kenneth&sara

Hjælp til brudekjole

8 indlæg i dette emne

Hej piger..

Jeg er helt ny herinde.. Kæresten friede 1. søndag i advent og jeg er jo straks gået igang med planlægningen.. MEN jeg har måske et prolem. Jeg er en STOR pige (Str.48) og jeg er med et samme gået på kur for gider jo virkelig ikke ligne en hvalros til mit drømmebrylup.. Så jeg har sat mål at jeg vil ned i en str. 40 i brudekjole, men nu læser jeg jo herinde at man skal være i rigtig god tid med kjolen + at jeg harfundt den mst bedående kjole på en englsk hjemmeside og jeg aner ikke hvordandees str. er. Nogen som kan hjælpe mig og er der nogen der har hørt om denne hjemmeside (ved jo ikke om det er svindel og humbuk) og kan i hjælpe mig med hvad størrelserne btyder.. :)

www.thebridalshop.com

Her er et billed at den kjole jeg drømmer om

post-41008-1261168109.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg skriver kun lige for at sige, at der findes altså rigtig mange smukke kjoler også til større piger. Jeg er selv en str. 48 og fik en smuk kjole, som du kan se på billedet nedenfor. Så jeg vil bare råde dig til, at taget ud og kigge på kjoler ca 5-6 mdr før selve brylluppet og forelsk dig:-)

Angående at forelske sig en kjole på et billede, så vil jeg råde dig til, at se kjolen på dig selv inden du bestiller den, for jeg har haft 2 oplevelser med kjoler, som jeg først så på billeder. Den ene kjole levede slet ikke op til billedet. Og jeg behøvede ikke engang at prøve den, for den var bare slet ikke mig alligevel, og jeg kunne se på den, at den slet ikke ville klæde min figur.

Derimod den anden kjole, som jeg forelskede mig i via et billede, ja den var smukkere i virkeligheden, og den klædte min figur, og var den jeg endte i til vores bryllup her i august.

post-34886-1261393858.jpg

0

Del dette indlæg

Det er en rigtig flot kjole du har fundet dig! - men inden du bestiller den synes jeg du skal bestille tid i nogle kjoleforretninger herhjemme og se IRL hvad du virkelig kan lide. Ekspedienterne er virkelig gode til at spotte hvilke slags kjoler, der er gode for dig (også selv om du taber dig). Og der kan være rigtig stor forskel på billederne og når du ser dem rigtigt. Evt. tage derover og prøve den?

0

Del dette indlæg

Tillykke med frieriet, det var da en dejlig juleoverraskelse :)

Jeg synes det er en vildt flot kjole du har fundet :) , men som de andre skriver vil jeg også råde dig til at tage ud og prøve lidt forskelligt. Selvom jeg skal have min kjole syet, så tog jeg ud for at prøve hvordan de forskellige snit sad på mig i virkeligheden, og det var en rigtig god oplevelse. Jeg fandt bl.a. ud af at jeg bare skal have noget med snøreryg, hvad jeg ellers havde protesteret en del mod da min veninde foreslog det ;) Jeg tror der er masser af kjoler i din størrelse, hos Lilly har de op til str. 52 har jeg set. Bestil tid i forvejen til prøvningen og spørg evt hvilke modeller de har hjemme i din størrelse. Jeg tror man skal ud og kigge i hvert fald 4-6 mdr. før brylluppet, så der er tid til at bestille hjem og rette til osv. God fornøjelse!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vi tilslutte mig de andre kloge piger :) og sige at det er en stor satsning at købe en kjole ud fra et billede uden at have prøvet den først. Taler af erfaring fra min egen kjoleprøvning, hvor jeg på forhånd var blevet forelsket i et par modeller via billeder på nettet, men da de så kom på var de overhovedet ikke mig, dels pga. kjolernes forskellige snit, men ogås pga kjolernes farve (creme), men fandt ud af, at ivory farven passede meget bedre til min hud og sådan noget som kjolens farve er lettere at vurdere når du prøver kjolen på inden køb. Jeg synes, at der var en kjole der var rigtig smuk på modelbilledet, men da jeg prøvede den lignede jeg simpelthen en stor marenge kage - så du kan ikke stole på billederne. omvendt havde jeg ikke turdet drømme om, at den kjole, som jeg endte ud med at købe, ville passe rigtig godt til mig - havde slet ikke lagt mærke til billeledet af kjolen, fordi jeg var så opsat på, at det skulle være lige de kjoler, som jeg havde forelsket mig i på billede.

God kjole jagt :)

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg vil også bare lige give mit besyv med, og jeg er helt enig med de andre herinde. Vent lidt med kjolen og når du har tabt lidt, så skal du ellers bare igang med at prøve dem.

Derudover kan det sagtens være at du kan købe dén model, som du er blevet forelsket i her i danmark. Find ud af, hvad modellen hedder helt præcist og prøv derefter at google det, så finder du måske nogle butikker, som fører samme mærke herhjemme og de kan sagtens bestille den hjem, hvis den stadig bliver syet.

Held og lykke med det.

Kh Mille

0

Del dette indlæg

først og fremmest tillykke.

Dernæst: ud og prøv! og evt. find en butik der forhandler det mærke (eller som er villig til at bestille den hjem). Oftest kan man "bytte" kjolen til en anden, hvis den ikke lever op til forventningerne - dvs. du kan ikek få pengene tilbage- men finde en anden kjole- MEN FORHØR DIG INDEN DU BETALER....

og fremfor alt: NYD kjolekigningen!

0

Del dette indlæg

Hej piger..

Jeg er helt ny herinde.. Kæresten friede 1. søndag i advent og jeg er jo straks gået igang med planlægningen.. MEN jeg har måske et prolem. Jeg er en STOR pige (Str.48) og jeg er med et samme gået på kur for gider jo virkelig ikke ligne en hvalros til mit drømmebrylup.. Så jeg har sat mål at jeg vil ned i en str. 40 i brudekjole, men nu læser jeg jo herinde at man skal være i rigtig god tid med kjolen + at jeg harfundt den mst bedående kjole på en englsk hjemmeside og jeg aner ikke hvordandees str. er. Nogen som kan hjælpe mig og er der nogen der har hørt om denne hjemmeside (ved jo ikke om det er svindel og humbuk) og kan i hjælpe mig med hvad størrelserne btyder.. :cheerleader3:

www.thebridalshop.com

Her er et billed at den kjole jeg drømmer om

Jeg skulle selv have været gift til sommer, men der er desværre sket noget der gør jeg ikke får det kirkelige bryllup lige nu. Det er dog blevet lavet sådan at jeg nu skal gifte på rådhus i stedet for. Har dog ikke afsat dato endnu.. men men da jeg i første omgang regende jeg med noget andet kiggede jeg mig jo omkring efter det store skrud.

Den kjole du har sat et billed ind kan fås herhjemmme i danmark for stødte nemlig på den pågældende kjole i en butik herhjemme.

Det er så måske langt fra hvor du bor. Butikken ligger i en by der hedder Vilsund. En by i thy.

Du kan finde kjolen på denne hjemmeside : http://www.cazablanca.dk/brudekjoler/

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer