Guest Lotte1976

Bryllupskage

12 indlæg i dette emne

Vi er ved at lave en tidsplan for selve dagen, men jeg er godt nok i tvivl om, hvornår bryllupskagen skal serveres! Så hjælp mig venligst :)

Den foreløbige plan ser således ud:

kl. 14.00 Vielse i kirken

Kl. 15.00 Fotografering (ved kirken)

Kl. 17.00 Ankomst til feststed, velkomstdrink og gaveoppakning (og måske bryllupskage?)

Kl. 18.00 Middag

Kl. 22.00 Kaffe (og måske bryllupskage?)

Kl. 23.00 Brudevals

Kl. 01.00 Natmad

Der er ikke aftalt endelige tidspunkter med hverken præst eller feststed, så planen er fleksibel endnu ;) Nogen forslag til, hvornår det vil pase bedst med kagen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er ved at lave en tidsplan for selve dagen, men jeg er godt nok i tvivl om, hvornår bryllupskagen skal serveres! Så hjælp mig venligst :)

Kl. 17.00 Ankomst til feststed, velkomstdrink og gaveoppakning (og måske bryllupskage?)

Kl. 18.00 Middag

Kl. 23.00 Brudevals

Kl. 01.00 Natmad

Der er ikke aftalt endelige tidspunkter med hverken præst eller feststed, så planen er fleksibel endnu ;) Nogen forslag til, hvornår det vil pase bedst med kagen?

Hejsa :)

Vi har været i tvivl om det samme... men tror det ender med at det blir til aftens kaffen ved 22 tiden.. så er det jo den man får til kaffen.

Så vil vi nok i stedet servere noget andet f.eks. kage og frugt til gæsterne om eftermiddagen mens vi blir fotograferet. Og så er der kun velkomstdrink når

vi ankommer til feststedet.

Nogle synes dog kagen bryllupskagen ska serveres om eftermiddagen fordi folk ofte ikke kan spise den om aftenen, efter den store middag... og

det er jo lidt synd.. hmmm :)

0

Del dette indlæg

Vi har samme "problem" med bryllupskagen... :)

Vi skal vies kl. 14. Så ankommer gæsterne nok til feststedet kl. 16.30. Overvejer så om vi skal tage med derud og skære bryllupskage og så smutte afsted for at få taget billedet ELLER om vi skal vente til om aftenen. Tror måske tiden bliver for presset hvis vi skal have bryllupskage om eftermiddagen...

0

Del dette indlæg

Vi regner med at vi serverer bryllupskage når vi har været hos fotografen så det bliver omkring kl. 16, hvor vi også får velkomstdrik, der nok bliver en D'asti. Vi satster på at middagen skal serveres kl. 18.00. og så vil der være kransekagekonfekt og Sarah Bernard kager til aftenskaffen.

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi regner med at vi serverer bryllupskage når vi har været hos fotografen så det bliver omkring kl. 16, hvor vi også får velkomstdrik, der nok bliver en D'asti. Vi satster på at middagnen skal serveres kl. 18.00. og så vil der være kransekagekonfekt og Sarah Bernard kager til aftenskaffen.

Sådan gør vi også. Vi stod i præcis samme dilemma, men blev enige om, at vi helst ville have den om eftermiddagen, mens folk ville sætte pris på den og nyde den :)

Vi kører fra kirken ved 15:15-tiden og fest-stedet er kun 7 km væk, så tror vi får taget billeder først og skærer kage for ved 16-16:30 tiden. Der står champagne til gæsterne når de kommer frem. Vi skal bare have lidt chokolader og evt. hjemmebagte småkager til kaffen - ikke mere kage ;)

0

Del dette indlæg

Vi serverer bryllupskagen til aftenkaffen.

Det er mest af alt af den grund, at vi forventer at gæsterne ankommer til feststedet ved 14 - 15 tiden, og en bryllupskage kan godt ligge lidt tungt og vi vil ikke ødelægge gæsternes appetit inden middagen.

Dog serverer vi om eftermiddagen lidt "tapas" retter, så som mini pølsehorn, indbagt feta, lidt hjerte canaper med laks og hjemmelavede saltstænger

Planen om aftenen er så at vi efter middagen danser brudevals og derefter skærer kagen for

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar. Jeg ka se, at det er forskellligt, hvad I gør. Jeg tror, at vi tager den til aftenkaffen for at undgå for meget tidspres efter kirken, når vi også skal fotograferes. Så må vi vælge en "let" dessert, så der er plads til bryllupskagen :) Men jeg kan nu altid spise kage :)

Redigeret af Lotte1976
0

Del dette indlæg

hej

Vi serverer den om eftermiddagen, for når gæsterne kommer til vielse allerede kl 14.30, så er der lang tid til at de får mad igen, hvis de først får noget, når middagen starter... Derfor starter vi med at skære for og spiser et stykke, og så får vi taget billeder, men gæsterne spiser..

Vielse Kl 14.30

Afgang fra kirke: 15.30

Ankomst til feststed: 16.00

Kaffe og bryllupskage: 16.15

Foto: 16.30

Velkomstdrinks: 17.30

Middagen starter : 18.00

osv..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi spiser den kl. 15 med kaffe til, da vores gæster ikke har fået frokost. Desuden får vi også petite furs til kaffen om aftenen og natmad et par timer efter.

Desuden har jeg kun spist 1½ stykke bryllupskage til de sidste 6 brylluper jeg har været til, da jeg har været stopmæt efter middagen... Så vi bruger lidt erfaring derfra.

Kh Mille

0

Del dette indlæg

Ja vi satser også på at spise den efter vielsen da vi har valgt at festen er uden børn så vores egne 3 børn bliver hentet inden vi går til bords så kan de nemlig være med til det. vi skal vies kl 14.30 og regner med at spise kage ved16 tiden vi går til bords ved 18.30 tiden så det kommer til at passe meget godt.

0

Del dette indlæg

Vi er ved at lave en tidsplan for selve dagen, men jeg er godt nok i tvivl om, hvornår bryllupskagen skal serveres! Så hjælp mig venligst :thumbsupsmileyanim:

Kl. 18.00 Middag

Kl. 23.00 Brudevals

Kl. 01.00 Natmad

Jeg står i nøjagtig samme dilemma. Vores midlertidige plan ser dog lidt anderledes ud - primært, fordi vi har 70 km mellem kirken og selve feststedet + en præst, der skal komme langvejs fra;

Kl. 13:00 (muligvis 13:30) Vielse i kirken

Kl. 14:00 Fotografering ved kirken + andre udvalgte steder (Kan man tage bryllupskagen her?)

Kl. 16.30 Ankomst til feststed - velkomstdrinks

Kl. 17:30 (Gå tilbords) Middag

Kl. 22:00 - Kaffe

Kl. 23:00 Brudevals

Kl. 01:00 Natmad

Mit spørgsmål er - kan man spise bryllupskage lige efter kirken og evt. i det tilstødende lokale til kirken/ udenfor i haven foran kirken? Det bliver så omkring kl. 14? Kirken har en flot lille grøn have, der ligger smukt sammen med den lille kirke, hvor man muligvis kunne få lov til at stille et par stole og borde op til at spise/skære kagen her? Eller lyder det fjollet at spise kagen allerede her?

0

Del dette indlæg

Jeg er også i tvivl.

Vi skal vies kl.14.30, vi har lejet kirkens mindehus ved kirken for 250 kr.

Der vil der efter vielsen være reception og der tænker jeg også at vi skærer kagen for og får taget billeder bagefter. Billederne skal tages i eller uden for kirken alt afhængig af vejret.

Så vi køber nogle paptallerkener, plastik bestik, sortesække og plastik kaffekrus og så kan gæsterne og evt. kollegaer der vil til globryllup spise kage og drikke kaffe mens vi får taget billeder :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer