvendigvis behøver at være synlig. Det kan også bare være en person der styrer begivenhedernes gang i det skjulte og er den som prikker folk på ryggen når det er deres tur, har kontakten med køkkent m.v.

0

Del dette indlæg

Jeg er enig i at det er mere end vigtigt at have en toastmaster.. Ikke kun for at holde styr på rygerne, men også rækkefølgen og for at sørge for at taler og sange ikke bliver sendt rundt lige når maden skal serveres varm og frisk eller isen smelter fordi det er 15 vers af en dejlig sang.

Det er meget vigtigt som brudepar at have muligheden for at slappe så meget af til selve festen og derfor have nogle som hjælper på alle områder..

Dertil er så toastmaster.

En toastmaster er også god til at sørge for at taler og sange bliver meldt til ham inden forretten er færdig, så han har et overblik over tiden og rækkefølgen.

Det ville jo være ærgeligt hvis i først danser brudevals 5 min i midnat og stadig lige mangler en sang eller tale...

Og så skal man ikke forglemme at så kan "onkel Jørgen" heller ikke rejse sig når han har drukket for meget og lige pludselig godt vil fortælle usammenhængende anekdoter om brudeparret og babyhistorier..

Så det er vigtigt med en toastmaster...

Held og lykke :cheerleader3:

Redigeret af nattor
0

Del dette indlæg

:cheerleader3::cheerleader3:

Jeg synes ikke det er et problem eller for højtideligt at have en toastmaster til sit bryllup. Vi har valgt at det skal være forloveren som skal have den post, da det i forvejen er en stor ting at være forlover..

Vi ser det meget mere som en hjælp end så meget andet, for det er da også hyggeligt og dejligt at man ikke ved hvem der har tale/sang med og hvornår de kommer på bordet.. Jeg vil i hvert fald slappe enormt meget mere af denne dag hvis der er folk som hjælper mig og tager sig af de ting jeg ikke kan overkomme..

Mon ikke du kan fortælle din kommende mand hvor befriende det vil blive for jer ikke selv at styre det, men at det bliver en aftale mellem kokken og toastmasteren hvornår div. ting kommer ind??

Skal forresten lige siges at vores bryllup også skal holdes i lånte lokaler og ikke på slot eller lign...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh... Men hvem vælger man så? Vi har egentlig spurgt min lillebror en gang, men han indvilligede kun modvilligt og bagefter trak vi i land og sagde at vi nok egentlig ikke ville have en.

Forloveren er en dejlig fyr, men med lidt tendens til at kloge den for meget...

Og desuden vil vi meget gerne at alle kan nyde festen. Min forlovede var toastmaster ved et vennepars bryllup i august og selvom overtjerneren havde super meget styr på det, så Sune næsten ikke behøvede have overblik var det alligevel en lidt stor opgave og noget som godt kunne mærkes i hans/vores måde at feste på.

Jeg ved skisme ikke - ville ønske man bare kunne lade være med at have en, men det er måske for stort et sats.

0

Del dette indlæg

En toastmaster er også god til at sørge for at taler og sange bliver meldt til ham inden forretten er færdig, så han har et overblik over tiden og rækkefølgen.

Hvem siger egentlig at toastmasteren er en mand. Jeg har oplevet rigtig mange gode toastmastere som har været hunkøn. De er også pænere at kigge på :cheerleader3:

I kan vælge hvem som helst der har overblik. Som du selv siger så er det da en opgave at være toastmaster uanset om tjenerne også har et overblik. En pudsig ting jeg har oplevet nogle gange er at det bliver sagt inden, at "det klarer feststedet" og når man så taler med dem i forbindelse med opstilling, skinner det igennem at de faktisk gerne var fri; fordi de ikke har samme føling med selskabet som en fra "kredsen" og godt vil have en kontaktperson.

0

Del dette indlæg

Hej

Vi skal have toastmaster - dels for at være fri for, at skulle tænke på tidsplaner o.a. Jeg gider ikke og vi vil gerne slappe off og hygge os.

OG så skal vor toastmaster også betale hvem som betales skal. Vi holder det nemlig også under private himmelstrøg.

Vi afleverer tøjlerne og så skal vi bare hygge os. Glæder mig til ikke at skulle stå for andet end pynt, madplanlægning, finde personale, finde en, som kan og vil sy min kjole...

Hvor meget skal I selv lave/planlægge? Har han så ikke brug for at bestemme andet end "hotdogs" til natmad? (fnis)

Hygge

JCL :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer