Sarah77

Min tale til Peter

14 indlæg i dette emne

Min tale til Peter bliver temmelig kort, for jeg er ikke sikker på at tudefjæset (mig) magter ret meget på lørdag. :thumbsupsmileyanim:

Jeg vil gerne sige tak til dig far, fordi du er stærk, fordi du er kærlig og fordi jeg ikke ved hvad jeg skulle gøre uden dig. Tak til min svigermor og svigerfar fordi I har taget så godt imod mig og fordi I er så glade for Ludvig.

Vi mangler en person i dag som ikke burde mangle. I den forbindelse havde jeg egentlig bare tænkt mig at sige: ”ingen nævnt ingen glemt” for jeg var ikke sikker på at jeg magtede at tale om det lige præcis i dag. Men det ville være forkert af flere grunde, både fordi jeg savner hende og hun burde være her, men også fordi hendes død har sat en masse tanker i gang hos mig om hvor ”små” vi egentlig er i den store sammenhæng.

Den anden aften da jeg var ude at løbe kom jeg til at kigge op på månen og fik lige netop den tanke at jeg er en lille brik i et ufattelig stort spil...

Og det er du også Peter, en lille bitte brik… Men i mit univers er du den allerstørste og allervigtigste brik, og det er faktisk en ret stor ting at være. Det er meget, meget stort at blive den ”største lille brik” i et andet menneskes liv.

Du og Ludvig er de vigtigste. Men Ludvig er mit hjerte og mit blod og han er født til at være den vigtigste uden nødvendigvis at have gjort sig fortjent til det. Men du Peter, du har vundet din plads, ved at være lige præcis den du er.

Du kan ofte ikke finde din pung og dine nøgler hvilket kan udløse et kortvarigt raserianfald og du sætter nærmest konsekvent aldrig dine sko på plads i vores dertil indrettede skoskab. Men hvis det er de værste ting jeg lige kan komme på, så er det faktisk ikke helt skidt…

Jeg elsker dig højt Peter, og hvis du nogensinde går fra mig, så går jeg med….

Redigeret af Sarah77
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min tale til Peter bliver temmelig kort, for jeg er ikke sikker på at tudefjæset (mig) magter ret meget på lørdag. :hug:

Jeg vil gerne sige tak til dig far, fordi du er stærk, fordi du er kærlig og fordi jeg ikke ved hvad jeg skulle gøre uden dig. Tak til min svigermor og svigerfar fordi I har taget så godt imod mig og fordi I er så glade for Ludvig.

Vi mangler en person i dag som ikke burde mangle. I den forbindelse havde jeg egentlig bare tænkt mig at sige: ”ingen nævnt ingen glemt” for jeg var ikke sikker på at jeg magtede at tale om det lige præcis i dag. Men det ville være forkert af flere grunde, både fordi jeg savner hende og hun burde være her, men også fordi hendes død har sat en masse tanker i gang hos mig om hvor ”små” vi egentlig er i den store sammenhæng.

Den anden aften da jeg var ude at løbe kom jeg til at kigge op på månen og fik lige netop den tanke at jeg er en lille brik i et ufattelig stort spil...

Og det er du også Peter, en lille bitte brik… Men i mit univers er du den allerstørste og allervigtigste brik, og det er faktisk en ret stor ting at være. Det er meget, meget stort at blive den ”største lille brik” i et andet menneskes liv.

Du og Ludvig er de vigtigste. Men Ludvig er mit hjerte og mit blod og han er født til at være den vigtigste uden nødvendigvis at have gjort sig fortjent til det. Men du Peter, du har vundet din plads, ved at være lige præcis den du er.

Du kan ofte ikke finde din pung og dine nøgler hvilket kan udløse et kortvarigt raserianfald og du sætter nærmest konsekvent aldrig dine sko på plads i vores dertil indrettede skoskab. Men hvis det er de værste ting jeg lige kan komme på, så er det faktisk ikke helt skidt…

Jeg elsker dig højt Peter, og hvis du nogensinde går fra mig, så går jeg med….

:hug: god tale :thumbsupsmileyanim::hug:

0

Del dette indlæg

hej Sara

jeg synes din tale er rigtig god, jeg sidder faktisk og er lidt tudefjæs efter at havde læst den:-), og jeg kender jer ikke engang, altså sådan IRL.

At den ikke er længere synes jeg ikke gør noget, for du får sagt det hele med de ord du har valgt. Jeg elsker din slutning, med at hvis han nogensinde går fra dig, så går du med. Synes den er så dejlig sød:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sarah..

Rigtig smuk tale, fik kuldegysninger over det hele :thumbsupsmileyanim:

Og fedt du tør stille dig op og tale til ham :hug: Det tvivler jeg på jeg tør hehe..

Jeg vil også lige ønske dig/Jer tillykke med dagen - håber I får en fantastisk dag :hug:

Knus

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en fantastisk tale :hug:

Jeg sidder næsten med tårer i øjnene, når jeg læser den - man kan virkelig fornemme at du taler fra hjertet. Du giver en lille smule af dig selv og viser din sårbarhed, idet du fortæller at du elsker ham og hvis han går fra dig, så går du med. Det er en fantastisk slutning. Jeg vil lade mig inspirere af din tale, når jeg selv skal skrive min - det er helt sikkert (håber det er i orden..)

Jeg synes absolut ikke den er for kort - den indeholder præcis, det den skal og har ikke en masse overflødig fyld med. Helt perfekt :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af lyngsie
0

Del dette indlæg

FLOT!!!! siger jeg bare, hvis du kan holde den uden at græde, så tager jeg hatten af for dig, for det ville jeg ikke kunne :-)

Det kunne lige være min tale til min kommende mand, da vi nemlig også mangler en "vigtig brik" på vores bryllupsdag.

Det er så flot skrevet, og jeg er sikker på at han vil blive meget rørt.

kh. Henriette :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer