Nitzen1987

OS den 7/8 2010

38 indlæg i dette emne

Hej... kan se at der er blevet oprettet en tråd på bestmte bryllupsdage og tænkte at det kunne være sjovt at oprette en tråd på den 7/8 2010 som, for flere af os herinde, er DEN STORE DAG :thumbsupsmileyanim:

I denne tråd kan vi følge med i, hvor langt de forskellige, der skal giftes den dag, er med deres planlægning :cheerleader3:

Jeg kan starte med at præsentere mig selv :cheerleader3:

Jeg hedder Anita og min forlovede hedder Jesper. Vi har været sammen i knap 4 år. Vi skal giftes i Visborg kirke d. 7 august 2010 kl 14.

Jeg synes at jeg er i god tid. Men er blevet meget overrasket og at mange praktiske beslutninger skal tages i så god tid i forvejen (musik, fotograf, transport) Har fundet ud af at hvis man udskyder det risikerer man at det man ønsker er booket (over 9 måneder i forvejen. Vi bookede feststedet 14 måneder før bryllupsdato og kirken er lige kommet på plads - så mangler vi bare præsten, som jo egentlig er vigtigere end kirken.

Håber at de aktuelle (kommende) brude vil være med i denne tråd.

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en dejlig tråd :cheerleader3:

Den vil jeg da gerne være med på!!!

Jeg hedder Ann og skal giftes med min kæreste gennem 7½ år - Anders - den 7. august 2010...den bedste dato -HAHA-

Anders friede på sin fødselsdag d. 21. februar 2009, så der har været tid nok til at forberede og tænke over alle detaljerne...

Jeg kiggede rundt på www de første 4 mdr. bare for at se hvad et bryllup egentlig indebar - jeg havde ikke forventet at han faldt på knæ, så for mig var det en helt ny verden at træde ind i -HAHA-

Det aller første vi startede med, var at ligge et realistisk budget - og regne på hvordan vi kunne spare beløbet op inden den store dag!!!

Vi startede derefter med at reservere Vor Frue kirke i Assens i juni 2009 - jeg er døbt og konfirmeret i denne kirke og vi har altid sagt at hvis en dag skulle giftes, skulle det være hér. Så den var let nok...

Derefter fandt vi festlokale - den var straks værre da ingen af os var interesseret i traditionelle selvskabslokaler eller forsamlingshuse - omvendt var vi helle ik indstillede på at betale kassen for slotte (som i øvrigt heller ikke er os...). Heldigvis fandt vi vha. min svigermor et hyggeligt B&B i nærheden af Fåborg hvor min kæreste kommer fra (så symbolikken med vielse fra min hjemegn, og festen i hans hjemegn, er jo suveræn). Anyway, det er en gammel trelænget gård - festsale i den ene del, hvor den gamle stil er bevaret med bjælker men renoveret med store flotte vinduer...lige hvad vi ledte efter. Det har netop plads til den personlighed vi ledte efter :carrot:

Vi må selv bestemme hvor mad, drikkelse, pynt, serveringspersonale osv skal komme fra - eller de kan klare det hele. Men vi står selv for alt...

Så vi gik på jagt efter noget god mad - det gik forbløffende let, drikkelsen køber vi selv, så serveringspersonale er dét på listen der stadig er uafklaret.

Musikken var vi enige om skulle være en DJ da vi ikke ønskede at festen skulle gå død efter de 2x45 min. vi kunne få fra et band - og vi ville sikre os et bredt udsnit i musikken. Fotografen skal være der fra før vielsen og til efter brudevalsen - det var vi ikke i tvivl om - det var ét sted vi ikke ville spare på - vi ville være sikre på at vi havde noget at genopleve dagen ud fra...

Bryllupsnatten aftalte vi, min kæreste skulle stå for - så jeg ved ingenting. Det er hans overraskelse - og det synes jeg er en sød lille detalje. Som brud kan man hurtigt overtage det hele - dette var et punkt han kunne forholde sig til, og jeg kan høre på ham at han har gjort sig umage :biggrin:

Jeg begyndte allerede at kigge på kjoler tidligt (det er vel lidt en pigedrøm at skulle finde sin brudekjole). Den første butik jeg var inde i, gik jeg totalt i baglås - det var bare alt for grænseoverskridende for mig at skulle ned i alle de store flotte kjoler...snak lige om præstationsangst -HAHA-

Der gik faktisk en helt uge inden jeg "turde" kigge i en butik igen - men denne gang havde jeg garderet mig med min mor, og i en butik som havde udsalg - ergo, gik jeg ud fra de havde rygende travlt og måske ikke tid til mig - hvilket passede mig fint. Så kunne jeg få lov at snuse i fred :thumbsupsmileyanim: Men nej nej...sådan gik det ikke. De havde rigelig tid - så jeg blev før jeg kunne blinke med øjnene, vist hen til prøverummet - og vupti, der stod jeg med den smukkeste kjole på!!!!!!! Det havde jeg slet ikke forventet. Men for at gøre en kort historie kort - jeg havde ikke regnet med at finde kjolen den dag, men den sad så perfekt, var alt jeg havde drømt og og oven i købet på tilbud. Så nu hænger den herhjemme sammen med det smukkeste slør...

Tilbehøret var rimelig let at finde - sko bleb købt fra England, smykker købt herinde - brugt, skørtet også her (hvad skulle man gøre uden BK) og hårsmykkerne og strømpebånd er også i hus...

Frisuren til mit hår er bestemt - så må vi se om frisøren er enig -HAHA- Og brudebuketten er der billeder af -....så min kæreste kan tage det med ned i blomsterforretningen (lidt hjælp bliver han nødt til at have :cheerleader3: ).

Ringene købte vi i Tyrkiet på vores kærlighedsferis i August 2009 og er designet ud fra vores eget ønske.

Min kærestes tøj er vi stadig på udkig efter - men der går nok ikke lang tid før vi skal ud og kigge lidt :cheerleader3:

Bordpynt og ideer til de små ting som bare gør det hele lidt hyggeligere og personligt, er der allerede begyndt at blive indkøbt til - og ideerne mangler ikke :)

Invitationer laver jeg selv - og de er stadig på 1. udkast-niveau.

Bryllupskagen vil min svigermor så frygtelig gerne lave - og jeg synes kun det er fint. det kaster lidt personlighed over det - og hvad f*** betyder det om den krøller et par steder (og det vil den unægteligt komme til da hun til hverdag sælger lingeri og ikke har en snug forstand på bryllupskager :cheerleader3: - men glæder mig bare over hun vil give det fine bidrag til dagen).

Forlover er også valgt - men toastmasteren volder lidt problemer. Det skal være en person med karakter til denne opgave - så det kræver lidt overvejelse -HAHA-

Hmm, men alfa og omega er vel egentlig at vi nu, 10 måneder før brylluppet vel egentlig har nået en del - men hvor er det dejligt at kunne koncentrere sig om alle de små detaljer, hygge med planlægning og papirnusseriet og bare se frem til den store dag med spænding og glæde...

Nu har jeg vist allerede skrevet alt for meget - men glæder mig til at høre om andre kommende brudepars forberedelser og fantastiske ideer, til denne helt fantastiske dag...

Ann

0

Del dette indlæg

Jamen her hopper jeg gerne med på :thumbsupsmileyanim: Jeg følte i lang tid, jeg var den eneste med den dato, men skønt, der nu er kommet flere til!

Jeg hedder Britta og skal giftes med Jesper, som jeg har været sammen med i snart 10 år. Vi har to tvillinge-drenge på knap to år. Vi blev i hemmelighed (med kun et hold venner som vidner) viet på rådhuset 2. maj 2009, hvor vi allerede havde sat datoen for kirkevelsignelsen. Vielsen på rådhuset var af praktiske årsager, brylluppet d. 7. august er fordi, vi elsker hinanden :cheerleader3:

To gange tidligere har vi villet gifte os i Las Vegas, men det blev af forskellige grunde aflyst, så selvfølgelig må Vegas så nu komme til os...

Vi sendte STD-kort ud præcis 1 år før, og det var så sjovt, da de overraskede, men glade sms-reaktioner bippede ind!

Vi har styr på kirke og præsten; vi kunne heldigvis få den samme, som døbte vores drenge. Vi har vores ringe.

Feststedet er helt perfekt; En restaurant med seperate moderne, lyse lokaler, som ligger centralt i Silkeborg på papirfabrikken med udsigt over slusen. Vi glæder os så meget over at have fundet stedet! Når man holder bryllup der, får man uden beregning brudesuiten på hotellet.

Fotografen er booket til billeder af velsignelsen, efterfølgende stemningsbilleder og bagefter on location. Han tager nogle specielle og fede billeder, så er jublende over, at vi har fået ham booket.

Sidst men ikke mindst; Jeg har fundet min smukke kjole og venter nu på, at den kommer hjem. Jeg var nu noget lun på to meget forskellige kjoler, men da jeg valgte, blev det så tydeligt for mig, jeg har valgt den helt rigtige for mig! Har også bl.a. fundet sko. (mørkeblå)

Lige nu synes jeg, jeg er gået lidt i stå, synes ikke, der rigtig er noget, jeg kan gå i gang med, så jeg følger pt. mest med i, hvad I andre har gang i :cheerleader3:

Der er billeder og index i min tråd, hvis I har lyst til at lure nærmere...

B

0

Del dette indlæg

Hold da op! Jeg får jo helt stress af at høre alt det I har nået!

Jeg skal godtnok allerede giftes d. 5 juni (ved godt jeg ikke helt passer ind i denne tråd... :cheerleader3: ) men jeg troede jeg var godt på vej ved at have reserveret stedet, fundet præsten og købt kjolen. Men hold da op synes stadig der er rigtig rigtig mange ting vi mangler at få afklaret!

Knus fra Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op! Jeg får jo helt stress af at høre alt det I har nået!

Jeg skal godtnok allerede giftes d. 5 juni (ved godt jeg ikke helt passer ind i denne tråd... :cheerleader3: ) men jeg troede jeg var godt på vej ved at have reserveret stedet, fundet præsten og købt kjolen. Men hold da op synes stadig der er rigtig rigtig mange ting vi mangler at få afklaret!

Knus fra Pia

Ingen grund til stress, du har da de vigtigste ting på plads :cheerleader3:

Flere steder (bl.a. også i mit første indlæg i min tråd) kan du finde en huskeliste, der fortæller, hvad der er godt at have på plads 6-12 mdr. før bryllup, 3-6 mdr. før osv. Jeg synes, den er rar at have i baghånden... Den kan du bare kopier.

Er der ikke flere, der skal giftes d. 7. august 2010?

0

Del dette indlæg

Ej hvor er det hyggeligt at høre om alle der skal giftes den dag.

jeg hedder May og skal giftes med min fantastiske forlovede Morten..

Vi er nok et lidt utraditionelt par, for vi er kun 18 år begge to, vil når dog at blive 19, inden brylluppet :D

Indtil videre har jeg fået købt min brudekjole, booket feststedet, påbegyndt invitationerne og alt det andet er stort set planlagt, men mangler at blive ført ud i livet.

Vi er relativt unge og begge i gym på SU, men vi ønsker at betale brylluppet selv, så jeg knokler løs på arbejde ved siden af studierne, så det skal nok gå :D

Han friede til mig da vi var på interrail tur i Rom sammen med nogle venner. Det var den sidste aften inden vi skulle tilbage til DK, og vi havde fået noget tid alene. Vi gik rundt i Rom og nød atmosfæren og den smukke arkitektur også ville han pludselig hen til den Spanske trappe og der, foran en masse turister og under masser af hujen friede han til mig.. Jeg var i dybt chok, men det kunne ikke have været mere romantisk, mere os, og mere perfekt.

Vi kommer til at holde et relativt lille bryllup med 50-60 gæster i de smukkeste omgivelser i viborg.

Vi er i gang med at prøve at få arrangeret vores vielse ude ved den gamle Ruin i Dollerup bakker og beder allerede nu om godt vejr :D

Det er så skørt at være i gang med min bryllupsplanlægning samtidig med at jeg går på gymnasiet og at min lillepige drøm allerede kan gå i opfyldelse, men han er den helt rigtige, og når man ved det, så ved man det!

0

Del dette indlæg

Her kan jeg være med : )

Vi skal også giftes den 7/8, men vores bryllup skal holdes på Shetlandsøerne.

Vi har valgt at holde det på et hotel, da vi synes det er for svært at skulle arrangere for meget et sted vi ikke selv bor. Bryllupet bliver holdt i typisk shetlandsk stil. dvs at der ikke holdes en reception mellem kirken og middagen, kun et hurtig glas inden vi sætter os til bords. Under middagen er det heller ingen taler, kun fire-fem "faste" taler efter middagen. (så en af udfordringerne er at få danskerne til at forstå at man ikke bare rejser sig) Derefter bliver salen ryddet så vi kan komme i gang med dansen, som er hovedpunktet i et Shetlandsk bryllup. Så er kl ikke mere end 20 og her kommer de gæster vi i dk ville have inviteret til receptionen. Vi bliver 200 i det hele. 150 til bords pluss de ekstra 50 senere. Det gode med denne "model" er at de ekstra gæster kan være med til selve festen, i stedet for at de skal gå inden den er kommet i gang.

Maden er ikke helt sat på plads endnu, men planen er at den skal være typisk shetlandsk. Dvs fisk og lam. Jeg er klar over at danskerne ikke er så vant til maden, men vi har bestemt at maden skal bære preg af stedet.

Dansen er også shetlandsk. Torsdagen inden inviterer vi alle til en danseaften med en lokal danseintruktør. Vores to familier har aldrig mødt hinanden, så her får de en chance til at blive kendt inden bryllupet. Tror denne aften bliver mindst lige så god som selve bryllupet.

Ellers er de fleste ting på plads: kirke, sted, kjole, flybilletter (til oss og de fleste gæster).

Hilsen O

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Heej Piger :cheerleader3:

Jeg kan sørme også være med her!

Jeg hedder Louise og skal giftes med min Jakob på denne dejlige dato :cheerleader3:

Vi har været sammen i snart 5år og har sammen Mikkel på 2år :cheerleader3:

Vi er ved at have de fleste ting på plads.. feststed, kirke, reception, og musik.

Nu varer det ikke længe inden vi går igang med invitationerne, som vi selv laver i farverne: Lyserød, hvid og guld.

Det bliver også farve temaet i resten.. sammen med Lilla også :cheerleader3:

I Februar skal jeg have fundet drømmekjolen.. glæder mig sååå meget til at prøve!! :loveboard:

Dejligt at følge alle jer andre.

Redigeret af mibz
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Os mig... os mig... :cheerleader3:

Jeg hedder Henriette og skal giftes med min kæreste Kim den 7. august 2010

Vi har været sammen i 12 år her til marts, så det er vel snarere kobberbryllup vi skal holde :cheerleader3:

Sammen har vi 2 børn, Nicoline på 7 år og Marcus på 1½ år :cheerleader3:

Vi skal holde bryllup på Rosenholm Slot hvor vi bliver 59 i alt, så ikke et kæmpe bryllup, men heller ikke et lille bryllup.

Vi har de fleste ting på plads... kirke, reception, feststed, musik og invitationerne er jeg godt igang med - maden regner jeg med at vi får styr på først i april, da vi skal snakke med kokken der, han står også for pyntning og borddækning på slottet :cheerleader3:

Kjolen købte jeg allerede i oktober på lagersalg i Vejle, og det var bare lige kjolen jeg havde drømt om, så det kan jo ikke være bedre, dog synes jeg det var lidt tidligt at købe kjole 10 måneder inden brylluppet, men når den nu lige var der :cheerleader3:

skoene har jeg ikke fundet endnu, men mon ikke jeg når det...

Hyggeligt at høre om alle I andre "brides" der også skal giftes på årets mest vidunerlige dag :loveboard:

Kh. Henriette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja tænk sig, der kun er 4 måneder tilbage til det store brag :td: det er altså helt vildt så hurtig tiden lige pludselig går.

Jeg skal på Rosenholm slot i dag sammen med hende der skal lave blomsterne, det bliver så spændende, og så skal vi da vist lige se om vi ikke også kan få fat på kokken så vi kan få det sidste på plads :biggrin:

Tillykke til I andre skønne "zillaer" med 4 måneders milepælen :)

Kh. Richter

Redigeret af richter
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj, om 4 måneder ja så er vi nogen gifte kvinder... :td:

Nå men tja jeg er da ved at få stress... Synes jeg er vildt langt bagefter, troede ellers jeg havde styr på det hele men to do listen bliver absolut ikke kortere tværtimod.... Der kommer hele tiden mere og mere på.... Men det hjalp jo så heller ikke meget på det at jeg lavede menuen total om for to dage siden.... Typisk mig er der nok nogen der vil sige...

Nå men i dag var jeg en tur i Århus for at prøve en brudekjole jeg havde fundet under vores skønne køb og salg og kjolen var så absolut solgt, så nu er den da i hvert fald på plads og jeg har lidt ro i sindet, og jeg var endda så heldig at få slør og skørte med til den.

Men nogen ting er da heldigvis på plads såsom

Kirken og præsten.

Feststed som bliver en dejlig havefest ved mine forældre, så telt og service er da også bestilt.

Fotograf, som starter ved kirken og slutter ude ved mine forældre. Og han er bare kanon dygtig så det glæder jeg mig helt vildt til.

Frisør til min bedste veninde, pigerne og mig er bestilt.

musikken er selvfølgelig også på plads.

Invitationer er helt klart smidt afsted.

Men det er vist også det eneste efterhånden jeg har styr på....

Men jeg når det jo nok, bliver nok bare lidt stresset den sidste månede op til hvis jeg ikke snart kommer igang, og hele juli månede har jeg tre børn hjemme (og så tænker jeg bare rigtig godt planlagt af mig) :biggrin:

Så det er nok på tide at jeg kommer igang med at bestille alle de ting der skal bestilles og for lavet lidt bordpynt og alt det der.

Håber ikke i andre 07.08.10 brude er lige så langt bagefter som jeg.

Kram

0

Del dette indlæg

Jeg synes egentlig jeg har styr på det meste, men der skal nok være noget jeg kommer i tanke om jeg har glemt i sidste øjeblik - sådan plejer det som regl at være med mig :td:

I går fik jeg blomsterne på plads, hvordan det hele skal se ud mht. pyntning af det slot vi skal holde brylluppet op, og hvordan bordene skal pyntes, og på næste torsdag skal vi snakke med kokken og forhåbentlig få det sidste med maden og borddækningen på plads der :biggrin:

Synes ikke keg stresser endnu, men det kommer jeg helt sikkert til :)

Ha´en fantastiks dag.

Kh. Richter

0

Del dette indlæg

Hej alle datosøstre!!

Så vil jeg da også lige give mig til kende i denne tråd :)

Jeg hedder Jayne, er 21 år og min kommende mand hedder Nikolaj og er 27. Sammen har vi vores lækre datter Naya på 9½ mdr.

Huha... Og hvor langt er vi nået? Langt! Men så alligevel overhovedet ikke!!! Vi har fundet datoen (ja, hurra ;b), vielsesstedet (dog har vi endnu ikke fået lov til at bruge det, da det er et offentligt udendørs sted), Feststedet er også fundet og reserveret, ringene fundet (men endnu ikke købt!), mandens jakkesæt fundet og bestilt hjem og IMORGEN finder jeg min brudekjole (som jeg i øvrigt har vundet herinde på BK's konkurrenceside :D).

Inivitationerne er vi i fuld gang med, så de snart kan blive sendt ud, og så er drinkskort blevet lavet.

Så har jeg fundet ud af nøjagtig hvilket pynt vi skal have med farvetemaet; limegrøn, lyserød og brun...

Men ja, en masse overvejelser men endnu ikke mange materielle ting... Nu får jeg snart stress... HRMPF!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer