Guest Millstarn

Flyvende lanterner...

17 indlæg i dette emne

Dette er en fantastisk idé, hvis man kan lyst til at aktivere sine gæster lidt og få nogle fantastiske billeder.

Ckeck det ud her Flyvende lanterner

Øv øv, har lige fundet ud af, at det slet ikke er lovligt at sende lanterner op i Danmark. Nederen....

Hilsen Mille

Redigeret af Millstarn
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dette er en fantastisk idé, hvis man kan lyst til at aktivere sine gæster lidt og få nogle fantastiske billeder.

Hilsen Mille

Du skal lige undersøge om du skal søge tilladelse til at sende dem i luften ved luftfartstyrrelsen.

Det samme gælder jo for fyrværkeri oa.

Vi vil have helium balloner, men iflg. landbetjenten skal jeg osse søge tilladelse til dette,

så hvis det er for bøvlet lader jeg være med det.

Mizzen

0

Del dette indlæg

Hilsen Mille

Du skal lige undersøge om du skal søge tilladelse til at sende dem i luften ved luftfartstyrrelsen.

Det samme gælder jo for fyrværkeri oa.

Vi vil have helium balloner, men iflg. landbetjenten skal jeg osse søge tilladelse til dette,

så hvis det er for bøvlet lader jeg være med det.

Mizzen

Man skal i hvertfald søge til balloner og alt andet flyvende men det er ikke ret svært men der er en del steder det er ulovligt at bruge lanterne fandt jeg ud af for vi har også snakket om dem og er i stedet gået over til balloner som vi søger tilladels ved luftfartstyrelsen.

0

Del dette indlæg

Er der nogen af jer der har forsøgt at kontakte luftfartsstyrelsen? Og hvad var udfaldet? Vi vil nemlig også egrne have de der lanterne (har endda købt nogle hjem fra Thailand)... Men ved ikke om man må sætte sådanne op midt inde i København? Min far mener det er meget optimistisk af mig - æw!

By the way- kan ikke google mig til luftfartsstyrelsens adresse/tlf. nogen der sidder inde hermed?

Tak

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen af jer der har forsøgt at kontakte luftfartsstyrelsen? Og hvad var udfaldet? Vi vil nemlig også egrne have de der lanterne (har endda købt nogle hjem fra Thailand)... Men ved ikke om man må sætte sådanne op midt inde i København? Min far mener det er meget optimistisk af mig - æw!

By the way- kan ikke google mig til luftfartsstyrelsens adresse/tlf. nogen der sidder inde hermed?

Tak

Det er fordi, det hedder Statens Luftfartsvæsen og ikke Luftfartsstyrelsen :)

Du kan se deres hjemmeside med telefonnumre osv. her.

0

Del dette indlæg

Tak

Det er fordi, det hedder Statens Luftfartsvæsen og ikke Luftfartsstyrelsen :)

Du kan se deres hjemmeside med telefonnumre osv. her.

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK

kryds fingre for at vi må smide sådanne i vejret midt på bredgade en aften i maj ;-)

0

Del dette indlæg

Hej alle sammen,

jeg har lige talt med ejeren af forretningen og han ved ikke nok om disse ting, da han bare sagde at det var okay det hele.

Men men men, jeg har lige talt med potiliet og de siger at man skal søge en skriftlig bevillig hos dem på emailadressen kbh-bevtil@politi.dk, hvis det altså er i Kbh's politikreds. Denne tilladelse er der ingen problemer med, da de bare tilsender dig reglerne for opsendelserne . f. eks. må man ikke sende ballonerne afsted i samlet flok, kun enkeltvis. Dette gælder også ved ogsendelse af balloner og så videre.

Derusover skal man så også søge tilladelse hos Statens Lufthavnsvæsen, som så lige har fortalt mig at det er ulovligt at sende lanterner op i Danmark. Så hermed er der ikke mere at diskutere.

Hilsen Mille

Redigeret af Millstarn
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! kAN DET VIRKELIG PASSE AT MAN SLET SLET SLET IKKE MÅ SENDE DE FLOTTE LANTERNE OP!!!!! ÆW! BUHU....

sad netop og skulle til at ringe og forhøre mig.... buhu....

havde ellers set det som en kærkommen lille pause på aftenen- og hvilken smuk pause. Odd Fellow palæet har en smuk have, som vi kunne være gået ned i og sat lanterne op. æw!

men tak fordi du undersøgte det.

Så må vi i tænkeboks med andet hyggeligt.... min kæreste synes ikek fyrværkeri er en option så....

0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke forstå at man slet slet ikke må sende lanternerne op i DK. Jeg bor i Herning og for et par måneder siden var der en event på torvet i forbindelse med Open by night, og der sendte de altså lanterner op. Jeg var der ikke selv, men har hørt at det var et smukt syn! Så det undrer mig meget hvis arrangørerne ikke havde fået 100% lov til det! Jeg tænker at hvis man bor et andet sted end KBH så kunne det da være man skulle dobbelt tjekke! (Det var bare en tanke)

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa.. lige for at gøre det klart så er det ulovligt at sende VISSE lanterner op i Danmark..

Det er dog muligt at få fat i lanterner som overholder de danske love og derfor ikke er ulovligt.

I kan læse mere om reglerne her:

http://forsvaret.dk/...r%C3%A5der.aspx

udover det må lanterne ikke:

Stige over 100 meter. (grundet fly sikkerhed) (normale lanterner flyver op til 1000m)

Opsendes 5 km fra en flyvebane

og der må ikke blæse mere end 4 m/s

Så men når alt der er sagt er det muligt at gøre det helt lovligt.. de fleste politi stationer kender bare ikke ordenligt til reglerne.

Her er lige en mere frisk artikkel der også skriver at det ikke er ulovligt: http://nyhederne.tv2...mpe.html?fbs

Et sted hvor du kan købe lanterner som overholder reglerne er: http://www.khomloy.dk

De er også pt markedets billigste i forhold til de priser jeg ellers har kunne finde..

Jeg har selv købt nogen og afprøvet dem med succes..

Redigeret af thefedeste
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer